Toon posts:

[mysql] heel vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje een mysql tabel en programmeer een beetje met php. Nu gaat dit meestal wel goed. Maar wou laatst een foto pagina maken had de linkjes in mysql gezet. Nu haal ik ze eruit door in mijn script where id=1 neergezet te hebben alles werkte. Nu deed ik dat ook met id=2 maar daar liet ie niks op het scherm zien.

dacht toen dat het aan het script lag maar kon geen fouten vinden, toen maar in myadmin die foto tabel verwijderd en opnieuw gemaakt. Maar dat hielp allemaal niks. toen die foto tabel weer verwijderd in myadmin. toen starte ik die pagina op maar hij laat nog gewoon die pagina zien met id=1 terwijl die hele tabel in mysql niet meer bestaat. :?

Ik zou echt niet weten waar ik het probleem moet zoeken.
Wou daarna weer in een andere tabel in myadmin iets verwijderen maar reageerd helemaal niet.

Heb als test ff een simpel klein tabel aangemaakt en een script om het op het scherm te laten zien.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php $database_server = mysql_connect("localhost.localdomain","hard-music01", "*****"); 

mysql_select_db("hard-music_nl_-_leden") 
    or die ("fout: openen databases mislukt"); 

$result=mysql_query("SELECT * FROM test ORDER BY id"); 
while (list($id, $naam)= 
mysql_fetch_row($result)){ 
echo($naam); 
}?> 

en dit die tabel die ik in myadmin heb aangemaakt.

# Tabel structuur voor tabel `test`
#

CREATE TABLE test (
id int(11) NOT NULL auto_increment,
naam varchar(100) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;

#
# Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `test`
#

INSERT INTO test VALUES (1, 'kees');
INSERT INTO test VALUES (2, 'piet');

Als het goed is (denk ik) moet er op het scherm komen kees en piet maar hij laat helemaal niks zien, ook geen errors

Heb ook al een mailtje gestuurd naar mijn hosting maar die zegt dat er een fout in het script zit maar lijkt me heel erg sterk.

Kan iemand zien wat het probleem hier is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 19:42 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
INSERT INTO test ( id, naam ) VALUES ( 1, "kees" );

Misschien zo :?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$database_server = mysql_connect("localhost.localdomain","hard-music01", "*****"); 

mysql_select_db("hard-music_nl_-_leden") or die ("fout: openen databases mislukt"); 

$result = mysql_query("SELECT * FROM test ORDER BY id"); 
while (list($id, $naam) = mysql_fetch_array($result)) { 
   echo($naam);
}

?> 

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet :(

maar denk dat het niet aan mijn script ligt. want als je naar een tabel connect die niet meer bestaat moet ie toch een error geven?
En hij laat nu gewoon die pagina verschijnen terwijl die hele tabel niet meer bestaat. Daar bedoel ik die foto pagina mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 20:02 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$database_server = mysql_connect("localhost.localdomain","hard-music01", "*****"); 

mysql_select_db("hard-music_nl_-_leden") or die ("fout: openen databases mislukt"); 

$result = mysql_query("SELECT * FROM test ORDER BY id"); 
       while($row = mysql_fetch_array($result)){
                     $naam = $row["naam"];
                     echo($naam);

}
?> 

dat moet werken

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet, maar het gaat volgens mij niet om het script. Heb dit alleen gemaakt om aan te tonen dat mysql niet helemaal lekker werkt.

Wat voorbeelden: bij die foto pagina heb ik die hele mysql tabel vewijderd. Open de foto pagina en alles staat er weer terwijl die hele tabel weg is en dus een error moet geven.

Ook heb ik een forum als id bv. 2 is dan zet ik alle replies met topicnummer 2 eronder. Nu moet ik 1 van die replies verwijderen (heb er nog geen scriptje voor). Dus ga naar myadmin druk op verwijder maar er gebeurd niets. Dan dacht ik verander dan topicnummer in plaats van een 2 in een 1 zodat ie niet onder topic 2 komt te staan. In mysql zet ie dus dat topicnummer op 1 maar als ik mijn forum opstart en naar topic 2 ga staat die replie er gewoon weer onder.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Misschien staat de pagina in je cache en zie je daardoor steeds hetzelfde resultaat.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Topicstarter
Nee volgens mij is dat het ook niet, heb de tijdelijke internet bestanden net verwijderd. Heb ook de map temporary internet files geleegd.

Ik zit hier achter een router en heb ff op de andere computer gekeken of ie het daar wel deed, maar ook niet :'(

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Zet eens

code:
1
error_reporting(E_ALL);

boven in je script, krijg je dan extra errors?

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld meteen na <?php ?
zo ja, nee weer een wit scherm :(

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 10:56:
je bedoeld meteen na <?php ?
zo ja, nee weer een wit scherm :(
re-install eens je mysql, apache en php, dit klopt namelijk niet....

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
wat dacht je van
PHP:
1
$result = mysql_query("SELECT * FROM test ORDER BY id") or die(mysql_error());

Kun je tenminste zien wat een eventuele fout is

Verwijderd

Kan aan mij liggen maar volgens mij is er niks aan de hand.
A ) je kan je foto tabel verwijderen zonder een error te krijgen. Aangezien je database er nog wel is. Na verbinding doe je de query die niks opleverd dus hij zal niet door de while heen gaan. Je ziet dus niks.
B ) Wat er dan wel aan de hand is? was je test-tabel gevuld? klopt je query.

Verwijderd

Topicstarter
Snow_king --> ik weet niet wat je precies bedoeld maar ik upload alles naar het internet.

Suepahfly --> nee weer wit scherm geen errors

Cazz --> maar hoe kan het dan dat ie wel de foto's laat zien terwijl al die linkjes weg zijn uit de database?

dit scriptje (test) heb ik gemaakt om te laten zien dat het niet werkt. er staat wel info in 2 namen kees en piet.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 11:37 ]

Verwijderd

Nou dat kan met je cahce(-pool) te maken hebben. Maar dat zijn instellingen die op je server staan en erg kunnen verschillen. Aangezien je bij een hosting bedrijf zit kan je dat denk ik ook niet instellen. Om fff zeker te weten. (php)myadmin doet het wel helemaal correct? of was die verwijder bug permanent?.
Ik heb zelf ff je scripts getest en ze kwammen er door dus wat je hosting zei is bullsh*t.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff die tabel verwijderd waar ik dat ene topic niet kon verwijderen. Weer opnieuw aangemaakt. Toen weer naar het forum gegaan en die tabel geeft ie ook gewoon weer terwijl er niks in staat.

Dus zal aan de instellingen op de server liggen?

edit: nog een voorbeeld, heb alle linkjes naar het forum, nieuws enz. ook in mysql staan. Nu had ik daar een scriptje voor gemaakt zodat ik de url en de naam van de link erin zet zodat ie hem in de database zet en op elke pagina komt dat menu-tje dan weer terug. Ging dat ook net ff testen, vul dus dat formuliertje in en druk op verzenden. Krijg geen errors en die nieuwe link komt gewoon bij de andere navigatie te staan. Kijk in de tabel waar al die linkjes staan bij myadmin daar staat ie niet bij. :?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:42 ]

Pagina: 1