Toon posts:

[ZIP] in Windows (XP) verkenner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Bij mijn vader zijn computer zie ik als er een zip in een map zit die gewoon onder de boomsructuur aan de linkse kant van het venster en als ik er op klik dan krijg ik aan de rechtse kant de inhoud van die file te zien.

Bij mij is het niet het geval dat ik die zip file zie in de boomstructuur en dat zou ik wel graag willen. Het was er bij hem ineens en hij weet niet hoe hij het gedaan heeft.

Nu zou ik gewoon totaal niet weten hoe ik dit moet gaan zoeken :'( en mijn excuses moest het onder en verkeerd subforum zitten, ik weet dus niet of die van Windows XP zelf is (maar ik denk van wel) of dat het komt door additionele software.

Ik hoop op jullie hulp.
Kevin

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 18:53:
Beste,

Bij mijn vader zijn computer zie ik als er een zip in een map zit die gewoon onder de boomsructuur aan de linkse kant van het venster en als ik er op klik dan krijg ik aan de rechtse kant de inhoud van die file te zien.

Bij mij is het niet het geval dat ik die zip file zie in de boomstructuur en dat zou ik wel graag willen. Het was er bij hem ineens en hij weet niet hoe hij het gedaan heeft.

Nu zou ik gewoon totaal niet weten hoe ik dit moet gaan zoeken :'( en mijn excuses moest het onder en verkeerd subforum zitten, ik weet dus niet of die van Windows XP zelf is (maar ik denk van wel) of dat het komt door additionele software.

Ik hoop op jullie hulp.
Kevin
Een reden dat jij zip files niet in je mappenlijst ziet kan zijn doordat je Winzip geinstalleerd heb op je pc.

Windows XP behandeld zip files als folders en Winzip gewoon als files....

Verwijderd

Topicstarter
Nochthans heeft mijn vader ook Winzip, ikzelf heb Winrar. Kan ik deze functie ook terug krijgen zonder dat ik Winrar moet desinstaleren?

Verwijderd

Extra > Mapopties > Tabblad bestandstypen > zip > wijzigen > bovenaan staat "gecomprimeerde mappen".

Aanklikken, ok, ok, klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze nu wel rechts aanklikken met hetzelfde icoontje als bij mijn vader maar ze staan spijtig genoeg nog steeds niets links in de boomstructuur :O normaal moet ik daar toch niets anders voor doen he? (Ik heb eens de pc gereset ook..)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En gewoon WinZip naast WinRar installeren?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik betwijfel of dat gaat helpen maar je weet maar nooit het is et proberen waard, zal meteen eens proberen.

Edit: Helaas werkt dit ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 19:30 ]

Verwijderd

Dan moet je een keer via "programma kiezen" gecomprimeerde mappen selecteren.
Standaard staat daar je default in, en dat is eerst gecomprimeerde mappen. Die is overruled door WinRar, en die moet je er nu zelf terug in "schoppen".

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
duw eens gewoon op het icoon mappen (naast de icoon zoeken) in de werkbalk, normaal gezien zou je dan wel je links boomstructuur moet hebben. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hephaistus op 20-09-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
vwk:

het werkt, maar wel gedeeltelijk

ik ga nu winzip eens uninstallen en dan eens reboten en dan maar hopen dat hij het nu wel correct doet :)

Green_Yoda: Hehe ja die had ik al wel hoor ;)

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
ok dan, ;) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog steeds hetzelfde als daarvoor.

De enige bestanden die hij nu in de boomstructuur zet zijn bestand waar ik rechts bij klik en dan kies voor openen met.. gecomprimeerde mappen. De anderen komen er niet bij ook niet als ik op het kruisje druk dat ineens voor de hoofdmap (waar de ander zip files zich ook in bevinden) verschijnt.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
en het volgende ?:

regsvr32 zipfldr.dll

(in start->uitvoeren/run)

[ Voor 6% gewijzigd door k7of9 op 20-09-2003 19:57 ]

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de boodschap dat het toevoegen is gelukt maar in de verkenner is er nog steeds geen verschil.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 10:07
Ik weet dat dit een oud topic is, maar het lijkt me het beste dat ik voor deze (kleine) vraag niet een heel nieuwe topic open...

Ik heb gister Service Pack 2 voor Windows XP Professional geinstalleerd, geen probleem. Maar... verkenner laat in één keer in de boomstructuur (dus aan de linkerkant) ZIP-files zien tussen de gewone mappen. Dit vind ik nogal irritant, omdat m´n hele layout naar de #$&* is...

Weet iemand hoe ik dit uitschakel??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• JunkO
*Subtiel kickje*

Niemand een idee?!?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dit zou 't em moeten doen: Ga naar Start > Run en type: regsvr32 /u %windir%\system32\zipfldr.dll and press `ok`.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• JunkO
Je bent een held, het heeft geholpen! _/-\o_

Pagina: 1