Welke videokaart heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
Joo

Ik ben in het bezit van een P3 van Dell.. Normaal zou ik nooit een Dell kopen maar deze was spotgoedkoop. Alleen balen van de ingebouwde AGP slot. Ik ben dus op zoek naar een PCI videokaart en wel 1 met een TV out.
De enige snelle PCI videokaarten zijn volgens mij van 3dfx maar die maken ze niet met een TV-Out.
Aangezien je een tv met max 800 bij 600 aan kan sturen maakt het dus niet zoveel uit hoeveel power het kaartje heeft. Het gaat mij dus ook om de beeldkwaliteit e.d.
Wie heeft er voor mij een advies? Ik zat zelf
te denken aan een Viper-550 PCI met tv out
en als deze goed genoeg is en iemand nog ééntje heeft te liggen houd ik mij aanbevolen.
Groetjes

Red Devil
rddevil@dds.nl

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:35

winnie

de poes...

De voodoo3 3500 (kost wel een paar venten) en de voodoo3 3000 (is goedkoper) hebben allebei tv-out. (van die voodoo3 3000 ben ik trouwens niet zeker). Er zijn ook tnt2's met video-out (past beter bij je p3), en verder ati's, matroxen enz.
Kortom, effe om je heen kijken, dan zie je vast wel een kaart.

• Red devil
Ja.... deze ken ik allemaal maar al te goed en het zijn ook allemaal topper kaarten...maar...........
Ik moet dus een PCI kaart hebben omdat de AGP videokaart van die Dell is ingebouwd..
Helaas.
Toch bedankt voor je reactie

Red Devil

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

yep ejb, dat moet jij toch weten :)
Ik weet ook haast wel zeker dat die 'betere' voodoo3 kaarten een tv out hebben..

• Red devil
:-(
Jammergenoeg dus niet, alleen de AGP varianten.... of heeft 3dfx stiekem toch nog een voodoo3 met TV out uitgebracht?

:)

Red Devil

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:35

winnie

de poes...

Sorry, verkeerd gelezen. De voodoo3 3000 is er als pci.

• Red devil
Klopt maar jammergenoeg (en dom van 3dfx)
niet met TV - Out

Joo

Red Devil

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
Zelf zou ik kijken voor een voodoo 3 2000 of zoiets.

Kijk maar eens op http://www.kieskeurig.nl voor info over prijzen en speceficaties enz enz....

• Red devil
Hmmm bij mijn weten heeft een VOodoo3 2000 ook geen TV-OUT
Die site die je gaf is best wel cool
alleen daar kwamen geen andere keuzes uitrollen die ik zelf nog niet bedacht had..
(VIPER550)

Red Devil

• Red devil
Jooo

Na wat aanwijzingen ben ik op dit kaartje van ASUS gestuit: http://www.asus.com.tw/products/addon/vga/pci-v3800/spec.html
Das een TNT2 kaart in PCI uitvoering! De specs lijken mij best ok! Nu de vraag nog hoe krijg ik die kaart in Nederland..
Want ik heb hem nog nergens zien liggen.

Red Devil

Verwijderd

De Viper550+TVout lijkt me een goede keuze. is PCI maar ik weet niet of je die kan combineren met een AGPkaart. Kost F279,-

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een ander mainbord kopen en een goeie AGP kaart met TV-out (G400/TNT2/GeForce). Is wel wat duurder (en wat meer werk) maar om nou een P3 met een bagger PCI kaartje te gaan draaien...

Verwijderd

Als geld geen probleem is , of als je het er voor over hebt zal ik zeker het mobo vervangen, ik heb het met m'm (ex) Gateway ook gedaan, en dan voor de GeForce DDR gaan als je teminste veel gamet, anders is de TNT2 pci-uitvoering de beste keus.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

http://hwf.tweakers.net
daar kan je aangeboden hardware en gevraagde hardware vinden!

Suc7

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Wat dacht je van een voodoo banshee met tv-out, ik weet dat het geen te gekke kaarten zijn maar dat is wel een stuk goedkoper als de viper.

Verwijderd

Doe die Viper550 maar, de drivers voor de Voodoo Banshee zijn ronduit slecht! :+

Verwijderd

Als geld geen subject is;
De vx1 oxygen van 3dlabs!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Die VX1 is een professionele opengl kaart en niet geschikt voor spelletjes. Ook heeft ie geen tv out.

• schumacher
  • Laatst online: 30-08 11:26
Wat is er mis met een AGP-kaart/slot dan??

Verwijderd

He biobak je schijnt er meer vanaf te weten ik heb al een tijdje een topic gepost voor mensen die ervaring hebben met deze kaart! TV kaartje er bij steken!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:22
euhm een voodoo banshee met tv out werkt heel wat beter als een v550
eigen ervaringen >:)

.

Pagina: 1