Asus A7V266-E + XP2400+

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Om maar meteen met deur in huis te vallen :P

Ik heb een nogal vreemd probleem.
Wanneer ik mijn proc overclock naar 2400Mhz (15 x 160Mhz FSB) + 1.85V core.
Dan loopt deze eigenlijk geheel stabiel, ook 3d apps werken over het algemeen perfect. (mijn videokaart is de limiet voor render gedoe)

Echter, start ik nu BurnK7 (om dus echt de CPU 100% te belasten) dan crashed deze naar verloop van tijd. Prima so far so good. Ie wordt te warm hoor ik je al denken....

Helaas niet dus. Wanneer ik naar me voltages kijk voordat ik burnk7 opstart zijn deze ongeveer als volgt: (eff de belangrijkste)

+5V: 4.8V (soms 4.7V)
+12V: 12.4V
+3.3V: 3.3V
Vcore: 1.857V

Is wel aardig.

Start ik burnk7 dan gebeurd er hetvolgende: mijn 12V lijn gaat stijgen naar 13,2V (waardoor dus een alarm afgaat in pcprobe)
Goed, dit is nog niet zo'n ramp. (buiten het feit dat mijn hd's dit niet zullen waarderen)

Mijn +5V wordt mooi 4.98V
De 3.3V blijft gelijk.

Maar nu komt het probleem.... Mijn Vcore spanning gaat constant varieren !
Hij zakt sowieso naar 1.8V ofzo, en soms wel met dippen tot 1.74V !!

Vandaar dus dat ie vast loopt.

Nu kan dit 2 oorzaken hebben:

- Voeding trekt het niet (430W enermax)
- Mijn mobo kan niet genoeg stroom leveren.

Nu heb ik wel 4 HD's en 3 CDrom drives eraan hangen. Dus die had ik als eerste eens zoveel mogelijk af gekoppeld... Helpt niet...

Ok dan een 2e AT voeding eraan, en de HD's daar aangehangen.

De 430W enermax hoeft nu dus alleen nog maar mijn mainboard te voeden.

Maar ook dit helpt niet. :'( :'(

Nu is mijn vraag of de (vroegere) Asus A7V266-E gebruikers eenzelfde fenomeen hebben ontdekt. Of als ik alsnog mijn voeding moet verdenken.

Iemand evt nog tips wat ik nog kan testen ? :)

PS: Oh ja, zelfs op 2350Mhz treedt ditzelfde fenomeen op.

Verwijderd

Ik heb ook de a7v266-e. lees je die waardes tijdens burnk7 af met asusprobe of in je BIOS? Mijn ervaring met dit bord is dat je asusProbe niet moet vertrouwen.
Dit was mijn "probleem" ik had net asus probe geinstalleerd en die gaf dus de melding dat mijn 12v lijn ongeveer dus 13.2v gaf (had jij ook) maar toen ik in het bios keek bleek ie redlijk normaal nog op 12.4v te staan zelfs toen ik mijn computer een uur in het BIOS had laten staan. Nu weet ik niet zo veel over je probleem met de Vcore, maar probeer eerst eens een andere oplossing voor die vastlopers te zoeken. (ik denk dat het echt niet aan je voeding ligt)
suc6

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 18:54:
Ik heb ook de a7v266-e. lees je die waardes tijdens burnk7 af met asusprobe of in je BIOS? Mijn ervaring met dit bord is dat je asusProbe niet moet vertrouwen.
Dit was mijn "probleem" ik had net asus probe geinstalleerd en die gaf dus de melding dat mijn 12v lijn ongeveer dus 13.2v gaf (had jij ook) maar toen ik in het bios keek bleek ie redlijk normaal nog op 12.4v te staan zelfs toen ik mijn computer een uur in het BIOS had laten staan. Nu weet ik niet zo veel over je probleem met de Vcore, maar probeer eerst eens een andere oplossing voor die vastlopers te zoeken. (ik denk dat het echt niet aan je voeding ligt)
suc6
Mja, met asusprobe... (heb zelf eigenlijk nog nooit rare waardes gehad met dit proggie, klopt precies :) )

Zo gauw ik burnk7 afsluit herstellen de waardes zich weer meteen.
Dus in bios heeft ook niet echt veel nut omdat de cpu dan allang weer idle draait. :P

Maar goed, als iemand nog suggesties let me know :)