Rare beschermingsfout computer

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij iemand heb ik een Packard Bell computer vervangen door het moederbord Asus A7N266-VM/SE AA en 512 MB DDR geheugen. Windows ME geinstalleerd en geen problemen. Een dag later begon het probleem dat die beschermingsfouten begon te geven. Ik kwam weer en ik kwam geen enkel probleem tegen. Nieuwe drivers geinstalleerd en helemaal niks nada problemen. Toen dacht ik:

Laat ik eens Windows XP Pro erop zetten. Ook geen problemen en ging keurig door de installatie. Nieuwste drivers erop en Office XP Pro erop. Dag later weg en daar kwamen weer de problemen.

Ik dacht zelf dat het aan de proc kwam. Er zit namelijk uit die beroemde serie van MSI 6340 mb een Duron 700 mhz erop met de orginele koeler. Als ik kom dan begrijp ik eigenlijk niet waar het probleem ligt.

Zou het misschien ook nog mogelijk kunnen zijn dat de USB muis en tb hierbij de nodige problemen zouden kunnen veroorzaken of is het soms de voeding?

Ik heb het idee dat het geheugen en het moederbord 100% zijn dus daar zou het probleem niet kunnen liggen anders had ik Windows XP en ME niet echt lekker kunnen installeren denk ik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer gewoon wat verder dingen uit te sluiten met behulp van de troubleshooter zoals je via de Technische PMG FAQ en PMG Beleid - dit graag lezen eer je post :) kunt vinden. Beschermingsfouten zijn voornamelijk te wijten aan het geheugen en de harddisks. In sommige gevallen zijn het de drivers die zich daar schuldig aan maken :)

• itsalex
  • Niet online
Het vreemde is dat het alleen voor komt als ik er niet ben. Ik heb alles uitgetest en werkte. En dan af en toe komt er dan een foutmelding als beschermingsfout bij Windows ME en Windows XP werkt niet.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Geen problemen met een bios instelling? Zet je power managemant eens helemaal uit..
Lijkt mij het meest logische als het gebeurt als je er niet bent

• itsalex
  • Niet online
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. De processor denk ik zelf want als die te lang aanstaan bingo daar komt het prob.

• itsalex
  • Niet online
Kijk CPU test is goed anders start die niet op maar het gewoon wanneer dat CPU(kr*ng) te warm wordt. Nog nooit meegemaakt maar ja het zal wel weer zo zijn.

Pagina: 1