XP herstel

Pagina: 1
Acties:

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik wil op mijn laptop vanaf de harde schijf een aantal dingen installeren. Dit moet in real modus. Het probleem is dat ik geen FDD bij de hand heb.
Dus ik wilde het vanad HD doen en met de windows hersteloptie vanaf de cd-rom.

Nu kom ik, na inloggen, alleen niet in de mappen waarin de bestanden staan.
Ik krijg dan de melding access denied. Terwijl ik toch zeker weet dat ik alle gebruikers alle rechten heb gegeven. Ook kan ik geen andere mappen behalve de windows map openen.

Wat kan ik hiertegen doen?
Is er een maneir om zonder de windows cd-rom of bootdisk in real modus te komen?

It takes 2 2 make 1

• Han
  • Niet online

Han

Take ownership? Moet je wel als administrator ingelogt zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• whackerjack
dat ben ik, ik kom ook op andere drives geen enkele folder in. De enige map waar ik inkom is die van winddoos
Ik kan blijkbaar ook geen aplicaties in de root uitvoeren.

Is er een andere manier om in real modus te komen vanaf de HD?

[ Voor 121% gewijzigd door whackerjack op 20-09-2003 19:33 ]

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
Kan ik het opstartmenu aanpassen zodat ik toch kan inloggen als admin en mijn bios kan flashen?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Zeg dan dat je bios wil flashen. Als je iets post, wees dan duidelijk.

Als je laptop geen fdd heeft, heeft je laptop fabrikant dan niet een andere oplossing voor het flashen van je bios?
ALs ze dat niet hebben, zou je eventueel een boot cdrom kunnen maken met nero, en dan binnen nero de files van een win98 bootdisk als boot rom zooi gebruiken, en de files die benodigd zijn vor het biosflashen erop natuurlijk. (check help van nero, of je andere favo burn proggie.)

Mijn desktop pc (gigabyte board) heeft een util, opdat je in windows je bios kan flashen, misschien bestaat zoiets voor je laptop ook wel.

Suc6

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

whackerjack schreef op 20 September 2003 @ 19:28:
dat ben ik, ik kom ook op andere drives geen enkele folder in. De enige map waar ik inkom is die van winddoows
Ik kan blijkbaar ook geen aplicaties in de root uitvoeren.
gpedit.msc -> Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policy\ Security Options\Recovery Console
Allow floppy & access to all drives & folders aanzetten.

Op de console:
set AllowWildCards = true
set AllowAllPaths = true
set AllowRemovableMedia = true

Maar dan nog zit je in de recovery console en niet de real 'DOS' modus.
Is er een andere manier om in real modus te komen vanaf de HD?
DOS bootdiskette, bootable CD met DOS, Knoppix. Als je ook geen CDspeler hebt zou je een portable kunnen regelen.

Zie dus AdminHenk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1