Toon posts:

Ben ik opgelicht met een hd van Maxcom?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, onlangs heb ik een pc gekocht. In de offerte koos ik voor de WD Caviar SE 250 Gb (Alternate; € 319,-). Na ontvangst van mijn pc zag ik dat ze er een andere schijf in hebben gezet. Dit is de Maxcom Maxline Plus II 250 Gb tegen dezelfde prijs. Ben ik opgelicht? Is deze slechter of beter? Is dit dezelfde schijf als de Maxtor Maxline Plus II?

Verwijderd

Zal wel een typefoutje zijn. Die Maxtors zijn ook erg goeie schijven. Je moet even kijken wat het prijsverschil is bij Alternate zou ik zeggen. 250 GB voor 319 euro is wel duur trouwens.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou met een Maxcom of Maxtor hd ZEKER geen genoegen nemen. Die WD is in mijn optiek vele malen sneller en betrouwbaarder

https://discord.com/invite/tweakers

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als ik op de site kijk zie ik dat als je maxcom aanklikt dat je dan naar de maxtor hd gaat.
mischien dezelfde met een ander naam :?
maar wel 40 euro goedkoper.

maar als je een wd hebt gevraagd zou ik persoonlijk ff gaan zeuren bij hun omdat ik deze toch wel een stuk stiller vind ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 11:03
hier worden de 2 schijven met elkaar vergeleken, ervanuit gaanda dat het een maxtor maxline plus 2 is, van maxcom heb ik nog nooit gehoord eigenlijk... :S

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
redfoxert schreef op 20 September 2003 @ 15:04:
Ik zou met een Maxcom of Maxtor hd ZEKER geen genoegen nemen. Die WD is in mijn optiek vele malen sneller en betrouwbaarder
Als we het nou eens bij de feiten houden ;)

Beide schijven zijn goed en qua snelheid ontlopen ze elkaar bijna niet. Qua prijs wel want voor dat geld kon je een 300GB exemplaar kopen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

de prijs is wel gelijk, maar de specs zijn niet hetzelfde.

aangezien de wd 0,1 ms snellere accestijd heeft hoef je die hd niet te accepteren.

maar welke sneller is...?? geen idee.
het feit blijft, ze hebben je niet geleverd wat je gekocht hebt, je kan dus altijd een ander product eisen.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 20-09-2003 15:14 ]

• The Dolf
  • Niet online
damster schreef op 20 September 2003 @ 15:10:
zeker geen genoegen meenemen.
de prijs is wel gelijk, maar de specs zijn niet hetzelfde.

aangezien de wd 0,1 ms snellere accestijd heeft hoef je die hd niet te accepteren.
Woei.
Nee maar als ie 0.1ms sneller is dan zou ik idd meteen teruggaan.
Daar merk je dus geen hol van. Ik ben vorige week van een 3.6ms schijf naar een 3.4ms schijf gegaan en ik merk geen verschil.

Gezocht!
Router

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Ze hebben zich niet aan de bestelling gehouden en je niet op de hoogte gebracht van de andere Harde Schijf geen genoegen mee nemen terug gaan.

Dit flikt alternate maar al te vaak ik koop hier zelfs geen schroefje meer ze hebben mij in het verleden al genoeg op gelicht.

P.S. heb je rechts bijstand zal je nodig hebben als er iets kapot gaat in je systeem

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

The Dolf schreef op 20 September 2003 @ 15:14:
Woei.
Nee maar als ie 0.1ms sneller is dan zou ik idd meteen teruggaan.
Daar merk je dus geen hol van. Ik ben vorige week van een 3.6ms schijf naar een 3.4ms schijf gegaan en ik merk geen verschil.
oke, oke, het maakt niet allemaal zoveel verschil uit.
ik wou alleen aangeven dat ze in elk geval een schijf hebben geleverd met andere specs.
dus ze zijn verplicht dat ding om te ruilen.

de vraag is of ze op de factuur wel hebben gemeld dat ze een andere hd hebben ingezet. dat is natuurlijk wel makkelijk voor de garantie.
maar alternate kennende zullen ze dat wel vergeten zijn.

het lijkt er inderdaad op dat die maxcom een maxtor is.
maar waarom dat ding dan een andere naam heeft???

[ Voor 49% gewijzigd door job op 20-09-2003 15:27 ]

• The Dolf
  • Niet online
damster schreef op 20 September 2003 @ 15:25:
[...]

oke, oke, het maakt niet allemaal zoveel verschil uit.
ik wou alleen aangeven dat ze in elk geval een schijf hebben geleverd met andere specs.
dus ze zijn verplicht dat ding om te ruilen.

de vraag is of ze op de factuur wel hebben gemeld dat ze een andere hd hebben ingezet. dat is natuurlijk wel makkelijk voor de garantie.
maar alternate kennende zullen ze dat wel vergeten zijn.

het lijkt er inderdaad op dat die maxcom een maxtor is.
maar waarom dat ding dan een andere naam heeft???
Ik wil alleen maar aangeven dat als je niet in de buurt woont dat het dan niet de moeite is om hem om te ruilen.

Als je bij alternate kijkt dan zie je dat de maxcom schijf refereert naar de mactor schijf. Maar waarom dat ook het merk maxcom op het etiket staat van de harde schijf is mij een raadsel. Bij mijn weten maakt het bedrijf alleen maar flash drives en IC's.

Maar ik zou idd ff bellen (alleen al voor de garantie). En wees niet te vriendelijk want alternate is op dat gebied heel lastig. (met niet vriendelijk bedoel ik dat je formeel onvriendelijk, dus niet brutaal worden want daar kunnen ze, terecht, niet tegen)

Gezocht!
Router

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1) neem contact op met de PC leverancier voor nadere toelichting, hij kan dit allemaal veel beter uitleggen/toelichten (waarom Maxcom ipv WD en ook waarom "Maxcom" ipv "Maxtor wordt gebruikt) :)

2) als het toch de Maxtor blijkt, dan kun je gewoon op het Internet reviews opzoeken waar deze schijf wordt getest. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Welke harddisk .. moet ik nemen?" B)

Steek eens wat meer moeite in het vooronderzoek eer je een topic opent.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 20-09-2003 16:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.