Heb al een tijdje een mysql tabel en programmeer een beetje met php. Nu gaat dit meestal wel goed. Maar wou laatst een foto pagina maken had de linkjes in mysql gezet. Nu haal ik ze eruit door in mijn script where id=1 neergezet te hebben alles werkte. Nu deed ik dat ook met id=2 maar daar liet ie niks op het scherm zien.
dacht toen dat het aan het script lag maar kon geen fouten vinden, toen maar in myadmin die foto tabel verwijderd en opnieuw gemaakt. Maar dat hielp allemaal niks. toen die foto tabel weer verwijderd in myadmin. toen starte ik die pagina op maar hij laat nog gewoon die pagina zien met id=1 terwijl die hele tabel in mysql niet meer bestaat.
Ik zou echt niet weten waar ik het probleem moet zoeken.
Wou daarna weer in een andere tabel in myadmin iets verwijderen maar reageerd helemaal niet.
Heb als test ff een simpel klein tabel aangemaakt en een script om het op het scherm te laten zien.
en dit die tabel die ik in myadmin heb aangemaakt.
# Tabel structuur voor tabel `test`
#
CREATE TABLE test (
id int(11) NOT NULL auto_increment,
naam varchar(100) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;
#
# Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `test`
#
INSERT INTO test VALUES (1, 'kees');
INSERT INTO test VALUES (2, 'piet');
Als het goed is (denk ik) moet er op het scherm komen kees en piet maar hij laat helemaal niks zien, ook geen errors
Heb ook al een mailtje gestuurd naar mijn hosting maar die zegt dat er een fout in het script zit maar lijkt me heel erg sterk.
Kan iemand zien wat het probleem hier is?
dacht toen dat het aan het script lag maar kon geen fouten vinden, toen maar in myadmin die foto tabel verwijderd en opnieuw gemaakt. Maar dat hielp allemaal niks. toen die foto tabel weer verwijderd in myadmin. toen starte ik die pagina op maar hij laat nog gewoon die pagina zien met id=1 terwijl die hele tabel in mysql niet meer bestaat.
Ik zou echt niet weten waar ik het probleem moet zoeken.
Wou daarna weer in een andere tabel in myadmin iets verwijderen maar reageerd helemaal niet.
Heb als test ff een simpel klein tabel aangemaakt en een script om het op het scherm te laten zien.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $database_server = mysql_connect("localhost.localdomain","hard-music01", "*****"); mysql_select_db("hard-music_nl_-_leden") or die ("fout: openen databases mislukt"); $result=mysql_query("SELECT * FROM test ORDER BY id"); while (list($id, $naam)= mysql_fetch_row($result)){ echo($naam); }?> |
en dit die tabel die ik in myadmin heb aangemaakt.
# Tabel structuur voor tabel `test`
#
CREATE TABLE test (
id int(11) NOT NULL auto_increment,
naam varchar(100) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;
#
# Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `test`
#
INSERT INTO test VALUES (1, 'kees');
INSERT INTO test VALUES (2, 'piet');
Als het goed is (denk ik) moet er op het scherm komen kees en piet maar hij laat helemaal niks zien, ook geen errors
Heb ook al een mailtje gestuurd naar mijn hosting maar die zegt dat er een fout in het script zit maar lijkt me heel erg sterk.
Kan iemand zien wat het probleem hier is?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 19:42 ]