Toon posts:

ADSL E-tech router bridgen naar Edimax BR6104 Router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik als provider SpeedXS met een 8Mbit ADSL lijntje.
Werkt opzich lekker, maar ik heb 1 probleem. Sinds ik ADSL heb kan ik geen DCC sends meer resumen.
In dit topic: [rml][ router] DCC geen resume![/rml] kreeg ik een tip waarin stond dat ik de lookup van mIRC anders moest instellen, maar ook helaas, dit mocht niet baten.
Toen heb ik SpeedXS maar eens gebeld, zij konden mij geen andere oplossing aanbieden dan mijn E-tech ADSL modem/router (zo'n blauwe 4 ports) te bridgen naar mijn oude Edimax (die ik als router gebruikte toen ik nog Chello had).

Nu weet ik al aardig wat van internet en alles wat daarbij hoort, maar Bridgen had ik nog nooit van gehoord. Ook de handleiding die bij het modem zat staat er niks over in. In het boekje van mijn Edimax BR-6104 staat ook niks over het realisren van een Bridge en hoe het ding dan te configureren, laat staan in welke poort ik de kabel moet prikken (WAN 1 of WAN 2).

Zou iemand mij kunnen vertellen welke instellingen ik moet opgeven in mijn E-tech ASDL router en waar ik mijn Edimax BR-6104 op moet instellen om dit werkend te krijgen? Ook moest er iets gebeuren met het klonen van een MAC adres, maar in welk van de twee kastjes ik dit moest doen wist SpeedXS mij ook niet te vertellen.

Op dit punt vind ik de service van SpeedXS ontoereikend, ze geven je een leuke lijn met een aardig modem erbij maar als er vervolgens dus iets niet werkt geven ze je een halve oplossing en mag je het dus maar lekker zelf uitzoeken, opzich ben ik daar niet vies van, maar aangezien zij mijn ISP zijn zou ik toch wel graag willen dat zij mij een hap klare oplossing gaven en niet dat ik nog een extra kastje moet aansluiten (of als ik het niet had, moest gaan kopen!)

In mijn ADSL modem staat een optie Bridging nu op disabled en deze moet waarschijnlijk naar Enabled. Moet het ADSL modem dan ook nog een intern IP adres krijgen? Of wat? Als iemand mij opweg kan helpen, graag!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Wil je aub niet meer binnen 24 uur kicken!!!! (joke)

Ik weet zelf dat ik binnen Mirc Ident moet aanstaan, weet niet of dit ook het probleem is. Moet je geen port mapping doen misschien?

Ik heb het ff doorgelezen vind eigenlijk wel dat XS daar mee moet helpen!!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 21:52

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heb je poort 113 al gemapped?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
Port mapping is een optie, maar aan de ene kant hou ik er niet van om poorten open te zetten, zie maar aan al die leuke exploits die er gebruik van maken. En ik wil op meerdere pc's gebruik kunnen maken van IRC downloaden & resumen.
Het hoefde immers ook niet met mijn vorige router.

Ident staat zeker weten aan.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
Die bridge maken is eigenlijk niets anders dan tegen je E-tech zeggen dat al het verkeer wat binnenkomt door te sturen naar je Enermax. (defaultserver)
En bij je Enermax moet je de E-tech als een soort gateway (ip-adres) instellen of deze aan de upload poort hangen.
Ik denk zelf dat ze zoiets bedoelen alleen betwijfel ik het of dat de oplossing is.
edit:

De topic titel zou ook een stuk beter kunnen.
Iets in de geest van, hoe maak je een bridge tussen 2 routers.

[ Voor 16% gewijzigd door The-Source op 21-09-2003 16:26 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op 21 September 2003 @ 16:25:
Die bridge maken is eigenlijk niets anders dan tegen je E-tech zeggen dat al het verkeer wat binnenkomt door te sturen naar je Enermax. (defaultserver)
En bij je Enermax moet je de E-tech als een soort gateway (ip-adres) instellen of deze aan de upload poort hangen.
Ik denk zelf dat ze zoiets bedoelen alleen betwijfel ik het of dat de oplossing is.
Snap ik, maar welke IP's krijgt welke router?
Die Edimax zal dan waarschijnlijk de gateway worden voor het LAN en stuurt zijn pakketjes weer door naar de E-tech.
Maar wat voor IP krijgt de E-tech dan? Alleen een extern of alleen een intern? Dat stukje snap ik dus niet echt hoe ze dat voor elkaar willen krijgen.

Wellicht dat iemand me het kan uitleggen met behulp van een scherma ofzo?

-topic title change is aangevraagd-.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 16:31:
-topic title change is aangevraagd-.
Done :>

Verwijderd

Ik heb hier een handleiding bij de e-tech modem/router gehad en daarin staat het volgende voor een BBned verbinding:

Wan menu: brigde=enabled, DHCP client = disabled
LAN menu: DHCP server uitgevinkt
NAT menu: NAT=Disabled
Uw pc dient op "automatisch een ip adres" ingesteld te zijn.

Ik weet overigens niet of dit werkt, aangezien ik een KPN ADSL verbinding heb, en je daarbij andere dingen moet veranderen om hem als bridge in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 16:50:
Ik heb hier een handleiding bij de e-tech modem/router gehad en daarin staat het volgende voor een BBned verbinding:

Wan menu: brigde=enabled, DHCP client = disabled
LAN menu: DHCP server uitgevinkt
NAT menu: NAT=Disabled
Uw pc dient op "automatisch een ip adres" ingesteld te zijn.

Ik weet overigens niet of dit werkt, aangezien ik een KPN ADSL verbinding heb, en je daarbij andere dingen moet veranderen om hem als bridge in te stellen.
Ah ja, nu ik nog eens kijk in mijn handleiding zie ik dat nu ook staan, het cursief gedrukte tekst. :)
Maar, dan blijft nog de vraag over, hoe sluit ik dit ding aan op mijn Edimax.
Ik neem aan dat ik dat ding dan het Externe MAC adres van mijn ADSL etech router moet geven (dit gaat geen gezeik opleveren???).

Ik neem ook dan aan dat ik vanuit port 1 van mijn Etech naar de WAN port van mijn Edimax moet? Maar waar stel ik dat ding dan op in? Cable configuration of op een andere setting? Want het enige wat die Edixmax dan moet doen is toch een IP opvragen bij SpeedXS?

Als ik het nu dus ook goed begrijp, krijgt mijn Etech dan ook GEEN intern IP meer? (Hoe kan ik dat ding dan later nog eventueel her-configgen??)

Verwijderd

Topicstarter
zit ik nou goed of fout met mijn gedachten gang :?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik snap alleen niet wat het bridgen van je router met een andere router te maken heeft met een DCC-probleem? :? :X

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
Kan je niet gewoon je edimax router gebruiken om verbinding te maken met het internet? Gewoon ff de instellingen goed zetten, en klaar ben je!

Greetz
Silent

Silent

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 22 September 2003 @ 19:40:
Ik snap alleen niet wat het bridgen van je router met een andere router te maken heeft met een DCC-probleem? :? :X
Volgens SpeedXS zou dat de oplossing zijn. Omdat hun Etech alles forward naar de Edimax en die er pas mee aan de gang gaat om poorten dicht te zetten etc.
Silent3k schreef op 22 September 2003 @ 19:45:
Kan je niet gewoon je edimax router gebruiken om verbinding te maken met het internet? Gewoon ff de instellingen goed zetten, en klaar ben je!

Greetz
Silent
Dat is puur een router, geen modem. Daar kom je dus niet zo ver mee. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 17:04:

Ah ja, nu ik nog eens kijk in mijn handleiding zie ik dat nu ook staan, het cursief gedrukte tekst. :)
Maar, dan blijft nog de vraag over, hoe sluit ik dit ding aan op mijn Edimax.
Ik neem aan dat ik dat ding dan het Externe MAC adres van mijn ADSL etech router moet geven (dit gaat geen gezeik opleveren???).

Ik neem ook dan aan dat ik vanuit port 1 van mijn Etech naar de WAN port van mijn Edimax moet? Maar waar stel ik dat ding dan op in? Cable configuration of op een andere setting? Want het enige wat die Edixmax dan moet doen is toch een IP opvragen bij SpeedXS?

Als ik het nu dus ook goed begrijp, krijgt mijn Etech dan ook GEEN intern IP meer? (Hoe kan ik dat ding dan later nog eventueel her-configgen??)
Als iemand voor mij nog wat antwoorden heeft op bovenstaande vragen kan ik eens wat gaan testen. ;)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

Sorrie voor de kick, maar ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met een Micronet 3351 adsl modem/router.

Ingesteld op bridge; op mijn (linux) firewall krijg ik via DHCP netjes mijn ip-adres + een default gateway, maar pakketjes krijg ik niet naar buiten... (hij blijft arp-en naar mijn def-gw)

Raven, ben jij eruit gekomen?

Ik frut, dus ik epibreer

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

To whom it may concern: ik ben eruit.

Ik had bij voorbaat al bij SpeedXS het mac adres van mijn firewall opgegeven, en dit adres gespooft in het modem.

Bij het instellen van het modem als bridge moet deze spoofing natuurlijk weer uitgezet worden; dit was ik vergeten :+

Bridging werkt nu als een zonnetje!

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn poorten openen, maar het lukt mij telkens niet. Voor irc wil ik de volgende poorten openen: 1024 & 1034. Ik hoor dat je dat bij virtueel moet inschakelen, maar dan heb ik nog 2 opties namelijk:

ID Start Port End Port Port Type Host IP Address
ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address

Weet iemand hoe dit zit?

En zoja, ik heb volgens zon scriptje om te weten wat je ip adres is krijg ik een heel ander antwoord dan dat ik via start/uitvoeren/cmd/ipcnofig krijg.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik hoop het wel!!!

Groeten,

Sunny
Pagina: 1