Sweex Wireless Router / WinXP Laptop; wegvallen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2022
Hoi,

Ik heb sinds gisteren ADSL via Zonnet Budget aangesloten.
Ik heb een Sweex Modem/Router Annex A na de splitter geplaatst, daarop heb ik op een LAN-poort hiervan een Sweex Wireless Accesspoint + 4 poorts router/switch aangesloten via de WAN-poort van laatstgenoemde.
Ik heb prima verbinding met ADSL naar mijn idee, via de kabels ook op de laatste router heb ik een prima internet verbinding.
Echter draadloos heb ik nogal wat problemen. Na een reset van het Accesspoint werkt het altijd wel, echter vaak maar een half uurtje ofzo. :'( :'(

Daarna moet ik weer resetten. Want mijn laptop met WinXP Home kan na het verbreken/’oplossen’ van de verbinding bijna nooit het Accesspoint vinden.
Na een reset geeft Windows aan via zo’n leuke textballoon dat ‘one or more wireless networks available’ zijn, klik ik daar vervolgens op, krijg ik keurig mijn accesspoint te zien, maar direct verbinden ho maar, dat duurt echt heel lang. En na een half uurtje kapt ie er vervolgens weer helemaal mee.... (is dit misschien de ADSL verbinding die ermee kapt ofzo, ik snap het echt niet)

Het gekke is het werkt, maar niet altijd...... en vaak dus niet

Kent iemand dit probleem, weet iemand misschien de correcte instellingen voor het ADSL modem en/icm de Wireless Router, of is dit misschien een Firmware probleem??

Ik kan bij Sweex niets vinden en ook geen firmware updates :(

Kan iemand mij misschien verder helpen...

Bij voorbaat dank!!

Verwijderd

Misschien ligt het probleem bij Windows - bij het installeren van mijn Asus setje met zeg maar ongeveer dezelfde configuratie - heb ik ook wel problemen gehad, het lag toen aan het niet aangezet hebben van de WEP encryptie. Als je die niet aanhebt wil Windows nog wel eens de verbinding verbreken of niet weer opnieuw aangaan.

Ook had ik overigens de tools van Asus zelf geïnstalleerd (grote fout) en probeerde de wachtwoord-mimicking functie daarvan (wachtwoord wordt omgezet naar WEP-key - ook een grote fout).

Uiteindelijk heb ik met gebruik van de WEP encryptie met keys die ik gewoon zelf heb verzonnen en ingetyped nu een 99,5% betrouwbare verbinding die niet wegvalt.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 09:55 ]

• Oak
WEP encryptie heb ik aan staan (128bit) Verder laat ik de verbinding regelen door Windows (XP) Heb alleen de driver van Sweex voor de PCMCIA geinstalleerd, niet de Realtek software (heb ik wel geprobeerd, maar zelfde probleem)

Vandaar dat ik ook denk dat het ergens bij de WAP (de Sweex Wireless Router dus) mis gaat, maar waar?

De verbinding is gewoon niet constant, of is volgens XP aanwezig, maar er is geen dataverkeer meer. De verbinding loopt zegmaar 'vast'

Wanneer de verbinding inmiddels verbroken is en ik vervolgens weer wil verbinden wordt mijn WAP, na een paar keer te 'refreshen' wel gevonden, maar kan ik er niet goed mee verbinden....
De draadloze verbinding lijkt gewoon niet betrouwbaar...
Heeft iemand dezelfde ervaring of oplossingen???? :'( :'( :'(

Verwijderd

Wat je is kan proberen, is in XP de "Wireless Zero Configuration Service" uitschakelen, dit wil wel 's helpen met dit soort problemen. Ik zeg niet dat dit het is, maar het proberen waard.

• Oak
"UPnP is more than just a simple extension of the Plug and Play peripheral model. It is designed to support zero-configuration, "invisible" networking, and automatic discovery for a breadth of device categories from a wide range of vendors."

Bovenstaande UPnP heb ik uitstaan op m'n router.
Ik kan de Wireless Zero Configuration Service nergens vinden in XP Home, is dit gewoon een service, zoals in XP Prof, zou ja wat is hier dan de Binary naam van, dan sluit ik deze via CRTL+ALT+Del in XP Home af. Of is dit ergens een vinkje/checkmark of iets dergelijks?

Nog een vraagje, moet de Network Authentication 'open' of 'shared' zijn? :? ;(

Verwijderd

Oak schreef op 21 September 2003 @ 10:48:
"UPnP is more than just a simple extension of the Plug and Play peripheral model. It is designed to support zero-configuration, "invisible" networking, and automatic discovery for a breadth of device categories from a wide range of vendors."

Bovenstaande UPnP heb ik uitstaan op m'n router.
Ik kan de Wireless Zero Configuration Service nergens vinden in XP Home, is dit gewoon een service, zoals in XP Prof, zou ja wat is hier dan de Binary naam van, dan sluit ik deze via CRTL+ALT+Del in XP Home af. Of is dit ergens een vinkje/checkmark of iets dergelijks?

Nog een vraagje, moet de Network Authentication 'open' of 'shared' zijn? :? ;(
Start -> Uitvoeren->services.msc
Dan ff zoeken naar Wireless Zero Configuration-service

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:36
Ik heb precies het zelfde probleem met een SMC wireless router en een smc pcmcia wireless kaartje in mijn notebook.

Ik heb die zero service nu eens uitgezet om te kijken of dat het helpt.

Wat ik tot nu toe gehoord heb is dat het een typisch XP probleem is. Veel mensen hebben het probleem niet onder 2000 of 98 SE.

energienerds.nl

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

LauPro

Prof Mierenneuke®

Daarom moet je dus ook die service uitzetten en een 3rd party progje gebruiken om dan verbinding te maken ;).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:36
Het lijkt inderdaad te werken :-)

Bedankt voor de tip!!

energienerds.nl

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, met linksys apparatuur

wat voor en 3rd party progje raad je aan Laupro?

• Oak
Ben ook benieuwd naar dat third party progje.
Ik gebruik nu een Realtek progje. Verbinding komt nu prima tot stand echter DHCP server van WAP wordt niet goed gepakt. En heb dus een invalid IP en geen DNS servers e.d.
Dat progje weet dus niet die info uit de verbinding te halen.
Ik heb eigenlijk geen zin om ze handmatig in te kloppen, aangezien ik met m'n laptop ook op andere WAPs wil kunnen werken, zonder iedere keer m'n config aan te passen.

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem met Sweex..
Weet Oak alles van heah ;)
Wat voor programma kan ik dan het beste gebruiken?

Verwijderd

iemand die een id voor een 3rd party app?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:41:
iemand die een id voor een 3rd party app?
Meestal zit zo'n tool toch bijgeleverd bij de wireless nic?

Verwijderd

Bij mij zat er een app bij, maar alleen voor 2000 en lager.... (ik draai XP)

• Oak
heb nu een Draytek Vigor 2500 Wireless, deze is inclusief ADSL modem, maar aangezien mijn Sweex ADSL modem na twee weken er ook de brui aangaf, geen verkeerde aanschaf.

Ongelooflijk hoe mooi een draadloos netwerk eigenlijk kan werken en hoe snel ook.
Kostte het instellen van de sweex router soms wel een minuut, de Draytek doet dit ruim binnen een seconde!!!!

Het is me nu duidelijk dat er erg veel kwaliteitsverschil zit in dit spul.

Ik heb in de afgelopen maand 6 defecte Sweex producten terug naar de winkel gebracht, wat een rotzooi is dat!!

- 2x Sweex Wireless Router (defect, defecte encryptie (chip kan bandbreedte niet aan indien encryptie aan staat, al bij 64-bit)

- 2x Sweex ADSL Modem Annex A , beide compleet defect, ontvingen zowel geen ADSL signaal meer en webserver van dat ding was eveneens onbenaderbaar, zeg maar aan twee kanten kapot!

- 1x Sweex Compact Flash Reader. 2 gekocht, 1 was gewoon defect!! de ander deed het prima (kwaliteitscontrole in fabriek?? waarschijnlijk niet!)

- 1x Sweex 16 poorts Switch (ding het af en toe, maar sowieso met niet meer dan 2 computers (16 poorten waar heb je ze voor??) Voor de rest begon dat ding ook ander verkeer over andere switches te 'jammen'. Werd enorm heet en begon ook te stinken. Wederom een bandbreedte probleem op chip niveau heb ik zo'n vermoeden.

Kortom om een lang verhaal kort te maken,

Sweex is rotzooi!!! en goedkoop is duurkoop!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nja, het is algemeen bekend dat Sitecom, Sweex, Dynalink e.d. niet de beste merken zijn. Ze zijn meer op de gemiddelde consument gericht en niet op Tweakers. Als je voor Wireless spul wil gaan neem dan Linksys, qua Netwerkkaarten is het even lastig ivm Linux support maar die drijvers schijnen eraan te komen. Even een kleine noot: Linksys is een divisie van Cisco, en Cisco is ook een van de grote spelers op het netwerkgebied waar o.a. 3Com ook bezig is. Zeker goed spul dat je in huis haalt dus.

Dat 3rd party programma: iemand had me gemaild erover echter moet ik jullie bekennen dat ik de naam ervan ben ontschoten. Er is echter wel een maar: als je fatsoenlijke apparatuur neemt (bijvoorbeeld Linksys) dan heb je dat programma helemaal niet nodig. Zo heb ik hier gewoon 24/7 een prima verbinding met een paar vrienden 120 meter verderop. Een tijdje terug gebruikte ik ook nog Sitecom en daar MOET je dus wel de tool van Sitecom gebruiken want anders is je verbinding zwaar bagger. En natuurlijk werkt Sitecom, echter kan je er geen 24/7 verbinding van verwachten (wat Linksys dus wel kan).

Mijn bezwaar tegen producten van Sitecom is ook altijd dat ze de productie (afaik) niet zelf in huis hebben. Dat betekend dus dat je niet direct met de fabrikant aan het handelen bent en dat levert vaak problemen op.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Ok ik heb/had dus de zelfde problemen.

1 probleem wat ik vond was dat de router met p2p progies onderuit ging teveel open connecties en het was gedaan met mijn router.

Tevens heb ik gevonden dat als je hem op zowel b als g laat staan dat ie zichzelf ook ophangt ik draai nu alleen g ,om te testen, en 48 uur op , dit is een verbetering over 12 uur.....

Deze is geleend dus en ik ga binnenkort een linksys kopen, ik gebruik die ook op de zaak en is gewoon 1000x beter en meer betrouwbaar.
Pagina: 1