Webserver

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Na heel wat uurtjes googlen en searchen hier, heb ik toch niet gevonden wat ik wil. Ik wil namelijk mijn pc, als webserver laten functioneren. Hier in de search heb ik Sambar Server gevonden. Volgens mij is dit wel wat leuks. Ik gedownload.
En een beetje mee gespeeld. Ik ben nu zover gekomen, dat ik via het lan, de pc kan benaderen, door het ip-adres in te typen, en dan komt er keurig een index.html uitrollen. Maar wat me nog niet lukt is, dat ik het via internet kan benaderen. Ik wil namelijk zo, dat ik op school met mijn computer thuis kan communiceren, dus op school ff wat dingen van mijn pc thuis afhalen en er op zetten. Dit natuurlijk allemaal zo beveiligd mogelijk. Sambar server zegt:
Mpsoft2:80. Mpsoft2 zo heet de pc, en hij gebruikt dan poort 80. Ik ben een behoorlijke newbie op dit gebied. Ik heb dus het volgende gedaan:
Ik heb sambar geinstalleerd onder windows xp. En in de map docs een index.html gezet, ik typ in mijn browser localhost in, en het werkt prima. Ik typ in mijn browser mijn wan ip adres in, en hij zegt verkeerde syntax. Ook al probeer ik de poort 80 er bij te zetten. Zo het misschien komen, omdat ik er een router tussen heb staan? En 2, omdat ik wanadoo heb :?. Volgens mij heb ik alles genoemd, als ik iets vergeten ben dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

je moet wel poort 80 doorsturen via je router naar je webserver.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

• Mister I
  • Niet online
ben al aan het lezen ;)
Ok gedaan. Ik bel dalijkz even iemand om te testen. Iig alvast bedankt. Moet ik nog meer dingen instellen?
Super! het werkt, andere mensen kunnen op mijn pc kijken. Het volgende wat ik nu wil doen, is de boel een beetje beveiligen. Want je hoeft nu maar mijn ip adres in te typen, en de index.html komt te voorschijn. Dus volgens mij is het nu best makkelijk om in de rest van mijn netwerk te kijken of niet soms?
Moet ik dit doormiddel van een wachtwoord doen of zoiets?

[ Voor 58% gewijzigd door Mister I op 20-09-2003 21:02 ]

• Sine
  • Laatst online: 22:14
als je alleen poot 80 naar binnen gemapt hebt naar het ip adres van je server is er verder niet veel spannends aan de hand

Repareren doe je zo.

• Mister I
  • Niet online
Sine schreef op 20 september 2003 @ 21:17:
als je alleen poot 80 naar binnen gemapt hebt naar het ip adres van je server is er verder niet veel spannends aan de hand
Ok. Super. Wachtwoord kan ik gewoon instellen bij frontpage he?

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Als het gaat om zo veilig en handig mogelijk vanaf school bij je bestanden thuis te komen kun je ook overwegen om een FTP server te gaan draaien. Dan kun je voor elke gebruiker een account aanmaken met een wachtwoord.
Er lopen hier genoeg draadjes over de verschillende FTP servers.
FTP is hier namelijk speciaal bedoeld (File Transfer Protocol) en wat handiger en veiliger dan HTTP.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-09 16:26

Stoffel

Engineering the impossible

Adam schreef op 20 September 2003 @ 21:45:
Als het gaat om zo veilig en handig mogelijk vanaf school bij je bestanden thuis te komen kun je ook overwegen om een FTP server te gaan draaien. Dan kun je voor elke gebruiker een account aanmaken met een wachtwoord.
Er lopen hier genoeg draadjes over de verschillende FTP servers.
FTP is hier namelijk speciaal bedoeld (File Transfer Protocol) en wat handiger en veiliger dan HTTP.
FTP verstuurd gewoon plaintext je wachtwoorden hoor, dus wat je er ook over zegt, erg veilig is het zeker niet :)

Als veilig alternatief voor FTP hebben we SCP.

• Mister I
  • Niet online
Nou het liefst zonder ftp, het hoeft niet super veilig, maar dat je niet zomaar me pc binnenloopt nu. En ik ga morgen naar londen en ik neem mijn digicam mee. Hoe kan ik de foto's die ik daar maak, bij mij in mijn pc krijgen. Ff naar internetcafe lopen. Ik doe het niet graag via e-mail vanwege limiet. En ik heb ook niet zo'n zin om daar iets van ftp te installen. Hoe kan ik dan op mijn server kopieren?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

btw, je kunt toch gewoon een ftp virtual host aanmaken die enkel via <localhost> te benaderen is, dan zet je via localhost een verbinding naar je ftp op (dus geen wachtwoorden die ergens meegezoenden worden) en dan "relay" je als het ware die date rechtstreeks naar je dowloaders, en kun je toch gewoon een maximum aantal connecties instellen zonder teveel gehannes...

• Mister I
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 21 September 2003 @ 11:22:
btw, je kunt toch gewoon een ftp virtual host aanmaken die enkel via <localhost> te benaderen is, dan zet je via localhost een verbinding naar je ftp op (dus geen wachtwoorden die ergens meegezoenden worden) en dan "relay" je als het ware die date rechtstreeks naar je dowloaders, en kun je toch gewoon een maximum aantal connecties instellen zonder teveel gehannes...
Maar dan moet ik dus in een internetcafe of op school een ftp server maken, voor het uploaden. Kan ik niet iets maken van:
Ik ben in het internetcafe en ik typ iets in van copy to: (mijn-wan-ipadres)\foto's
En dan vraagt hij om een wachtwoord. Ik typ wachtwoord in en het woord gekopieerd. Snappen jullie wat ik bedoel?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Mister I schreef op 21 September 2003 @ 11:39:
[...]

Maar dan moet ik dus in een internetcafe of op school een ftp server maken, voor het uploaden. Kan ik niet iets maken van:
Ik ben in het internetcafe en ik typ iets in van copy to: (mijn-wan-ipadres)\foto's
En dan vraagt hij om een wachtwoord. Ik typ wachtwoord in en het woord gekopieerd. Snappen jullie wat ik bedoel?
Ja.

BTW, om met een ftpserver bestanden uit te wisselen kan je gewoon gebruik maken van IE, maar met een aparte client werkt veel lekkerder.

Wat jij wil is een uploadscript, met een wachtwoord, dan moet je webserver wel php support hebben, als hij dit heeft, dan moet je maar op hotscripts.com of phpfreakz.net oid, zoeken naar 'uploadscript'

Veel plezier in Londen :)

• Mister I
  • Niet online
Allochtoon schreef op 21 September 2003 @ 11:44:
[...]

Ja.

BTW, om met een ftpserver bestanden uit te wisselen kan je gewoon gebruik maken van IE, maar met een aparte client werkt veel lekkerder.

Wat jij wil is een uploadscript, met een wachtwoord, dan moet je webserver wel php support hebben, als hij dit heeft, dan moet je maar op hotscripts.com of phpfreakz.net oid, zoeken naar 'uploadscript'

Veel plezier in Londen :)
Sorry, maar hoe weet ik of ik php ondersteuning heb?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met uploadscripts moet je bestand per bestand gaan selecteren, en dat is niet echt makkelijk met 100 foto's. Het makkelijkste is misschien om een samba server op te zetten, zodat je met \\ipadres\ in de adresbalk in je computer kunt. Zit trouwens al standaard in Windows, je moet er alleen een password op zetten (kan bij win2k en winXP)

Verwijderd

PHP onder Samba klinkt wel rare, maar heb je al naar DMZ gezocht op http://192.168.0.1 bij Advanced?

Daar moet je de port:80 of DMZ forwarden naar MpSoft2

• jevn
  • Niet online
Waarom niet xp installeren, daar zit het volgende in:
ftp server
web server
bureaublad op afstand (ook via internet explorer)

voor php moet je aparte software installeren, zoek bv op appache en php

edit: dat linkje kan je regelen via een .tk linkje => dan maak je daar een adres aan mijnsite.tk en geef je bij .tk je ip adres op, wordt hij lief doorgelinkt.

[ Voor 29% gewijzigd door jevn op 21-09-2003 13:48 ]

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 00:08

Pyrus

Hardknock life

Sambar kan overweg met php. Moet je echter wel ff van www.php.net downloaden, installeren, instellen en in je /config/mappings.ini het # weghalen voor
code:
1
#*.php = c:\php\sapi\php4isapi.dll

en vervolgens je server (alleen het programma ;) ) opnieuw opstarten. Nu kunnen je php pagina's uitgevoerd worden :)

Die dir waar in de code naar verwezen wordt moet natuurlijk wel overeenkomen met waar jij php geinstalleerd hebt!

LinkedIn

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 15:04
ff een vraagje tussen door... Ik heb de webserver al draaien, mensen kunnen hem bereiken en ook opvragen, maar als _ik_ naar _mijn_ ip-adres surf, krijg ik gewoon een "pagina bestaat niet" error. Is dit normaal of moet ik nog ergens iets instellen?

• Mister I
  • Niet online
ok. dus zo'n uploadscript is onhandig, want ik wil eigenlijk gewoon heel het lijstje met foto's kunnen uploaden in een keer naar mijn pc. Poort 80 is al geforward naar Mpsoft2. Want bij vrienden zien ze mijn index.html gewoon, als ze mijn ipadres in typen. Ik wil nu nog al enige vanaf andere computers, zonder iets te installen naar mijn pc kunnen uploaden. Bijvoorbeeld: Heel simpel gezegd: Rechtermuisknop op bestandje en kopieren naar: mijn pc.
Maar ik weet dat kan niet. Dus meer zoiets dat ik het zo doe:
Ipadres van mij\uploads\foto's\accesMpsoft
Enter en dan wachtwoord intikken. Dan kom ik in een progammaatje, en daar kan ik mijn foto's inzetten. En ze staan op mijn pc. Snappie?

• Mister I
  • Niet online
X-Rey schreef op 21 September 2003 @ 13:50:
ff een vraagje tussen door... Ik heb de webserver al draaien, mensen kunnen hem bereiken en ook opvragen, maar als _ik_ naar _mijn_ ip-adres surf, krijg ik gewoon een "pagina bestaat niet" error. Is dit normaal of moet ik nog ergens iets instellen?
Je moet je poort doorlinken. Zie een paar posts hierboven een linkje hoe het moet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's normaal.
Je extIP kun je niet van binnenaf bereiken met NAT tenzij je een truukje uithaalt.

Maak in je HOSTS file een verwijzing naar je lokale IP met daar je internethostname aan.
iets als:

192.168.3.100 mijn.internet.dyndns_hostname-ofzoiets.

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2003 14:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mister I
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 21 September 2003 @ 13:59:
Da's normaal.
Je extIP kun je niet van binnenaf bereiken met NAT tenzij je een truukje uithaalt.

Maak in je HOSTS file een verwijzing naar je lokale IP met daar je internethostname aan.
iets als:

192.168.3.100 mijn.internet.dyndns_hostname-ofzoiets.
Oeps verkeerd knopje.
Ik stel hem hier dus maar

Iemand anders een idee, sorry ben een beetje laat, maar ik ga morgen naar londen, dus het zou leuk zijn als het dan al werkte, anders moet ik steeds gaan mailen, naar een beperkte datalimiet mailserver.
Ben nu een beetje aan het vogelen hoe het zit met die uploadscripts

[ Voor 30% gewijzigd door Mister I op 21-09-2003 19:11 ]

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

TIP: Als je en proxy server instelt in je browser kun je zelf je poortmapping testen. (Moet je wel weer je hosts file orgineel maken). Want dan maak niet jij de connectie met je server maar de proxyserver. En die staat op het internet.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1