• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Dethroned schreef op 20 September 2003 @ 17:24:
Ben op zoek naar een PDA. Daarbij staat connectivity, looks (maar das niet wat jullie kunnnen beoordelen voor mij), helder scherm, Pocket PC 2002/2003 (gaarne gelijk aangeven of 2003 de moeite is) of PALM OS en natuurlijk duurzaamheid.

Ik heb een aantal pda's nagelopen.
http://www.samsungelectronics.com.hk/pda/s160.html (alleen win CE)
Nexio S610 Prijs onbekend

http://www.dynamism.com/zaurus7xx/index.shtml
Sharp Zaurus, prijs ongeveerr € 800,-

iPaq H5550 Pocket PC Primeur!
€ 719,-

Review Sony Clié PEG-NZ90 PDA
€ 768,-

Ik heb het merendeel van de middag besteed aan het nalezen van reviews en andere pda's. Mochten er nog leuke alternatieven zijn dan zie ik dit graag tegemoet. Gaat dus echt ook om het "hebbedingetjes-gehalte".

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

als je toch geld teveel hebt, koop er dan ook voor mij eentje ;-)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Ik heb een 2210 en ben zeer tevreden. Hijs veel stabieler en zelfs sneller dan de 5550 en hij doet echt alles wat je wilt. Omdat hij zo 'goedkoop' is kun je lekker wat accesoires erbij kopen :*)

Verwijderd

Ik heb ongeveer drie weken terug een HP iPAQ H2210 Bluetooth (incl. TomTom2 Benelux en GPS-adapter) gekocht.

Check voor de laagste prijzen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/71
pricewatch: HP iPaq H2210 + TomTom Navigator 2 Buetooth (Benelux)

Ik heb zelf bij Alternate Computerversand Nederland gekocht. Goeie service, snelle levering.

De H2210 is een compacte, maar toch veel (standaard) uitbreidingen zoals een CF plús SD slot ! Ik denk dat je even moet overwegen of je gelijk een BlueTooth-GPS receiver moet kopen of niet. Heb zelf eentje waarbij je gebonden bent aan de auto-sigarette-aansteker :(

Had beter gelijk een iets duurdere -portable-GPS-receiver kunnen kopen ;(

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Zelf ook gekeken naar de iPAQ 5550.... Vond ik echt te groot. Wel wat leuke extra's (password check dmv vingerafdruk).... Uiteindelijk gekozen voor de 2210 met draadloze Bluetooth GPS erbij... Werkt heel erg fijn, veel beter dan mijn vorige (3970 met GPS met draadjes).....

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Zelf ben ik al een paar weken op zoek naar een nieuwe PDA. Mijn Psion (remember ;) ) begint nu toch wat te kieren bij het scharnier en ik moet dus een vervanger hebben voor het geval dat'ie opeens helemaal niet meer wil dichtklappen.

Mijn perfecte PDA is de Sony Clié NX73V - hij staat al in de verschillende prijslijstjes maar is nog nergens in stock. Hij heeft een groot en helder scherm, uiteraard Bluetooth voor de comms, en een camera (type standaard telefoon-cameraatje). Naast schrijven op het tablet zit er óók een backlit toetsenbordje op, dus als dat schrijven je niet echt bevalt (zoals dat mij niet beviel bij mijn eerste PDA - een Cassiopeia PocketPC uit 1999) dan kan heb je een klaviert voorhanden. Sorry voor de eerdere posters - de PDA functies van het Palm OS zijn beter dan die voor de Pocket-PC's. De hoeveelheid geheugen is minder dan bij de Pocket-PC's maar gelukkig zijn de apps ook véél kleiner. Mediafiles kan hij opslaan op zowel Memory-stick als ook op standaard Compact Flash kaartjes.

Als je iets zoekt zonder toetsenbord dan zou ik gaan voor de Palm Tungsten T2 - met Bluetooth en érg klein. Als je juist wel een toetsenbord wil dan is de Sony Clié UX serie misschien wat voor je.

Als je naar de reviews kijkt moet je overigens wel weten dat de Amerikaanse versie géén Bluetooth heeft maar de Europese versie wel.

Succes!!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 09:36:
Sorry voor de eerdere posters - de PDA functies van het Palm OS zijn beter dan die voor de Pocket-PC's.
Zonder een flame te willen starten vind ik dit erg kort door de bocht en behoorlijk uit de lucht gegrepen.

Ik zou de topic starter aan willen raden toch ook vooral eens naar de produkten van Dell te kijken. Deze zijn erg goed betaalbaar, waardoor je geld "overhoud" om goede accesoires te kunnen kopen. (of een iets verouderde digi camera als je echt graag foto's wil maken......)
Ik heb zelf een X5 en die bevalt prima, enin de nabije toekomst wordt de X3 gelanceerd die volgens de berichten kleiner dan de X5 is en standaard ingebouwde communicatiemogelijkheden heeft.
In een ppc van Dell zit zowel een slot voor SD cards als CF cards, en in de pricewatch kan je opzoeken dat zowel SD als CF cards per mb veel goedkoper dan MemoryStick zijn, en ook leverbaar zijn met meer MB's.

[ Voor 11% gewijzigd door miles op 21-09-2003 10:16 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ikzlef ben enorm gescharmeerd van de Sharp Zaurus met zijn VGA kleurenscherm, enorm krachtige batterije (2300 mAh - C760), veel intern geheugen, uitbreidbaarheid, toetsenbord, het draaibare scherm en een fijn OS. De prijs die je daar opgeeft is echter veel te hoog. Het is inderaad $799 voor het duurste model. Maar als je rekening houd met de huidige koers van de dollar kom je eerder op EUR 715 uit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:08
Ik heb zelfs sinds 2a3 maanden een Sony Cliè NZ90. Met een 2MP(1600x1200) ingebouwde camera lekker plaatjes schieten. Zit standaard een Blueooth con. in makkelijk met je telefoon te comuniseren, dus emails checken, internetten etc. En idd zit er een toetsenbordje bij, echt super handig, gaat sneller dan de toetsen aantippen op het schermpje bij mij dan ;P

Ik heb hem vooral gekozen omdat ik een MP3 speler wou, een camera minimaal 2MP, PalmOS 5, makkelijk te gebruiken, en het merk ( jaja Sony fan :) ) en dat alles in 1.

Ik heb toendertijd rond de 820 Euro voor neergelegt, toch aardig wat geld, Maar kan er aardig lang mee vooruit.

Verwijderd

miles schreef op 21 september 2003 @ 10:14:
[...]
Zonder een flame te willen starten vind ik dit erg kort door de bocht en behoorlijk uit de lucht gegrepen.
Zelf wil ik ook niet flamen maar mijn eerdere pocket-PC heb ik mede daarom weggedaan. Ik zeg niet dat PPC's ook niet goed kunnen zijn :X

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Grappig dat je het hebt over "Pocket PC of Palm OS" en dan de Sharp Zaurus noemt. Deze werkt namelijk op Linux... Over welke Z heb je het trouwens? Het is namelijk een serie, geen type. Ik heb zelf een 5000D, maar ik denk dat jij een ander type bedoelt? 5600 misschien?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Dethroned
Wat me hier opvalt is dat iedereen de 2210 prefereert boven de 5550. Is dat puur om prijs/mogelijkheden verhouding ? Is de 5550 gewoon puur luxer en niet uitgebreider (op dat biometrie verhaal nadan )?

Dan over de 2210:
HP iPAQ H2210 + Tom Tom Bluetooth GPS + Benelux € 922,-
HP iPaq H2210 + TomTom Navigator 2 + 128 MB SD-kaart € 789,-
HP iPAQ H2210 Bluetooth (incl. TomTom2 Benelux en GPS-adapter) € 626,-
Bij welke versie kan ik het apparaat aanzetten en gebruik maken van GPS, zonder afhankelijk te zijn van bv autolader oid ??

Gaat bv Universal IrDA Keyboard for PocketPC / Palm € 89,- werken ? Of moet je wel merk gericht kopen ?
De Sharp Zaurus werkt met Linux, ik weet niet of dat nou handig is of niet. Hij heeft hele mooie specs, maar ik mis wel de ondersteuning van volledig engels en ik weet niet hoever het compatible is met de pc.

Tevens word er aangegeven dat die 2 MP camera van Sony 1600*1200 is, zou iemand daar een plaatje van kunnen plaatsen over de kwaliteit ?
Na het lezen van de specs van de Sony Clie UX50;
http://www.tweakers.net/nieuws/28772/?highlight=UX50
* Built-in Wireless(802.11b)
* Built-in Bluetooth
* High-resolution Color Display (480x320)
* Built-in Digital Camera (310,000 pixels)
* Built-in MP3 Player and Voice Recorder
* Built-in QWERTY Layout Keyboard
* Video recording and playback
* Compatible with Memory Stick PRO Media
* Extremely Portable (6.2 oz. Including stylus)
Dan vraag ik me af hoe goed de camera is en of dit eigenlijk niet een hele goede prijs/mogelijkheden verhouding heeft. Prijs volgens die site http://www.dynamism.com/ux50/, $ 699, volgens de review

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 01:02:
Ik heb ongeveer drie weken terug een HP iPAQ H2210 Bluetooth (incl. TomTom2 Benelux en GPS-adapter) gekocht.

Ik heb zelf bij Alternate Computerversand Nederland gekocht. Goeie service, snelle levering.

De H2210 is een compacte, maar toch veel (standaard) uitbreidingen zoals een CF plús SD slot ! Ik denk dat je even moet overwegen of je gelijk een BlueTooth-GPS receiver moet kopen of niet. Heb zelf eentje waarbij je gebonden bent aan de auto-sigarette-aansteker :(

Had beter gelijk een iets duurdere -portable-GPS-receiver kunnen kopen ;(
Heyz,
Ik wil precies dezelfde kopen als jou, ook bij alternate voor 699 euro dus.
Alleen hier zit toch alles bij om hem te kunnen gebruiken als navigatie systeem voor in de auto bijvoorbeeld??

Omdat jij namelijk zei:
Had beter gelijk een iets duurdere -portable-GPS-receiver kunnen kopen
En nog een vraag voor jou,
nu je de link plaatste naar de pricewatch,
heb je PRECIES dezelfde hier:

http://www.beat-it.nl/cgi...herkomst=www.tweakers.net

Voor 75 euro goedkoper, dus mijn vraag is waarom heb je hem hier niet gekocht?
Gaarna wat verduidelijking :)..

• Dethroned
Zoals ik het nu zie is voor het zoeken naar de ideale pda het volgende bepalend:
- OS, PalmOS 5 of Pocket PC2003, wat ik me hierin afvraag is welke hiervan geprefereerd word
- type uibreiding; CF, SD of Memery Stick

Verder valt me op dat Sony meer richting multimedia functionalteit gaat en bijvoorbeeld HP meer richting business.
Sony; camera, video, mp3, Av-out bij cradle
HP; GPS, biometrie
Dus voor mij blijven dan nog 3 opties.
Sony Clie Sony Clié PEG-NZ90
Sony Clie UX50
De iPAQ H5500
Ik prefereer wel lichtelijk een toetsenbord, maar wil eigenlijk ook het verschil tussen Palm en Pocket PC2003. Ik meende te vernemen dat de laatst genoemde slecht of geen WiFi support heeft, dit wil ik dus duidelijk wel. Ik ben al in het bezit van een Sony Erricson T610, met Bluetooth. Wat ik ook belangrijk vind is de sync mogelijkheden met adresbook en outlook zelf. Het lijkt me niet dat deze pda's geschikt zijn voor het massaal opslaan van email.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 18:11:
[...]

Heyz,
Ik wil precies dezelfde kopen als jou, ook bij alternate voor 699 euro dus.
Alleen hier zit toch alles bij om hem te kunnen gebruiken als navigatie systeem voor in de auto bijvoorbeeld??

Omdat jij namelijk zei:

[...]

En nog een vraag voor jou,
nu je de link plaatste naar de pricewatch,
heb je PRECIES dezelfde hier:

http://www.beat-it.nl/cgi...herkomst=www.tweakers.net

Voor 75 euro goedkoper, dus mijn vraag is waarom heb je hem hier niet gekocht?
Gaarna wat verduidelijking :)..
* Nou, euh, omdat ik toen ik 'm bestelde keek ik niet in tweakers.net |:( dom van me. Direct erna keek ik er pas na, en ontdekte dat een of ander dubieuze internetsite 'm voor 50 euro minder verkochte dan bij alternate. Had toch anders bij alternate gekocht; Over het algemeen is de prijs van Alternate 101% ivm andere sites, maar in dit geval is alternate toch goedkoper dan www.pdashop, www.mobileplaza of dixons. Verder heeft alternate goeie telefonische services, snelle levering. Dit baseer ik uit eigen ervaring.

* Met de complete bundle kun je inderdaad direct aan de slag. De beschrijving bij alternate was beetje vaag, daarom ik deed er twee dagen over om tot kopen over te gaan. Ook een reassurance van de verkoper was nodig om mij over te halen dat het echt om een complete navigatie systeem gaat.

* Je moet naast deze bundle ook een compact flashcard van 64mb (30 euro ofzo)kopen om een complete de tomtom benelux op te zetten. Want met de interne geheugen van de h2210 kun je slechts een 5de van nederland erop zetten.

Verwijderd

Dethroned schreef op 21 september 2003 @ 19:30:
Zoals ik het nu zie is voor het zoeken naar de ideale pda het volgende bepalend:
- OS, PalmOS 5 of Pocket PC2003, wat ik me hierin afvraag is welke hiervan geprefereerd word
- type uibreiding; CF, SD of Memery Stick

Verder valt me op dat Sony meer richting multimedia functionalteit gaat en bijvoorbeeld HP meer richting business.
Sony; camera, video, mp3, Av-out bij cradle
HP; GPS, biometrie
Dus voor mij blijven dan nog 3 opties.
Sony Clie Sony Clié PEG-NZ90
Sony Clie UX50
De iPAQ H5500
Ik prefereer wel lichtelijk een toetsenbord, maar wil eigenlijk ook het verschil tussen Palm en Pocket PC2003. Ik meende te vernemen dat de laatst genoemde slecht of geen WiFi support heeft, dit wil ik dus duidelijk wel. Ik ben al in het bezit van een Sony Erricson T610, met Bluetooth. Wat ik ook belangrijk vind is de sync mogelijkheden met adresbook en outlook zelf. Het lijkt me niet dat deze pda's geschikt zijn voor het massaal opslaan van email.
Heh, wa? Ik dacht juist het omgekeerde. :?

• Johnny

Johnny

Dethroned schreef op 21 September 2003 @ 16:57:
De Sharp Zaurus werkt met Linux, ik weet niet of dat nou handig is of niet. Hij heeft hele mooie specs, maar ik mis wel de ondersteuning van volledig engels en ik weet niet hoever het compatible is met de pc.
Linux en Symbian zijn meer besturingsystemen voor "zelfstandige" apparaten. Bij PalmOS en PocketPC blijf je toch meer het gevoel hebben dat je een PC accessoire vast hebt, daar zit het grote verschil in.

Het leuke van de zaurus is dat je ook een andere distrubutie er op kunt zetten waardoor je opeens veel meer mogelijkheden hebt en, een geheel Engelstalig OS.
http://www.openzaurus.org/

Ik ga er zeker eentje kopen zodra mijn huidige PDA (Ericsson MC218) het begeeft (en er nog geen beter alternatief is)

[ Voor 34% gewijzigd door Johnny op 21-09-2003 20:42 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

* Nou, euh, omdat ik toen ik 'm bestelde keek ik niet in tweakers.net |:( dom van me. Direct erna keek ik er pas na, en ontdekte dat een of ander dubieuze internetsite 'm voor 50 euro minder verkochte dan bij alternate. Had toch anders bij alternate gekocht; Over het algemeen is de prijs van Alternate 101% ivm andere sites, maar in dit geval is alternate toch goedkoper dan www.pdashop, www.mobileplaza of dixons. Verder heeft alternate goeie telefonische services, snelle levering. Dit baseer ik uit eigen ervaring.

* Met de complete bundle kun je inderdaad direct aan de slag. De beschrijving bij alternate was beetje vaag, daarom ik deed er twee dagen over om tot kopen over te gaan. Ook een reassurance van de verkoper was nodig om mij over te halen dat het echt om een complete navigatie systeem gaat.

* Je moet naast deze bundle ook een compact flashcard van 64mb (30 euro ofzo)kopen om een complete de tomtom benelux op te zetten. Want met de interne geheugen van de h2210 kun je slechts een 5de van nederland erop zetten.
Dank je voor je uitleg,
ik ga hem denk ik maar eens bestellen online.
tevens ook gelijk maar zo'n kaartje erbij kopen van 64mb.
Alleen wel een beetje maf dat ze tomtom2 benelux erbij leveren. .terwijl het dus nieteens geinstalleerd kan worden... ;( , en dus verplichten tot aanschaf van een kaartje.

Is het installeren in je auto een beetje makkelijk??
Ik ga hem iig even bestellen nu :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 21:02 ]

Verwijderd

- Zo laat nog (bestellen)?

- Ja, de gps receiver bengeld gewoon op m'n cardesk; tis aan de zwaarte van de receiver+rubberen knopjes eronder die 't device op z'n plaats houdt. Aan de kabel zit ook een zuignap, maar die zuigt O-) daarom gebruik ik 't niet. Voor de rest gewoon de auto-sigarette-aansteker-adapter stevig aan je auto-sigarette-aansteker-aansluiting aansluiten 8)7 . En up u go.

- Oh by the way, ik kan in amsterdam omgeving maar liefst 8 satellieten tegelijketijd ontvangen :9~ met de bijgeleverde tomtom-receiver.

- als laatste wil ik je toch erop attenderen of je echt niet een BlueTooth-GPS receiver wil kopen of niet: super handig als je gaat fietsen, of lopen door de stad...

• Dethroned
Johnny schreef op 21 September 2003 @ 20:42:
[...]

Linux en Symbian zijn meer besturingsystemen voor "zelfstandige" apparaten. Bij PalmOS en PocketPC blijf je toch meer het gevoel hebben dat je een PC accessoire vast hebt, daar zit het grote verschil in.

Het leuke van de zaurus is dat je ook een andere distrubutie er op kunt zetten waardoor je opeens veel meer mogelijkheden hebt en, een geheel Engelstalig OS.
http://www.openzaurus.org/

Ik ga er zeker eentje kopen zodra mijn huidige PDA (Ericsson MC218) het begeeft (en er nog geen beter alternatief is)
MMM dat is inderdaad ook wel zo. Ik vind alleen ook wel de connectie met de pc voor bv syncen adresbook wel heel belangrijk. Ik zal eens ff kijken of die software daar ook geschikt voor is. Open Zaurus klinkt wel goed, maar ik weet niet of ik de tijd en moeite in wil steken om dat helemaal te configureren,
http://www.openzaurus.org/oz_website/content/screenies Dit is btw wel allemaal heel erg leuk

[ Voor 6% gewijzigd door Dethroned op 22-09-2003 00:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 23:37:
- Zo laat nog (bestellen)? (ONLINE HE :P:P)

- als laatste wil ik je toch erop attenderen of je echt niet een BlueTooth-GPS receiver wil kopen of niet: super handig als je gaat fietsen, of lopen door de stad...
Wat kost zo'n extra bluetoots reciever dan ongeveer???

Verwijderd

is dit misschien wat?
www.tapwave.com

• Dethroned
Vind die Zodia iets teveel van een game apparaat weghebben. Voor de rest zijn de specs wel goed.

Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen de
UX50 CLIÉ™ Handheld PEG-UX50
NZ90 CLIÉ™ Handheld PEG-NZ90

De UX50 heeft ook Wifi al onboard. De NZ90 moet je nog een uitbreindinskaart bijkopen. De NZ90 heeft weer een 2.1 megapixel, de UX50 maar 3.1 (heb je niks aan)
De UX is weer heel klein, wat dan ook eigenlijk weer minder is.
Ik weet het ff niet meer !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 09:32:
[...]

Wat kost zo'n extra bluetoots reciever dan ongeveer???
Nou, als ik mag kiezen kocht ik een << <TomTom Bluetooth GPS> Kit >>. Helaas zit daar ook software bij waardoor 't duurder wordt: EUR 469.00 bij mobileplaza.nl
Anders haal je de <<Emtac CruxII Bluetooth GPS Bluetooth GPS>> voor maar EUR 299, ook op dezelfde site.

Overigens ben je iets goedkoper uit als je een losse PPC plus een losse GPS koopt, want anders betaal je dubbel voor de software.

Verwijderd

tering :O:O:O.. zo die zijn duur.. ik hou het maar dan bij wat er standaard bij zit :D.. dan maar ietsiej onhandiger :D

• Dethroned
Weer ff iets anders. Kan ik ook een 802.11g ipv een 802.11b kaart gebruiken of word dat niet door Palm OS en Pocket PC2003 ondersteund ?
En dan maar weer terugkomend op GPS. Dat werkt neem ik aan ook voor Palm OS ? En zo ja. dan moet ik dus een losse reciever + PDA + (uiteraard) software hebben, maar hoeveel kost het aan ruimte om alleen NL erop te knallen. Kom namelijk nooooit in het buitenland.

• jellebelle
  • Niet online
Wellicht een mooie recensie voor wie een Zaurus (SL 5600) overweegt aan te schaffen:
*klik* (zowel prijs- als gebruiksinfo!)

Ik zit er zelf wel steeds meer aan te denken iig...

[ Voor 9% gewijzigd door jellebelle op 22-09-2003 23:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 22:50:
tering :O:O:O.. zo die zijn duur.. ik hou het maar dan bij wat er standaard bij zit :D.. dan maar ietsiej onhandiger :D
Nou, zo duur.

Als je nou een iPAQ h2210 voor EUR 500,-- op de kop kan tikken en koop nog eens een EURO 300,-- gps toestel, dan is dat bij elkaar maar EUR 800,--. De Alternate.nl package deal zit op de psychologische prijs van EUR 699,--. Dat's dus slechts EUR 101,-- verschil :Y)

Verwijderd

Dethroned schreef op 22 September 2003 @ 22:56:
Weer ff iets anders. Kan ik ook een 802.11g ipv een 802.11b kaart gebruiken of word dat niet door Palm OS en Pocket PC2003 ondersteund ?
En dan maar weer terugkomend op GPS. Dat werkt neem ik aan ook voor Palm OS ? En zo ja. dan moet ik dus een losse reciever + PDA + (uiteraard) software hebben, maar hoeveel kost het aan ruimte om alleen NL erop te knallen. Kom namelijk nooooit in het buitenland.
55MB voor de Benelux.

• Dethroned
Das wel heel weinig, dat past wel 10 x op zon Mem Stick PRo van 512.
Is er voor Palm OS een appart pakket beschikbaar ?

Verwijderd

Dethroned schreef op 23 September 2003 @ 00:09:
[...]

Das wel heel weinig, dat past wel 10 x op zon Mem Stick PRo van 512.
Is er voor Palm OS een appart pakket beschikbaar ?
Jazeker, doe eens een gok op www.tomtom.com

• Dethroned
Ik zie dat ze zich meer richten op Pocket PC, das vooral te merken aan het feit dat er geen geschikte bundels zijn en dat Palm 3.0 nodig is. Das ook al een tijd geleden. Erg jammer

Nu nog de keuze tussen welke Clie. Heeft iemand nog tips ?

Verwijderd

Tomtom Navigator 2 is niet geschikt voor Palm.

Je kan Hekosoft Digimap software proberen:
http://www.pdashop.nl/product/2141

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Tungsten T3, wordt zeer binnenkort (binnen een week) geïntroduceerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdaclub.pl/images/pda/tungsten_t3_specs.jpg

lijkt mij erg geil, verwachte prijs: $ 399 in US

>>
Screen: 320 x 480 TFT, 65,536 colors
screen View: Horizontal & vertical
Dim: 108x76x16 mm (closed), 130x76x16 mm (open)
Weight: 153 gr.
Battery: Li-ion
Battery life: 5 days
ROM: 16 MB
RAM: 64 MB (52 MB usable)
Operating system: PalmOS 5.2.1
Processor: Intel XScale 400 Mhz
Communication: infrared port, Bluetooth
Audio: HP, stereo earphone (jack 3.5mm)
Port extension: SD/MMC (SDIO)"
<<

Wordt geleverd met de nieuwe documents to go 6, en web pro 3.0..

[ Voor 12% gewijzigd door StanTheMan op 24-09-2003 11:13 ]

• Dethroned
Het is maybe wel een mooi alternatief, maar vind de specs wat aan de magere kant vergeleken bij die CLIE. En wat voor uitbreidinsslot moet ik aan denken ?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Dat staat in het verhaaltje eronder: SD/MMC (SDIO)

Verwijderd

Nu ben ik ook zoekende en zag ik op Moble plaze, bij GPS ook Tomtom met spraaksoftware, wil dat zeggen dat bij de nu best aardige aanbieding van Ipaq 2210 er niet wordt verteld wanneer je links of rechts moet. Of zit ik er nu helemaal naast :/

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Ik snap je eerste zin niet helemaal vrees ik. Maar met TomTom (1 en 2) kan je (onafhankelijk van je PocketPC) instellen dat hij moet vertellen wanneer je naar links of rechts moet ('over 100 meter rechts af'), op de site van TomTom kan je op http://www.tomtom.com/pro...guage=1&Extra_Page=20#voi de gesproken instructies downloaden (in wav formaat) zodat je kan horen wat er allemaal gezegd wordt.

Verwijderd

Die zodiac van www.tapwave.com is wel vet
Daar ga ik nu zeker voor
eerst wilde ik een 1915 ipaq halen maar die zodiac heeft veel meer voor alleen maar 100 pleuro duurder
:D

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 16:54 ]

• StanTheMan
beetje loos, zag nog niet dat er al pag. 2 was

[ Voor 100% gewijzigd door StanTheMan op 24-09-2003 17:20 ]

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dethroned schreef op 24 September 2003 @ 13:50:
Het is maybe wel een mooi alternatief, maar vind de specs wat aan de magere kant vergeleken bij die CLIE. En wat voor uitbreidinsslot moet ik aan denken ?
Je vindt de specs wat aan de magere kant? Wat wil je nog meer? Ok WiFi ontbreekt. Maar verder :?

• StanTheMan
zeker.. vrij bruut lijkt me ook..

• Dethroned
Artcore schreef op 24 september 2003 @ 17:47:
[...]

Je vindt de specs wat aan de magere kant? Wat wil je nog meer? Ok WiFi ontbreekt. Maar verder :?
Ik heb het niet genuanceerder aangegeven maar ik bedoelde dat voor een nieuwe GEN palm vond ik het tegenvallen, ik had meer verwacht. Ik zou zelf buiten Wifi ook niet gelijk iets kunnen bedenken. Wellicht OS 6.0

Dit is natuurlijk een best apparaat als, zeker gezien de verwachte prijs. Toch zit ik die Clie nog te overwegen. Ik dacht dat SD/MMC niet geen hoge opslag hadden maar dit is toch wel tot 512 beschikbaar ! Zijn deze type kaartjes wel snel genoeg om mp3 mee af te spelen zonder dat er vertraging in zit ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:38:
[...]

Nou, als ik mag kiezen kocht ik een << <TomTom Bluetooth GPS> Kit >>. Helaas zit daar ook software bij waardoor 't duurder wordt: EUR 469.00 bij mobileplaza.nl
Anders haal je de <<Emtac CruxII Bluetooth GPS Bluetooth GPS>> voor maar EUR 299, ook op dezelfde site.

Overigens ben je iets goedkoper uit als je een losse PPC plus een losse GPS koopt, want anders betaal je dubbel voor de software.
Terug komen op mijn verhaal van een tijdje terug; er is nu ook eentje zónder software :-)

TomTom Bluetooth GPS Receiver EUR 339.00 (bij mobileplaza.nl; niet dat ik reclame voor ze wil maken hoor). O-)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dethroned schreef op 25 September 2003 @ 23:23:
[...]
Zijn deze type kaartjes wel snel genoeg om mp3 mee af te spelen zonder dat er vertraging in zit ?
Makkie :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dethroned schreef op 25 September 2003 @ 23:23:
[...]

Ik heb het niet genuanceerder aangegeven maar ik bedoelde dat voor een nieuwe GEN palm vond ik het tegenvallen, ik had meer verwacht. Ik zou zelf buiten Wifi ook niet gelijk iets kunnen bedenken. Wellicht OS 6.0

Dit is natuurlijk een best apparaat als, zeker gezien de verwachte prijs. Toch zit ik die Clie nog te overwegen. Ik dacht dat SD/MMC niet geen hoge opslag hadden maar dit is toch wel tot 512 beschikbaar ! Zijn deze type kaartjes wel snel genoeg om mp3 mee af te spelen zonder dat er vertraging in zit ?
Nouja, alleen het feit al dat er en portrait mode en landscape mode standaard opzit op launcher en standaard PIM applicaties maakt het toch vrij schokkend, maar je hebt gelijk de overige specs waren al in andere apparaten te vinden. Met OS6 zul je intern misschien schokkende dingen krijgen, maar aan het uiterlijk en specs zul je geen rare dingen tegenkomen.

Alle PDA's die geschikt zijn voor MP3 kunnen met gemak MP3s van hun kaartjes afspelen.

Alors.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
ik zou in ieder geval een palm doen, met nieuwe gps echt super
www.perfectpassenger.nl

Digital Media Junkie

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Euhm, om dit moment moet Palm het op GPS gebied echt afleggen tegen TOMTOM2 van de PPC hoor, da's ook de reden waarom PPC's beter verkopen dan Palm op het moment. Echter ben wel met je eens dat die nieuwe GPS software wel eens een hele grote ommekeer kan worden.

Alors.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik kan je zeggen dat ik dit nieuwe systeem heb en het werkt echt voortreffelijk. Alles is binnen 2 minuten startklaar, ik hoef niks op mijn pc te installeren en is met SD kaart geleverd. Hele Benelux staat erop en Europa alle hoofdwegen en duizenden "points of interest". Maar dat TomTom een van de redenen dat PocketPc zo goed loopt is, ben ik met je eens. Vraag me wel af hoe dit nu gaat veranderen.

Digital Media Junkie

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ooooooooow ik zat ff te slapen. :) Jij hebt een Digimap softwarepakket gekocht in een nieuw jasje, want Digimap bestaat al een tijdje. ;) Digimap hou ik me nog ff op de vlakte. Je hebt mensen die er de hele tijd over zeiken en anderen die er prima mee overweg kunnen maar de algemene consensus is dat het geheel niet haalt bij TOMTOM2. Nee, ik dacht eerst dat je het over de nieuwe Mapsonic had:

http://mapsonic.gps.cd/

Die ziet er namelijk wel ontzettend strak uit, en integratie van spraak schijnt ook erg goed te zijn.

Alors.

Verwijderd

Gaer schreef op 27 September 2003 @ 23:18:
Ik kan je zeggen dat ik dit nieuwe systeem heb en het werkt echt voortreffelijk. Alles is binnen 2 minuten startklaar, ik hoef niks op mijn pc te installeren en is met SD kaart geleverd. Hele Benelux staat erop en Europa alle hoofdwegen en duizenden "points of interest". Maar dat TomTom een van de redenen dat PocketPc zo goed loopt is, ben ik met je eens. Vraag me wel af hoe dit nu gaat veranderen.
Ik vind alles best. Zolang 't maar niet een discussie wordt als in geval van <Windows®> vs. <Linux®>.

Overigens, als mensen nou echt TomTom wil gaan gebruiken voor hun (toekomstige) PALMs, er is voor deze laatste toch ook een TT2-software te krijgen!(?).

*edit*
Oeps ja, het is "TomTom RoutePlanner" ik dacht: 'navigatie'.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 00:40 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Overigens, als mensen nou echt TomTom wil gaan gebruiken voor hun (toekomstige) PALMs, er is voor deze laatste toch ook een TT2-software te krijgen!(?).
Nope. Tomtom navigator is alleen voor PPC beschikbaar. Voor de Palm heb je Tomtom citymaps, en die... eh... wil je **echt** niet. :) Staar je niet te blind op de naam, er zit wel degelijk verschil tussen die paketten. Voor GPS op de Palm is digimap waarschijnlijk op dit moment de beste oplossing, totdat die Mapsonic uitkomt die naar het schijnt wel goed kan concurreren met Tomtom navigator 2 op de PPC.

Alors.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil ook een pda kopen, maar ik ga er echt geen 800 euro voor neerliggen. ik zat meer aan max. 150 euro te denken. Ik wil outlook xp of 2000 erop kunnen draaien zodat ik m'n agenda en contacten etc synchroon kan laten lopen.

welke raden jullie mij dan aan?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Wacht even op de Dell Axim X3, die schijnt erg goedkoop te gaan worden

Kijk trouwens ook even hier: http://www.pocketpcthoughts.com/ Hier vind je wel meer info over de X3. Sla die site btw op in je favorieten, dit is naar mijn mening echt verreweg de beste PocketPC site :)

[ Voor 60% gewijzigd door ErectionJackson op 28-09-2003 09:51 ]

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ErectionJackson schreef op 28 September 2003 @ 09:50:
Wacht even op de Dell Axim X3, die schijnt erg goedkoop te gaan worden

Kijk trouwens ook even hier: http://www.pocketpcthoughts.com/ Hier vind je wel meer info over de X3. Sla die site btw op in je favorieten, dit is naar mijn mening echt verreweg de beste PocketPC site :)
of voor 40 euro meer nog heeeeel snel een 1915 bestellen, ze zijn niet meer in te kopen, dus je moet heel snel zijn en met was geluk een goeie winkel uitzoeken.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Office Centre heeft nu een aanbieding van een iPaq 2210 met TomTom 2 voor 712 euro incl BTW. Goeie deal of zal ik gaan voor de Dell X5 400 mhz met TomTom 2 voor 665 euro (incl BTW ex verzendkosten). Wie helpt bij deze moeilijke keuze :P

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

naja, die ipaq heeft zijn naam al waar gedaan, en de ipaq 2210 is echt het neusje van de zalm, heb em ook, prachtig dingetje

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:15:
naja, die ipaq heeft zijn naam al waar gedaan, en de ipaq 2210 is echt het neusje van de zalm, heb em ook, prachtig dingetje
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een Dell X5 400 mhz en de 2210... Het prijsverschil is wel érg groot. Wie heeft argumenten om de knoop door te hakken?

• Dethroned
Denk dat ik die Tungsten 3 afwacht en een losse digitale camera in de vorm van een Nikon Coolpix 5400 ga kopen

• Dethroned
Wokschotel schreef op 29 september 2003 @ 11:23:
[...]
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen een Dell X5 400 mhz en de 2210... Het prijsverschil is wel érg groot. Wie heeft argumenten om de knoop door te hakken?
Wat is het prijsverschil dan ? En wat zijn de verschillen ? Die Dell is toch goedkoper ?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Dethroned schreef op 01 October 2003 @ 07:33:
[...]

Wat is het prijsverschil dan ? En wat zijn de verschillen ? Die Dell is toch goedkoper ?
De 2210 kost bijna 200 euro meer: Dell kost 332 euro (400 mhz-versie) en de 2210 zo'n 520 euro. Verschil is dat de Dell geen bluetooth heeft, maar dat boeit mij persoonlijk niet zoveel en dan vind ik 200 euro érg veel geld. Verder zijn er (volgens mij) geen verschillen. Ik denk dat ik dus voor de Dell ga :)

Verwijderd

Dell heeft mooiere cradle ;)

Verwijderd

Ik heb zelf de Clie NX70v erg mooi dinkie alleeen geen bluetooth maar dat kan je als uitbreiding er bij kopen anders de NX73v :D

Verwijderd

Die van sony is ook heeeel erg mooi :)

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Vind de ipaq toch wel mooier dan de dell en ja waarom niet gelijk voor zo'n aanbieding gaan van de ipaq met gps erbij das toch veel cooler om te hebben tenminste vind ik dan :)

Verwijderd

Wil de TS perce een windows PDA? geen palm os?

• Dethroned
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 15:25:
Wil de TS perce een windows PDA? geen palm os?
De TS'er wil graag een handheld met bluethooth. En dat mag ook Palm OS zijn. Sterker nog. Mijn voorkeur gaat uit naar een Sony Clie (zonder camera, maar mag ook met) met bluetooth of een Palm Tungsten T3, zie http://www.computerpirate...58AE356}&ic=P80870ML3&Tp= voor € 389,13 incl BTW.
Die sony's zijn een stuk duurder

Verwijderd

neem je de Sony NX73v zie ook www.clieplaza.com

• Dethroned
Sony NX73v = EUR € 499,- CPU Intel® PXA250 200 MHz - 16MB (RAM )
Tungsten T3= EUR € 399,- XScale™ 400 MHz ARM-processor - 64 MB Ram geheugen

Wat ik me afvraag is of de XScale een sterkere proc is dan de PXA. En het geheugen is hier ook 4x zo hoog. Ik neem aan dat er ook freeware op de palm is om gewoon mp3 playback te realiseren ? Zit dat standaard onboard ?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06

Sick Nick

Drop the top!

De XScale is de Intel PXA255, die is beter ja. Mijn ipaq 1915 heeft een 200 Mhz PXA255 erin zitten en hij draait alles zonder problemen. Divx, mp3, spellen, no probs. Dus die 400 Mhz moet helemaal alles als zoete koek slikken.

Verwijderd

Ik zit te denken
De acer n10 of de Pocket loox 600

Opzich zijn ze wel hetzelfde, alleen de loox is 100 euro duurder ofzo
en ik had gelezen dat 400 mhz snelheid van de loox niet veel meer te merken was dan een 200 ofzo .

Welke lijkt jullie het beste
Ik moet toch ergens een grens trekken anders kan ik er telkens wel FF 100 euro bij op gooien.
Ik zat te denken aan de Acer n10
Omdat ik de pda toch voornamelijk voor games ga gebruiken en filmpjes kijken.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Dan zou ik er eentje nemen met verwisselbare batterij of zeer lange batterijduur. Overweeg evt. een Dell Axim met extra (grote) 3700MaH accu. :?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

tweakerbee schreef op 08 oktober 2003 @ 15:18:
Dan zou ik er eentje nemen met verwisselbare batterij of zeer lange batterijduur. Overweeg evt. een Dell Axim met extra (grote) 3700MaH accu. :?
Begeven die batterijen het snel dan ?
Want ze zijn toch gewoon oplaadbaar dus dan maakt het niet zoveel uit.. toch ?
acer is iets van 10 uur gebruikers tijd
en de loox 600 ook
alleen de loox heeft een standbytijd van 100 uur.

Maarja ik vind het niet erg om vaak op te laden ofzo

• Dethroned
Ik heb net bericht van iemand dat ik kan langskomen om een kijkje te nemen naar zijn apparaat.
Kost ongeveer € 350,- (excl BTW denk). Hij was niet op de hoogte van de specs, maar gaf het volgende mee.

Xscale proc (snelheid onbekend)
800x600@65k
Win2k for handhelds
Office2k for handhelds
PCMCIA (:?)
of Siemens of Fujitsu Siemens dacht ik, maar had het ook over NEC.

Ga zaterdag kijken en zodra ik wat meer weet pas ik het ff aan.

Verwijderd

Ik heb net m'n Ipaq 3970 verkocht (voor 400 euro 3 maanden oud) eigenlijk wou ik de 5500 kopen maar die heeft weer geen slot voor een CF card en dat wil ik nu net zo graag, op de 3970 zit ook alleen maar een SD slot en dat is gewoon 2x zo duur als CF. de 5500 heeft wel weer 128 MB(de 2210 64MB) geheugen :-). De 2210 is volgens mij hetzelfde als de 3970 alleen dan wel met een CF Slot. en eigenlijk beviel die Prima, Ik kon zo'n 8 uur Mp3 spelen. Ben benieuwd wat het verschil van speeltijd is tussen de 2210 en de 5500

Geld is geen probleem de baas betaald :-)

zijn er nog mensen die nog meer + en - punten van deze 2 weten (vingerprintscanner hoeft van mij niet zo)

Oja De combinatie PDA en SE T610 met BT is echt super!!!!!!

• Johnny

Johnny

Dethroned schreef op 08 oktober 2003 @ 16:10:
Ik heb net bericht van iemand dat ik kan langskomen om een kijkje te nemen naar zijn apparaat.
Kost ongeveer € 350,- (excl BTW denk). Hij was niet op de hoogte van de specs, maar gaf het volgende mee.

Xscale proc (snelheid onbekend)
800x600@65k
Win2k for handhelds
Office2k for handhelds
PCMCIA (:?)
of Siemens of Fujitsu Siemens dacht ik, maar had het ook over NEC.

Ga zaterdag kijken en zodra ik wat meer weet pas ik het ff aan.
euh... ja... :? :?

Gaat het hier niet over een ultra portable notebook?

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik denk dat het over deze gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.necsolutions-am.com/mobilesolutions/images/mobilepro/900/mp900.jpg

http://www.palmclub.nl

• Dethroned
En wat mag deze gaan kosten ??

edit wat info gevonden

Key Features Include
Compact size: 1.8 pounds1; 1.19-inches thick
Microsoft® Windows® H/PC 2000 operating system
Intel® PXA250/255 Processor, featuring Intel X-Scale™ Technology
32MB Flash ROM + 32MB2 Flash ROM
Touch panel function with stylus pen
Large, sealed membrane keyboard with .70" pitch
One Type I/II PC Card slot, one Type I/II CF card slot
CD-ROM with integrated utilities and driver software including ANSYR PDF Viewer, Citrix ICA Client, Phatware Netprofiler, BSQUARE® bFAX fax software, BSQUARE bBackup backup utility, and Westtek JetCET Printer Driver

Overall Features

System Processor
Intel® PXA250/255 Processor, featuring Intel XScale™ Technology
400MHz
Low power and turbo mode
32KB data and 32KB instruction caches

Memory
ROM
32MB Flash ROM (Strata)
+ 32MB (M-Systems)
Random Access Memory (RAM)
64MB RAM Base SDRAM

Video
Controller - embedded in core chip (EPSON 13806)
Resolution - HVGA
VGA out - support for simultaneous LCD/CRT display; displays up to 600 x 800 in PowerPoint

LCD
Half Video Graphics Array (VGA) LCD panel
8.1-inch STN color panel with backlight
9-level backlight control
Resolution - 640 x 240 max (HVGA)
Colors - up to 65,536
Color depth - 16-bit
Touch screen
Analog input
Stylus pen
Keyboard
Nearly full-size keyboard
92% of notebook keyboard3
Standard QWERTY-key layout
Sealed membrane (IEC529 IP02)
Audio
Mono speaker
Stereo head phone via 3.5 mm mini jack
Internal microphone

Card Slot
One CF card slot for Type I or Type II CF Card (with shutter)
One PC card slot for Type I or Type II PC Card (with shutter)

Modem
56K Data/fax modem (V.90)
Standard Type RJ11 jack

Input/Output (I/O) Facilities
Integrated industry-standard interfaces
Port locations compatible with MobilePro 790 Action Case
USB Ports - 2 ports (USB 1.1), one Host port, one Slave
IrDA - 1 port, Fast IR (FIR) at 4 Mbps
Serial - 1 port, RS-232C
Modem - 1 port, RJ11 jack
Stereo Headphone Out - 1 port, mini jack
VGA - 1 port
Power - 1 port for AC adapter cable

Indicator

2 LEDs
Battery status (green/amber)
Alert indicator (amber)

Battery Life Estimates
Standard Large
Normal operation: 8 hours 16 hours
In Communication: 4 hours 8 hours
Charge Time: 5 hours 10 hours
Backup Life Time: 5 days

Software
Microsoft® Windows® for Handheld PC 2000
Microsoft® Pocket Outlook® (version 3.1 Calendar, Tasks, Contacts, Inbox)
Microsoft® Internet Explorer for Handheld PC (version 4.01)
Microsoft® Windows® Media Player™ for Handheld PC
Microsoft® InkWriter, Calculator, World Clock, Voice Recorder, PC Link, Terminal, Solitaire
Microsoft® Terminal Server Client
NEC Internal Flash ROM configuration utility
NEC Synchronization Client (v.5.1)
BSQUARE bUSEFUL Backup Plus
ANSYR PDF Viewer
BSQUARE bFAX (fax software)
Citrix ICA Client (client side application for connecting to Citrix server)
Phatware Netprofiler (connectivity to ISP)

Availability & Pricing
The MobilePro 900 is now available direct through NEC and select resellers; including Amazon, CDW, Mobile Planet and PC Connection. Pricing begins at $899 (U.S.).6

[ Voor 86% gewijzigd door Dethroned op 08-10-2003 18:22 ]

• Dethroned
vind hier niemand wat aan ?

Verwijderd

Pas op met sony memory stick!!!
De nieuwste digitale foto toestellen van sony zijn weer uitgerust met SM dus de memory stick zal wel niet lang meer blijven...

• Dethroned
Das natuurlijk ook niet handig, maar is dit echt aanleiding om aan te nemen dat ze daar geen gebruik meer van gaan maken?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:39:
Pas op met sony memory stick!!!
De nieuwste digitale foto toestellen van sony zijn weer uitgerust met SM dus de memory stick zal wel niet lang meer blijven...
Sony heeft laatst weer een overeenkomst gesloten met Samsung dat hun apparaten ook memorysticks gaan slikken, en een andere overeenkomst met Philips dat zij memstick technologie in hun apparaten gaan verwerken.

Ik denk dat je daar dus niet zo paniekerig over hoeft te doen. Die Cliés die gaan ook nog wel ff door met memorysticks, en anders dan bijv. SD kaartjes heb je tussen de verschillende fabrikanten memorysticks niet zo'n grote kwaliteitsverschil in snelheid.

Alors.

Pagina: 1