Hello,
Ik sinds een paar dagen met het volgende probleem;
We hebben hier chello en er zitten 5 computers aangesloten op de router, dat gaat al tijden goed. Nu willen we nog een kabel er op aansluiten en dan begint de ellende, ik krijg dan een heel raar ip adres die niet in de range zit die de router uitgeeft en hierbij komt ook dat ik dan geen internet verbinding heb of zelfs andere computers kan zien, terwijl windows wel zegt dat ik
verbinding heb. Ik heb de kabel al in alle poorten gestopt (dus ook van computers waarvan de verbinding het wel doet) maar dan nog steeds niet.
Nu dacht ik in het begin dat de plugjes niet goed op de uiteinden waren gemonteerd, maar 6 plugjes en een hele nieuwe kabel later nog steeds hetzelfde probleem.
Specs:
router: E-Tech RTBR03 firmware: 1.26.4, Mar 17 2003
number of users staat op: 50
hij begint met ip's uit te delen bij: 192.168.1.100
als ik die kabel er in doe en ik kijk met 'ipconfig' dan zie ik:
Connection-specific DNS.:
Autoconfiguration IP Address: 169.254.244.67
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway:
met andere kabel:
Connection-specific DNS.:arnhem.chello.nl
Autoconfiguration IP Address: 192.168.1.100
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway:192.168.1.1
Wie heeft er een idee? Het lijkt mij dus sterk dat het aan de kabel zelf ligt omdat dit nu al de 2de is die het niet doet.
Ik sinds een paar dagen met het volgende probleem;
We hebben hier chello en er zitten 5 computers aangesloten op de router, dat gaat al tijden goed. Nu willen we nog een kabel er op aansluiten en dan begint de ellende, ik krijg dan een heel raar ip adres die niet in de range zit die de router uitgeeft en hierbij komt ook dat ik dan geen internet verbinding heb of zelfs andere computers kan zien, terwijl windows wel zegt dat ik
verbinding heb. Ik heb de kabel al in alle poorten gestopt (dus ook van computers waarvan de verbinding het wel doet) maar dan nog steeds niet.
Nu dacht ik in het begin dat de plugjes niet goed op de uiteinden waren gemonteerd, maar 6 plugjes en een hele nieuwe kabel later nog steeds hetzelfde probleem.
Specs:
router: E-Tech RTBR03 firmware: 1.26.4, Mar 17 2003
number of users staat op: 50
hij begint met ip's uit te delen bij: 192.168.1.100
als ik die kabel er in doe en ik kijk met 'ipconfig' dan zie ik:
Connection-specific DNS.:
Autoconfiguration IP Address: 169.254.244.67
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway:
met andere kabel:
Connection-specific DNS.:arnhem.chello.nl
Autoconfiguration IP Address: 192.168.1.100
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway:192.168.1.1
Wie heeft er een idee? Het lijkt mij dus sterk dat het aan de kabel zelf ligt omdat dit nu al de 2de is die het niet doet.
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.