Toon posts:

X-server killen in RH9

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd bezig met het leren kennen van Linux Redhat 9.0. Momenteel lukt het me aardig netwerkpartities aan te maken, het geluid op mijn SB live doet het ook (niet op de digitale uitgang trouwens, maar hij doet het).

Mij enigste probleem is dat deze pc beneden in de woonkamer staat alleen achter de tv (momenteel dus even niet omdat ik de tv-out nog niet aan de praat krijg). Dus nu heb ik er maar even een monitor achter gezet.

Op het moment dat je de pc aanzet doet de tv out het dus wel gewoon maar als je daadwerkelijk in het inlogscherm komt krijg ik een beeld dat me doet denken aan vroeger toen je monitor de resolutie van een bepaalt spel niet aan kon.
Het eniste wat je er uit op kan maken is dat het een blauwe achtergrond heeft, maar daar houd het dan ook echt mee op.

Nu is mij verteld dat ik de nieuwe Nvidia driver moet installen (gezien ik een Geforce 3 ti 200 heb).
Om deze drivers echter te kunnen installen mag ik niet in een Xserver omgeving zitten zegt mijn setup van nvidia in ieder geval.

Ik heb nog eens een proggie vanuit Linux zelf geprobeerd, deze heet NVTV, maar werkt ook niet.

Hoe kom ik hier uit?? mochten er andere oplossingen zijn om mijn beeld gewoon weer op mijn tv te krijgen hoor ik het graag..

Verwijderd

ctrl-alt-f2 opent een verse teminal
(althans dat bedoel je toch,je verhaal is niet heel erg duidelijk )

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik Nvidia drivers wil installen krijg ik de error:
ERROR: You appear to be running an X server; please exit X before installing.

dus ook in de CTRL-ALT-F2 shell

ik nie snap?

Verwijderd

- terminal starten (bijvoorbeeld Konsole, NIET de bovenstaande methode)
- type: 'su' (zonder aanhalingstekens)
- type: password voor root
- type: '/sbin/telinit 3'

Zorg ervoor dat er geen werk open staat enzo, want XFree86 wordt daarna gekilled.

Om XFree86 weer te starten:

'/sbin/telinit 5; exit'

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 22:36 . Reden: 'X' veranderd in 'XFree86' - X is iets anders ;) ff later: 'method' veranderd in 'methode' hihi, ik lees teveel Engelse teksten :P ]

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Je moet even de grafische shell afsluiten en dan verder gaan in console, daar kan je de boel compilen etc.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Dit is nogal basiskennis van het werken met Linux; over die runlevels staat ook wel het een en ander in de FAQ. Op de manier die dikkebanaan aangeeft moet het wel lukken. Dit topic gaat dicht omdat het toch echt onder basiskennis valt die je in elk Linux-boek kunt aantreffen, en ook via het internet echt wel te vinden is...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.