[Compaq] Welke schijf kan de mobo aan?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 14:06

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het is eigenlijk een heel makkelijke vraag, maar wel eentje met een onvindbaar antwoord. Ik heb hier een Compaq Deskpro EP systeem met een P3 550 er in. Werkt heel erg mooi, alleen moet er een grotere HD in (nu 4Gb). Voor WinXP en Office ben je al 3,5Gb kwijt, dus dat schiet niet op.

Na veel pijn en moeite eindelijk de goede BIOS gevonden en geupgrade. Dat is nu versie 3.10 van 686J1 (don't ask, ook maar gevonden in de vorige BIOS). Dat draait dus nu helemaal goed.

Het enige probleem is dat nergens op een site te vinden is wat het moederbord dan wel aan zou moeten kunnen aan harde schijf. 20Gb? 40Gb? 60Gb? Ik heb werkelijk geen idee. Bij de BIOS zelf zit geen documentatie. Op de site van Compaq is niets te vinden. Googlen op 686J1 levert sowieso niets op.

Weet iemand misschien uit ervaring wat dat ding kan hebben? Of heb ik 2 uur lang in de verkeerde richting gezocht op de site? Bij voorbaat dank.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Waarschijnlijk zal het systeem een 30Gb harddisk wel ondersteunen en dit is overigens volgens mij het kleinste schijfje die je op dit moment kan kopen in de winkel.
Maar hier durf ik niet mijn handen voor in het vuur te steken.
Het is altijd moeilijk te zeggen, het is een kwestie van uitproberen.
Groter dan 40Gb heb ik overigens een hard hoofd in, maar nogmaals, het zou best kunnen, vaak door een bios update zou het moederbord grotere schijven aankunnen.
Anders is het gewoon een kwestie van vragen in de winkel of je deze eventueel mag terug brengen als de schijf niet ondersteund word.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 14:06

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Jah dat was ongeveer ook mijn idee. Het is het systeem van m'n oom wat hij net gekocht heeft op een computerbeurs, dus erg veel documentatie had hij er ook niet bij. Toch vind ik het raar dat zelfs bij de BIOS zelf niet een een readme oid zat. Nergens op compaq.nl is terug te vinden wat zou moeten werken.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 17:04:
Waarschijnlijk zal het systeem een 30Gb harddisk wel ondersteunen en dit is overigens volgens mij het kleinste schijfje die je op dit moment kan kopen in de winkel.
Maar hier durf ik niet mijn handen voor in het vuur te steken.
Het is altijd moeilijk te zeggen, het is een kwestie van uitproberen.
Groter dan 40Gb heb ik overigens een hard hoofd in, maar nogmaals, het zou best kunnen, vaak door een bios update zou het moederbord grotere schijven aankunnen.
Anders is het gewoon een kwestie van vragen in de winkel of je deze eventueel mag terug brengen als de schijf niet ondersteund word.
de maten die je aangeeft zijn niet echt logisch.
beperkingen liggen bij
540MB
2.1GB
8.4GB
32GB
128GB
dus werkt een schijf van 32+GB dan gaat 40 dus ook met gemak.