Opslaan als voor web transparency probleem in photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Ik heb een probleem met photoshop, en ik hoop dat iemand weet wat het probleem is.

Het volgende is het geval. Ik ben smilies aan het maken en wil deze opslaan voor web om de transparency te behouden zodat er geen wit vlak om de icon heef komt. De eerste keer gaat het goed, ik sla em op, geen probleem, transparency blijft behouden. Volgende icon doe ik precies zo, maar nu gooit ie er een witte soort iets er achter :X Terwijl in photoshop de background gewoon op transparent staat. Wie weet hoe dit komt? Alvast _/-\o_

Zo ziet het eruit: http://www.mdt.tech.nhl.n.../fotosboeken/Probleem.jpg

Terwijl de eerste wel gewoon goed is -->> Afbeeldingslocatie: http://www.mdt.tech.nhl.nl/users/schok101/Forum%20stuff/Stuff/School/Smilie-1.gif

[ Voor 11% gewijzigd door El Gravedigger op 20-09-2003 16:05 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
dat komt volgens mij gewoon door die drop shadow die je eronder hebt zitten :X

• El Gravedigger
Dan zou ie die dropshadow ook in de psd file moeten laten zien ofnie?

En de dropshadow is zwart, niet wit ;(

[ Voor 25% gewijzigd door El Gravedigger op 20-09-2003 16:08 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

El Gravedigger schreef op 20 September 2003 @ 16:07:
Dan zou ie die dropshadow ook in de psd file moeten laten zien ofnie?

En de dropshadow is zwart, niet wit ;(
nee, die is idd zwart, maar een gif heeft maar 1 transparante kleur, en de schaduw heeft een zachte rand. maw: zodra de schaduw ook maar 1 tikje afwijkt vd 'transparante' kleur, zal deze meteen niet meer transparant zijn, en dus schijnbaar wit :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• El Gravedigger
^Thx... hmm dan helemaal geen dropshadow erin doen :'(

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
PNG moet hier dan toch uitkomst bieden?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
die eerste is dus ook niet perfect ;)

• El Gravedigger
flashin schreef op 20 September 2003 @ 17:22:
die eerste is dus ook niet perfect ;)
Idd ik zie het :|

En png al geprobeerd maar die gooit er een vage achtergrond achter Afbeeldingslocatie: http://www.mdt.tech.nhl.nl/users/schok101/Forum%20stuff/Stuff/School/Smilie-4%20%20(alien%20Smile).png Afbeeldingslocatie: http://www.mdt.tech.nhl.nl/users/schok101/Forum%20stuff/Stuff/School/Smilie-17.png 8)7

:? Iemand een idee hoe ik het kan oplossen? behalve dan de dropshadow eruit te gooien :?

[ Voor 21% gewijzigd door El Gravedigger op 20-09-2003 18:43 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

png komt waarschijnlijk door Internet Explorer die daar nogal wat troub;le mee heeft...(is wel op te lossen via stylesheet btw)

leoaq.fm // Jeune Loop

• El Gravedigger
^Hoe zou ik die er uit kunnen halen met een stylesheet. Ben zelf erg slecht in alles wat met code te maken heeft. ;)

Verwijderd

kopieer het hele zaakje in een nieuwe layer,probeer eens een negatief te maken, zo dat alle kleuren omgedraaid zijn, dus ook de dropshadow wit is geworden... dan neem je de nieuwe layer en haal je daar de dropshadow alleen vanaf zodat je dus de bovenste laag ziet en alleen de dropshadow van de onderste laag.....en dan gifje of jpgtje maken :-).....(hoop dat deze werkt)

Verwijderd

El Gravedigger schreef op 20 September 2003 @ 18:39:
[...]

:? Iemand een idee hoe ik het kan oplossen? behalve dan de dropshadow eruit te gooien :?
er zit een optie "Matte" in "save for web/imageready" je kunt dan ipv de standaard witkleur een andere kleur opgeven die dat witte randje vervangt (zeg maar de kleur van je pagina waarop die smiley komt), maarre dropshadows blijven zowieso gewoon erg lelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 19:54 ]

• El Gravedigger
Ok weer les geleerd... geen dropshadow in gif images |:( Thx everyone _/-\o_

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Je moet je altijd bedenken op welke achtergrondkleur je images geanti-aliased moeten worden. Is dat wit, dan krijg je met andere bgcolors een witte rand om je image heen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.