Wij hebben een SD Flashcard van 64MB. als wij die in de geintegreerde kaartlezer van onze computer doen, dan doet hij het soms niet. Er zit een lampje naast, die normaal moet gaan branden als je de kaart erin stopt. Maar af en toe hebben wij het probleem dat hij hem niet ziet. Nu hebben wij de leverancier van de leverancier van de computer gebeld(de helpdesk) en die vertelde dat het te maken had met de netspanning. We moesten de pc dan weer uitdoen, de stekker van het stopkontact er uit halen, en dan pas deed hij het weer, weten jullie waar de netspanning vandaan komt, en hoe je het kan oplossen?
Is je pc geaard en op een geaard stopcontact aangesloten?
Nee hij is niet geaard, de stekker in ieder gevan, het stopcontact is wel geaard, alleen dat helpt niet veel
[ Voor 67% gewijzigd door compufreak88 op 20-09-2003 17:50 ]
ook is sommige hardware erg ground gevoellig. meestal zit er dan een draadje bij die je aan je case moet schroefen... en hoe bedoel je geintegreerd? zit ie gewoon in een floppy bay ofzo, of zit hij echt in de case verwerkt?
als hij in een bay zit, zou je hem eens in een andere computer kunnen proberen...
als hij in een bay zit, zou je hem eens in een andere computer kunnen proberen...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
neej, hij zit in de case, hmm, waar gaat dat draadje dan weer heen?
als er een draadje aan zou zitten... zou die aan de case (behuizing binnenin) moeten worden geschroeft... want je case zit via de voeding weer aan de ground...
bij veel hardware zoals bijvoorbeeld grafische lcd is dat zo... hier ook t geval. zodra je die draad er af haalt valt er niets meer te lezen op t scherm... dus dat zou best een soort geval kunnen zijn...
maar ik vind t ook een beetje vaag waarom de leverancier dat niet even voor jullie kan oplossen...
bij veel hardware zoals bijvoorbeeld grafische lcd is dat zo... hier ook t geval. zodra je die draad er af haalt valt er niets meer te lezen op t scherm... dus dat zou best een soort geval kunnen zijn...
maar ik vind t ook een beetje vaag waarom de leverancier dat niet even voor jullie kan oplossen...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
hmm, ik weet niet of hier zo'n draadje an zou zitten, alleen het punt is dat hij dat eerst neit deed, dus ik denk niet dat dat daar an zou kunnen liggen
Pagina: 1