[router+smtp] connecten duurt lang

Pagina: 1
Acties:

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik deel mijn internet via een Nexland ISB pro 800 en heb het volgende probleem:

Als ik een mailtje verstuur (via SMTP dus) dan duur het echt onwijs lang (zeg 30 sec.) voordat het mailtje daadwerkelijk wordt verstuurd. Er gebeurt dus zeg maar gewoon 30 sec. nix. Het vreemde is dat dit niet bij alle smtp servers zo is, maar bij een aantal. Ik heb al uitgevonden dat als ik DMZ op m'n router gebruik met een verwijzing naar m'n pc dat de verbinding wel direct tot stand komt. Het lijkt dus wel alsof er na de aanvraag van de verbinding mijnerzijds een verbinding terug niet gemaakt kan worden (controle oid?), waar dus een timeout op komt en dan gewoon normaal verder gaat.

Ik heb al geprobeerd om via 'special applications' de inkomende poorten aan te passen naar alle poorten (0-65534) maar dit helpt ook nix. Ook inkomende poort gewoon ook op 25 houden werkt niet.

Heeft iemand enig idee wat voor het oponthoud zorgt?

(P.S. mocht dit meer iets zijn voor Professional servers... verplaats dan maar)

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

Topicstarter
een schopje dan maar!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
weet je wel zeker dat het aan de router ligt en geen virusscanner die het eerst scant dat kan ook nog wel eens

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 02:41
misschien dat de ontvangende partij dan een *nix server draait die een ident doet naar jou machine. draait dat bij jou niet, of mag dat niet volgens jouw firewall dmv een drop, dan duurt het opzetten van de connectie langer. overal waar ik firewall's instell, doe ik een deny op tcp poort 113. hierdoor weet de andere partij dat ident niet gaat werken en wordt de connectie sneller voltooid. misschien kan je hier iets mee.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ook een reverse DNS kan wat vertragen indien die niet gedaan kan worden.

Forget your fears...
...and want to know more...