Toon posts:

[win2k] Problemen met installeren isdnkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het installeren van een Sitecom DC-105 pci isdnkaart.

Het probleem is als volgt:

Windows herkent de isdnkaart keurig bij het starten van de pc. Hij start de installatieprocedure en sluit die af met:

"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat.
Er is geen stuurprogramma geinstalleerd voor de gegevensset of het element van het apparaat."

Als ik vervolgens probeer handmatig de kaart te selecteren en ik kies voor automatisch detecteren vindt hij de driver niet, maar schakelt hij over op \inf\oem7.inf.

Kies ik voor een volledig handmatige installatie (dus driver zelf selecteren) dan blijft het scherm waaruit ik de driver zou moeten kunnen installeren leeg (uiteraard klik ik op diskette en selecteer het goede inf bestand). Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oufrn000/3.jpg

Ik ging uit van een driver probleem. Ik heb de nieuwste drivers gedownload, maar het resultaat bleef hetzelfde.

Vervolgens de Sitecom helpdesk gebeld. Kreeg een weinig intelligent persoon aan de lijn die erg snel (te snel) concludeerde dat de kaart stuk was. Ik had mijn twijfels, maar ik heb de kaart opgestuurd en een nieuwe gekregen. Deze kaart werkte echter ook niet.

Verdere info:

- Nieuwste 4 in 1 drivers zijn geinstalleerd
- Nieuwste bios is geinstalleerd
- Alle updates van Microsoft zijn geinstalleerd

Systeem:
Amd XP 2000+
Asus A7V8X-x
Ati Radeon 9000

Wie heeft een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ander slot geprobeerd?
* alt-92 slechte ervaringen met twister ISDN kaarten die hetzelfde euvel vertonen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, vergeten te zeggen. Ander slot inderdaad geprobeerd. Volgens mobo handleiding deelt het mobo het huidige slot met niets anders.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Heb je de Capidrivers geinstalleerd.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Kick met update:

Ik vond bij MS support het volgende: http://support.microsoft.com/?kbid=822831

Ik heb de bewuste update geinstalleerd en er is nu meer resultaat. Ik krijg niet meer het witte scherm zoals ik dat in de eerste post kreeg.

Ik krijg nu keurig de drivers te zien, selecteer de goede driver en hij begin te installeren. Helaas sluit hij de installatie af met de volgende mededeling:

"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat"
"Het INF-bestand of de apparaatgegevensset of -element komt niet overeen met de opgegeven installatieklasse"

Iemand een suggestie?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

krijg je nog eventid's in system/application log te zien?

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 26 september 2003 @ 21:42:
krijg je nog eventid's in system/application log te zien?
Nee

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1