[Virus] W32/Parite.b, na verwijderen melding system32.exe

Pagina: 1
Acties:

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey jongens. Ik heb een probleempje: IK had de virus parite.b op me pc en ik heb het (als het goed is...) deleted via de internet virusscanner.
Alleen het probleem is nu dat ik de error krijgt dat system32.exe niet kan worden gevonden bij het opstarten.
Ik heb naar system32.exe gezocht in het register en gekeken bij Run van local en current_user maar niets... Ook in msconfig staat het er niet bij.
Bij Services ook niet... Idee hoe ik het weg krijg?

Verwijderd

Ik heb naar system32.exe gezocht in het register en gekeken bij Run van local en current_user maar niets... Ook in msconfig staat het er niet bij.
Bedoel je dat je het hele register hebt doorgekeken, of alleen de genoemde keys?

Hij zou er nml. toch echt in moeten staan..

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
installeer regrun is, dat is net zoiets als msconfig, maar dan met wat meer mogenlijkheden.

verder zou het ook zo kunnen zijn dat er bijv. in het register een linkje staat naar bijv. een batch of exe bestand. en dat DAT bestand dan de system32.exe aanroept.

je zou alles wat je niet kan identificeren kunnen renamen, en kijken of het dan weg is.
zo ja, kan je de dingen verwijderen als je er zeker van bent dat ze niet nodig zijn voor programma's die je geinstalleerd heb

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 18:31:
[...]

Bedoel je dat je het hele register hebt doorgekeken, of alleen de genoemde keys?

Hij zou er nml. toch echt in moeten staan..
Staat er echt niet in. Ik heb gezocht in het hele register :)
BasieP schreef op 20 September 2003 @ 18:32:
installeer regrun is, dat is net zoiets als msconfig, maar dan met wat meer mogenlijkheden.

verder zou het ook zo kunnen zijn dat er bijv. in het register een linkje staat naar bijv. een batch of exe bestand. en dat DAT bestand dan de system32.exe aanroept.

je zou alles wat je niet kan identificeren kunnen renamen, en kijken of het dan weg is.
zo ja, kan je de dingen verwijderen als je er zeker van bent dat ze niet nodig zijn voor programma's die je geinstalleerd heb
Waar kan ik regrun downloaden? Aantal links @ Google en Download.com zijn dood.

edit:
laat maar.. heb al...

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchmega op 20-09-2003 19:27 ]

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

Thomix

cAFFEÏNE!

kijk ook in je system.ini en je win.ini... op de regel shell= wil het ook nog wel eens staan, als een soort add-in voor explorer.exe