Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[lcd] verschil tussen een lcd en een tft??????

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tis misschien een hele stomme vraag maar hoe kan je het verscil zien tussen een lcd en tft van een oude laptop?????

Het gaat hierbij om een laptop met nog een half scherm zeg maar.
De afmetingen van het scherm zijn 22 bij 8.5 centimeter en het heeft 14 aansluitingen. Kan iemand mij misschien vertellen of dit een lcd of tft is en of ik hem kan aansluiten op mijn gewone pc als statistic schermpje ofzo?????

Verwijderd

1) Watvoor controller zit er op?

2) Frequently Asked Questions CME

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:17

FastBunny

Give it the Works !

Je bedoeld DSTN en TFT. Het zijn beide vormen van LCD.
LCD = Liquid Cristal Display
DSTN=Dual Scan T N?? (help me out here :P)
TFT=Thin Film Transistor

Verschil tussen DSTN en TFT zie je duidelijk. TFT is sneller, en scherper. DSTN heeft last van vertraging en van schuwen van vensters. :)

[ Voor 5% gewijzigd door FastBunny op 20-09-2003 18:39 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ok maar kun je dat ook zien zonder dat er iets op aangesloten is?????
Ik heb trouwens al de FAQ gelezen maar daar werd ik nog niet veel weizer van omdat ik niet weet wat voor scherm het precies is en ik weer niet hoe ik kan zien welke controler er opzit dus dat kan ik nu ook nie zeggen ik kan wel zeggen dat er 11 keer hetzelfde vierkante IC op zit (lijkt een beetje op een processor) misschien is dat wel de controller. Op het ic staat:
OKIjapan
M52998
7YE9

Verwijderd

Zoals je zelf zegt: het is een scherm uit een laptop.

CME Faq: LCD Faq: En hoe zit het dan met laptopschermen?

2 mogelijkheden:
- Laptop LCD aan VGA-kaart
- [rml]Lapmod [ digitale fotolijst][/rml]

Het beste is als je die 2 topics eens goed bekijkt, je keuze maakt wat jou het beste/makkelijkst lijkt. Om hem aan de sluiten aan een VGA kaart heb je in ieder geval meer info nodig: aansluitgegevens / datasheets.

offtopic:
FastBunny:
DSTN = Double Super Twisted Nematics / double-layer supertwist nematic
al is dat niet precies de vraag van de topicstarter, welke nl. het verschil wilt weten tussen een LCD scherm met controller wat je aan je serial/parallel poort kunt hangen als statusscherm - en een LCD scherm zonder controller.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 19:12 ]

Dit topic is gesloten.