You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Of moet ik even in de x86 docs duiken om het gentoo idee te snappen ?
Ah , de installatie bestanden zijn gevonden:
http://gentoo.oregonstate.edu/releases/1.4_rc1/alpha/
Maar nog weinig install manual.....
Toch maar de x86 docs eens bekijken dan
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Yeah, been there, done thatVerwijderd schreef op 20 september 2003 @ 18:34:
afgezien van het feit dat je de kernel anders boot op een alpha dan op een intel is het een kwestie van "same shit, different platform". Ipv "booten van cdrom" moet je nu eerst "boot dka0" doen ....
Heb alleen slechte ervaringen met booten vanaf mijn cdrom op mijn sx164,
maar dat was onder arcbios, en ik heb nu srm.
Ik ga morgen maar eens proberen. Bedankt ! Ook aan Kippenijzer
Het is meer voor de grap eens kijken hoe dat gentoo het op een alpha doet, lfs had ik ook
al overwogen maar besloten dat ik dat wel eens ging doen als ik er meer tijd voor had.
Die base image "gentoo-alpha-1.4rc1-test4.iso.bz2" boot OK , maar ik mis een driver
voor mijn realtek netwerkkaart
Die stage1 is alleen maar een tar file.
In de x86 install handleiding wordt geroepen dat je de driver evn met de hand moet laden,
maar hij zit er gewoon niet bij.
Nu heb ik ook nog een goed lopende debian draaien , en vraag ik me af, zou het niet makkelijker
zijn vanuit debian de gentoo stage1 te installeren op een aparte disk, en dan deze te booten?
Uit de handleiding kan ik niet direct vinden of dit kan en zo ja , hoe dit moet........
Ik duik nog eens even de doc's in, ik mis nog steeds een beetje het overzicht, echt lekker
gedocumenteerd vind ik het niet, en ik snap nog steeds de bedoeling niet helemaal. denk ik....
Als ik die base iso geboot heb, en ik heb geen netwerk, kan ik dan niet de stage1 die ik gedownload heb
installeren, en dan beginnen met mijn netwerkkaart te "emergen" ?
.....blablabla/ne2k-pci.o : init_module: no such device
dus.....
geen ervaring met alpha, maar je kan (op x86 iig) prima vanuit een andere distro gentoo installeren. Boot debian, incl. netwerk, klus de benodigde partities, mount ze op een handige plek (eventueel eerst de target /, daarop extra dirs als boot en usr aanmaken en dan de rest) en start daarna in de installatie manual op stap 8 (Stage tarballs and chroot)u_nix_we_all schreef op 28 September 2003 @ 16:58:
Nu heb ik ook nog een goed lopende debian draaien , en vraag ik me af, zou het niet makkelijker
zijn vanuit debian de gentoo stage1 te installeren op een aparte disk, en dan deze te booten?
succes
nu een emerg sync aan het doen. Hoop dat ik achteraf die disk nog kan "bootstrappen" met
aboot/swriteboot. Thanx !
Ik heb nu stage1 klaar, dat script "bootstrap.sh" is klaar, vannacht een emerge-system laten lopen,
maar die klapte eruit met een dependency probleem, weird, ik dacht dat dat met gentoo allemaal
zo mooi geregeld was. Ah, well, met de hand "emerge help2man" gedaan , nu loopt het weer verder.
Is toch wel vreemd dat er een dependency is op een manual page...... en dat dat niet goed opgepakt wordt door "emerge".
Anyhowz , ik heb een vraag , wanneer wordt de kernel gebouwd en geinstalleerd ?
Dat zou toch ook bij deze "emerge system" moeten gebeuren ?
Of moet ik later er met de hand een kernel bij zetten en bootstrappen ?
En kregen jullie ook zoveel warnings met compileren ? Ik gebruik -O3 en -mcpu alpha56 ...
Dat gebeurt pas later als je het x86 document door kijkt (die gebruik je toch?)u_nix_we_all schreef op 30 september 2003 @ 12:57:
Anyhowz , ik heb een vraag , wanneer wordt de kernel gebouwd en geinstalleerd ?
Dat zou toch ook bij deze "emerge system" moeten gebeuren ?
Of moet ik later er met de hand een kernel bij zetten en bootstrappen ?
Ben je dit nou aan het doen op zo'n 166MHz AXPPCI? Nee toch? Want dan ben je nog wel ff bezig denk ik
Ah , ja , beetje stomme vraag dus.BoAC schreef op 30 September 2003 @ 13:00:
[...]
Dat gebeurt pas later als je het x86 document door kijkt (die gebruik je toch?)
Ben er nog niet helemaal uit of ik uberhaupt kernel sources nodig heb, ik kan ook
gewoon kernel die ik al heb gebruiken dus.
Het is een 164sx op 533Mhz btw, en dat duurt ook al lang genoeg hoor