Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik bezit nu een SonyEricsson T300 en wil graag een nieuwe GSM kopen.
Nu kreeg ik deze 2 in aanmerking:

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/hq/hq_m55_5.jpg

Siemens M55

en de

Afbeeldingslocatie: http://www.sagem.com/en/produits-en/telephonie-mobile-en/myx6/photo.jpg

Sagem My-X6

Specs:

Siemens M55

800 / 1800 / 1900 mhz (d8 ik dan )
Kleurenbeeldscherm 4096 kleuren 101x80 pix
SMS
EMS
MMS
Dynamic Light
Java
1,3 MB Dynamic Memory
Changeable Startup / Shutdown / Wallpaper / Operator Logo screen
Animated Wallpapers and ScreenSavers

Sagem my X-6

800 / 1800 / 1900 mhz
Kleurenbeeldscherm 65k kleuren 120 x 160 pix
1 na beste GSM camera ter wereld
1, 2, 4x zoom
2MB Dynamic Memory
SMS
EMS
MMS
In-Fusio games (not downloadable)
Changeable Wallpapers screen
IrDa

Deze specs heb ik zelf even gemaakt kan natuurlijk wat fout hebben en zeker ben ik dat ik wat features heb weggelaten maar hier gaat het ongeveer om

Waarom ik de Siemens wil:

JAVA (juist daarom zeker!)
Dynamic Light (zijn lichtes aan de zijkant van de phone die gewoon volop bruut zijn!)
Changeable Startup / Shutdown / Wallpaper / Operator Logo screen
Animated Wallpapers and ScreenSavers

Waarom ik de Sagem wil:

Camera (ja precies )
2MB Dynamic Memory (lekker veel)
65k kleuren (altijd beter dan 4096)
Meer pixels (scherper dus)
IrDa (altijd handig)

Dit vind ik nou precies een moeilijke keuze.
Bijde phones liggen ongeveer op de zelfde prijs.
Wat ik doe met phones is bellen en gamen en foto's maken maar ik wil ook coole plaatjes aan me vrienden zien enzo
En er zijn zoveel JAVA games en de Sagem heeft dat juist net niet
Hoop dat daar een firmware upgrade voor komt

De Siemens is qua Design en Games beter en de Sagem is qua display en camera vele beter

Precies een moeilijke keuze.
Kan iemand me plz hierbij helpen of een andere phone voor me aanbieden die hetzelfde prijsklasse heeft?

Alvast héél erg bedankt

DeMoN-X

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 22:40 ]

Verwijderd

Ik zou voor de Siemens gaan. Ik heb in het verleden een Sagem gehad en die is me niet goed bevallen. Hij liep constant vast en reageerde heel sloom.

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
ThnX for reply Niek
Ik hoorde dat deze Sagem niet vastloopt en vele beter werkt dan zijn voorgangers..
W8 dus op meer reactie maar alsnog bedankt!

Verwijderd

wat kost die siemens eigenlijk want hij ziet er wel vet uit
Gebruik de search eens gewoon en doe eens wat eigen onderzoek voordat je dit soort dingen vraagt.

[ Voor 55% gewijzigd door intoxicated op 20-09-2003 20:02 ]

Verwijderd

Die siemens heeft een kameraad van me ook !! Echt een mooi toestel, WAS super jaloers op hem toen hij zei dat hij die had gekocht, maar nu kan ik mooi opscheppen met mijn se t-610 :P Haha, nee mooi toestel : mooi beeld, goed kwaliteit van ringtones, gewoon echt een mooi toestel, ziet er ook zeker strak uit !! Die sagem is gewoon echt lelijk kwa design !

Verwijderd

Topicstarter
Siemens kost rond de 160,- en de Sagem rond de 190,-
Heb search al gebruikt maar kom er echt niet uit

Verwijderd

maar de sagem heeft wel een digitale camera, een flex beeldscherm en stereo beltonen... dat heeft de Siemens allemaal niet... als je dus meer voor je geld wilt kan je beter Sagem pakken. Dat Sagem nu slecht is kan ik niet zeggen, en goed kan ik ook weer niet onderbouwen, maar ik heb nog nooit een retourzending gehad voor een defecte Sagem. Wel van enkele Siemens modellen... dat zegt natuurlijk wel iets...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De sagem is op zich helemaal geen verkeerd toestel, de camera bijvoorbeeld is een stuk beter dan een uit een samsung/se of nokia:

Afbeeldingslocatie: http://www.net-telecom.com/images_mob/monboulot.jpg

Samsung

Afbeeldingslocatie: http://www.net-telecom.com/images_mob/un1.jpg

Sagem

Zie ook:

Ervaringen met de Sagem X-6
en
Review Siemens M55

[ Voor 20% gewijzigd door J0YR1D3R op 20-09-2003 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey man bedankt.
Maar wel wil ik graag dat er nog downloadable games zijn ervoor.
Ik weet wel dat ze verkrijgbaar zijn via wap maar dat is met Orange UK..
Eumh.. is het niet ergens gratis te downloaden ofzo?

BVD

Verwijderd

Topicstarter
Niet meer mensen die me kunnen helpen plz??? :'(

Verwijderd

Er komt een Sagem my-X6i of het is een nieuwe model. de rechter is de nieuwe
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/newslist/2003/August/images/x6old.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/newslist/2003/August/images/x6new.jpg
Sagem prepared a new version of its model – X6. Among new features there are Java support, new design. Phone’s dimensions and its functionality remain the same. The phone has been not named yet. It is known that it would be available in the end of September, beginning of October.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wordt deze duurder of zelfde prijs?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 15:37:
Wordt deze duurder of zelfde prijs?
Weet ik niet, wacht gewoon tot het eind van het jaar. Dan komen misschien mooiere betere modellen uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar ik kan via via sommige telefoons gewoon heel goedkoop krijgen.
Zag net bij BC dat ie 380 euro nieuw kost.,
Maar ik kan em bij die ene plek voor € 180 halen en de Siemens voor € 160,-
Vandaar ;)

Verwijderd

Die sagem x6 is ontiegelijk dik man... kan je beter die siemens nemen... kan ook tenminste tegen een stootje... Sagems niet echt...

Verwijderd

Topicstarter
1. Mijn T300 is dikker :P
2. Ik heb nog nooit een telefoon laten vallen :D

Dus dat maakt niet uit snappiej ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb het berichtje bovenaan wat meer aangepast.
Zal wel wat duidelijker zijn waarom ik dit vraag nu

So please please please help me :( :'(

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 20:52
Als je een camera wilt, koop dan maar een echte digitale camera :P, nee maar serieus, ik zou geen enkele nemen, maar als het moest, zou ik de Sagem nemen, omdat die minder snel zal vervelen, BTW als ik een foon zou willen met camera, dan alleen maar een van deze 2; Nokia 7250i, of Sony-Ericsson T610, zij hebben wel java, en de t610 heeft blauwtand (blue-tooth voor de niet kenners :P), de rest hoeft niet voor mij,

offtopic:
BTW ik heb een Nokia 6100, en ik heb nog nooit een camera foon gehad, dus ik heb er geen ervaring mee

EDIT:
wat ben ik dom zeg |:( , niet goed gelezen, er staat in topicstart Sagem = 2 na beste camera foon, is het echt zo? DOEN! 100% DIE SAGEM, ZEKER WETEN... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Roflmao op 25-09-2003 22:55 . Reden: Niet goed gelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dit overal gelezen
De Sagem is op de camera van de Sharp na, 1 van de beste gsm's met camera en heeft to nu toe ook nog het scherpste display en is dus ook goed in het licht te lezen
Maar denk je dat Sagem een firmware upgrade kan doen zodat er later Java op kan?

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 20:52
Dat zou ik echt niet weten, ik heb wel gehoord dat bijv. Samsung S300 na firmware upgrade mms kan ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar die telly is een beetje prijzig ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Ik heb de siemens, maar er zit helaas dus geen IrDa op :(

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

De Siemens heeft ook 2MB memory, dus dat verschil kan je vast wegvegen.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
De Siemens heeft maart 1,5 MB memory heb ik net gelezen waarvan er 800kB voor gebruikt kan worden

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 19:48:
De Siemens heeft maart 1,5 MB memory heb ik net gelezen waarvan er 800kB voor gebruikt kan worden
Nou heb ik zelf deze Siemens, en dat klopt dus niet :) 1.87Mb is het (ok, dus net geen 2mb), waarvan je >1MB kan gebruiken. Weet alleen niet hoeveel, want dat heb ik direct na aanschaf niet gezien. Ik denk eigenlijk toch zeker wel 1,5MB Ok, scheeld het 500kb, maar goed, zulke grote dingen kan je toch ook weer niet opslaan. Aangezien bestanden >20kb door de telefoon volgens mij niet ondersteund worden. Nou ja, misschien bij games etc. Maar bij plaatjes en rintones niet.

Verder een top telefoon trouwens, was ik nog vergeten te melden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door vehpol op 26-09-2003 20:58 ]

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok ik weet er ook niet alles er van af zoals je wel kan begrijpen maar ik wist wel dat je niet meer dan 1mb kon gebruiken voor storage zelf

Nu wil ik nog ervaringen van de myX-6 zodat ik nog wat wijzer kan worden :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 20:20:
Siemens kost rond de 160,- en de Sagem rond de 190,-
Heb search al gebruikt maar kom er echt niet uit
waar kan je de sagem my x-6 voor 190 euro kopen dan, of weet iemand waar je hem het goedkoopst kan kopen
Pagina: 1