windows XP geheugen uitbreiding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
P4 2,56 MHz 533FSB
512 MB RAM 333mhz
Radeon 9700 pro
==

Ik heb dus een extra geheugenkaart erbij gezet.
Ik had 512 MB, ik heb nu 1024 MB, beide zelfde mhz (333). (wel beide een ander merk)

De bios laadt het geheugen, daarna zodra XP zou moeten starten, komt er een zwart scherm met slechts een grijze, en soms donkerblauwe cursor in beeld, die daar blijft, hoelang je ook wacht.

Op advies van de winkel heb ik de virtual memory uitgezet, maar dat hielp niet.

Heeft iemand dit ook gehad? Hoe kan ik dit oplossen?

just never give up.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

memtest al geprobeerd?

Verwijderd

Zonder het extra geheugen werkt je systeem wel goed?

Zo ja, probeer eens alleen die nieuwe module, en kijk wat hij dan doet.
Werkt hij dan wel goed, kan het zijn dat je oude en nieuwe niet goed met elkaar overweg kunnen, en kun je hem proberen om te ruilen voor een andere (wel zelfde merk als oude module, voor de zekerheid)
Doet hij dan nogsteeds hetzelfde, kun je het nog in een ander systeem proberen, werkt dit ook niet, dan heb je waarschijnlijk een defecte module aangeschaft, en zul terug moeten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier op GoT is het de bedoeling dat je éérst zelf op vooronderzoek uit gaat eer je een topic opent. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

In dit geval had je eerst de PMG Beleid - dit graag lezen eer je post :) moeten doornemen, waarvan dus de eerste posting in jouw geval van toepassing is. Lees deze dus aandachtig door en gebruik de troubleshooter :)

Dit topic is gesloten.