[ADSL] Verbinding valt regelmatig weg met Speedtouch 510i V4

Pagina: 1
Acties:

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik heb last dat mijn ADSL verbinding regelmatig (soms om de 5 minuten) wegvalt. Ik kan op dat moment de modem niet meer pingen. De status op modem en NIC is echter wel goed (verbonden), dus dat lijkt het probleem niet te zijn. Ook de DHCP lease is nog lang niet verlopen.

Naast dit is het vreemde dat de verbinding weer te repareren is door slechts de cross cable van modem -> computer eruit en er weer in te stoppen :S (dus anders dan in veel andere topics, vandaar dat ik een nieuwe open). Iemand hier ervaring mee?

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Een andere kabel geprobeerd?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• narotic
Swerfer schreef op 20 September 2003 @ 16:09:
Een andere kabel geprobeerd?
Nog niet geprobeerd, op t moment geen crosscable bij de hand. Bovendien blijft de linkstatus van de modem en NIC gewoon goed, en ook morren met de aansluiting helpt niet. De kabel moet er echt in en er weer uit. En totdat de verbinding weg valt werkt de kabel perfect.

Diagnostics Program van Realtek geeft aan dat de NIC in orde is.

• narotic
Andere kabel nu ook geprobeerd, maar dat mag niet baten...

Verwijderd

Moet je van je modem naar je PC wel een cross-cable gebruiken? Van PC naar PC moet je wel cross-cable gebruiken.

• narotic
Modem PC ook, het is ook de standaard kabel die erbij geleverd wordt. Bovendien zou t anders ook niet bepaald werken lijkt me, stug dat de modem/NIC zowel MDI als MDIX ondersteunen. En mochten ze dat wel doen, dan zou t dus ook moeten werken he :)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 15:46

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 20:23:
Moet je van je modem naar je PC wel een cross-cable gebruiken? Van PC naar PC moet je wel cross-cable gebruiken.
De kabel zou goed moeten zijn omdat hij een tijd verbinding heeft dus..
Misschien moet je ff vragen of de KPN ff de lijn 'opschoont'. Een kennis heeft hetzelfde probleem gehad totdat de lijn opgeschoont was door KPN ;)

• narotic
Lijn opgeschoond? Wat houdt dat precies in?

En bovendien, hoe kan de KPN lijn ervoor zorgen dat de PC de modem niet meer kan bereiken?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, probeer eens een nieuwe NIC, liefst 3COM.

• narotic
Zal ff een nieuwe NIC proberen, ben over een kwartiertje terug.

• narotic
Heb er nu een nieuwe NIC in (geen 3Com, vind het voor de normale gebruiker zinloos om een 3Com te kopen, dus RTL8139D). Kijken hoe lang het goed gaat.

Graag nog wat info over dat lijn opschonen.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 15:46

BoAC

Memento mori

Hoe ist nu met die verbinding van TS?

Opschonen: Wat KPN precies doet weet ik ook niet maar het had wel effect ;)
Misschien is er wat over te vinden met Google.

Verwijderd

narotic schreef op 20 September 2003 @ 16:08:
Ik heb last dat mijn ADSL verbinding regelmatig (soms om de 5 minuten) wegvalt. Ik kan op dat moment de modem niet meer pingen. De status op modem en NIC is echter wel goed (verbonden), dus dat lijkt het probleem niet te zijn. Ook de DHCP lease is nog lang niet verlopen.

Naast dit is het vreemde dat de verbinding weer te repareren is door slechts de cross cable van modem -> computer eruit en er weer in te stoppen :S (dus anders dan in veel andere topics, vandaar dat ik een nieuwe open). Iemand hier ervaring mee?
Probeer de netwerkkaart eens op 10mbit/half duplex te zetten. Vaak staat de kaart op "auto-sense" wat wel eens mis gaat. Je modem blijft zo te zien gewoon verbonden, dus er is geen probleem met de ADSL lijn, puur tussen je modem en je computer gaat het mis. (als ik het goed begrijp) Andere netwerkkaart kan natuurlijk ook. Download wel de nieuwste drivers voor die RTL 8139. De nieuwste is versie 6.06.

Wat het "opschonen" van de lijn inhoudt weet ik niet, stoffen ze dan de lijn af? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 10:51 ]

Verwijderd

Reset je modem eens. Mischien dat dat wat helpt

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb jij zo'n router modem van Speedtouch? Dit probleem had ik ook. Orginele CD-Rom erin gedaan en weer die setup geladen en de computer en router weer opnieuw opgestart en geen enkel probleem. Mocht het niet lukken ga dan even kijken of de lijn goed is. Dus dat de ADSL lijn niet de middelste draadjes omgekeerd zijn. Was ook nog een probleem dat erbij kwam.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb dit probleem ook gehad dat gaat niet om de Hardware maar om de Software!!

Download de nieuwste "inbel verbinding" en "Firmware" Dan moet het probleem opgelost zijn.

Succes

Firmware ftp://ftp.dlink.co.uk/pub/broadband/di-624

• narotic
Bedankt voor de replies, omdat ik zelf nog geen internet thuis heb (prob was bij een vriend) kon ik niet sneller reageren.

Het probleem leek toch te liggen aan de netwerkkaart, ik heb er ff een ander ingedrukt en t is nu over. De andere netwerkkaart was spliksplinternieuw, erg slecht dus...

Topic kan imho dicht.

Pagina: 1