Sweex netwerkkaart wil niet instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Zojuist heb ik een sweex netwerkkaart ingebouwd in een AMDK6-400, welke dienst moet doen als 2e pc. De hardware-installatie is volgens mij gelukt, want de lichtjes achterop branden, en windows detecteert een nieuw "communication device". Prima denk ik, dus ik wil de driver instaleren door naar het betreffende pad op de schijf te gaan, win98. Maar hij vindt dus geen geschikte driver. Ook als hem op de handmatige manier installeer, dus via nieuwe hardware, zelf uitkiezen en dan het inf bestand selecteren, dan is de apparatenlijst waaruit ik kan kiezen dus gewoon leeg! Echt raar.

Toen heb ik drivers van sweex.com gedownload. Hierbij vindt hij wel apparaten, maar halverwege de installatie zegt ie ineens "het stuurprogramma kan niet geinstalleerd worden" Echt raar!! Heeft iemand een soortgelijk probleem (gehad) en weet wat ik moet doen?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Weet je zeker dat je de juiste hardware hebt, het feit dat het keuzescherm na aanklikken van de inf leeg blijft wijst er op dat hij geen passende omschrijving vindt van de kaart die hij gevonden heeft.
Welke kaart is het precies, welke chip zit er op zo'n sweex kaartje, dat is toch gewoon een RealTeK 39?

kijkend op het onduidelijke plaatje op de site zie ik toch al direct het "mooie" logo van realtek staan... kijk dus even of het inderdaad deze versie is en haal dan de echte drivers over van http://www.realtek.com.tw...x?series=16&Software=True

[ Voor 32% gewijzigd door hufkes op 20-09-2003 14:51 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:37

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb ook de Sweex netwerkkaart en Windows XP heeft hem herkend als:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met zo'n Sweex kaartje, de kaart zonder WOL is niet gebaseerd op zo'n realtec chip. Kreeg 'm niet aan de praat onder XP, ook niet met de drivers van de sweex site, heb 'm nu maar in m'n linux bak gezet.

TS: Heb jij met of zonder WOL?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 14:54 ]

• Bonkdoos
Het is een Lancard PCI 10 / 100 Mbit With W0L
Inderdaad, als ik op de oemsetup.inf kijk staat er een realtek RTL8139/910X Family PCI Fast internet NIC
Maar ik ga ervan uit dat ik wel de juiste drivers bij de kaart heb gekregen. Ik ben echt redelijk handig met dit soort dingen maar ik kom er nu dus echt niet uit...

Verwijderd

Bonkdoos schreef op 20 September 2003 @ 14:53:
Het is een Lancard PCI 10 / 100 Mbit With W0L
Inderdaad, als ik op de oemsetup.inf kijk staat er een realtek RTL8139/910X Family PCI Fast internet NIC
MAAr ik ga ervan uit dat ik wel de juiste drivers bij de kaart heb gekregen. Ik ben echt redelijk handig met dit soort dingen maar ik kom er nu dus echt niet uit...
Probeer anders gewoon de realtek drivers. 90% kans dat die ook goed werken.
Realtek 8139 driver: ftp://210.51.0.225/cn/nic...es/rtlsetup-8139(451).zip

Downloads@Realtek: http://www.realtek.com.tw...x?series=16&Software=True

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 14:58 ]

• Bonkdoos
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 14:56:
[...]

Probeer anders gewoon de realtek drivers. 90% kans dat die ook goed werken.
Realtek 8139 driver: ftp://210.51.0.225/cn/nic...es/rtlsetup-8139(451).zip

Downloads@Realtek: http://www.realtek.com.tw...x?series=16&Software=True
Ga ik nu proberen, ben zo terug.

• Bonkdoos
Helaas, het werkt niet helemaal. Hij vindt nu wel stuurprogramma's onder de inf-file, maar als ik wil instaleren staat er "kan het stuurprogramma voor realtek RTL8139/910X niet instaleren"dat heb ik dus al de hele tijd, echt raar!!

Verwijderd

Bonkdoos schreef op 20 September 2003 @ 15:09:
Helaas, het werkt niet helemaal. Hij vindt nu wel stuurprogramma's onder de inf-file, maar als ik wil instaleren staat er "kan het stuurprogramma voor realtek RTL8139/910X niet instaleren"dat heb ik dus al de hele tijd, echt raar!!
zegt ie niet waarom de driver niet geinstalleerd kan worden?
(iets van "De hardware kan niet gedetecteerd worden")

• Bonkdoos
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 15:12:
[...]

Nee, alleen het stuurprogramma kan niet geinstaleerd worden en als je dan ok drukt dan moet je voltooien en dan is het ding dus niet geinstalleerd

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer hem eens uit apparaat beheer te gooien.
dan kaartje in andere slot stoppen en dan nog een proberen.
mischien helpt het :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Heb je toevallig een geluidskaart in die PC zitten?
Zoja, haal die er is even uit, dan de netwerkkaart installeren, vervolgens
geluidskaart installeren.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mogelijk een heel domme opmerking (maar ik ben er zelf ook een keer of wat ingetrapt :( ): Heb je wel voldoende rechten om de software te installeren?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bonkdoos
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 15:12:
[...]

Hij geeft op het einde ook nog een foutcode, foutcode 1F6.....iemand?

Verwijderd

Bonkdoos schreef op 20 September 2003 @ 15:23:
[...]

Hij geeft op het einde ook nog een foutcode, foutcode 1F6.....iemand?
Via linksys:
Error Code 1F6: If you get Error Code 1F6 during the installation of the driver, after you get to the desktop, restart you computer, follow the instructions in the ?Unload Previously Installed Drivers? section, and proceed by manually setting up the card instead of using Plug-and-Play settings and drivers.

• Bonkdoos
Hmm waar zit de "unload previously drivers" sectie?

[ Voor 15% gewijzigd door Bonkdoos op 20-09-2003 16:12 ]

• Bonkdoos
Mr. Liu schreef op 20 september 2003 @ 15:19:
Mogelijk een heel domme opmerking (maar ik ben er zelf ook een keer of wat ingetrapt :( ): Heb je wel voldoende rechten om de software te installeren?
ehh, hoe kan ik dat zien?

Verwijderd

Bonkdoos schreef op 20 September 2003 @ 16:15:
[...]
ehh, hoe kan ik dat zien?
Onder windows 98, is dit niet echt een issue, je kan altijd alles installeren.
Bonkdoos schreef op 20 september 2003 @ 16:10:
[...]
Hmm waar zit de "unload previously drivers" sectie?
tsja, got me there :), maar mik 's ff alles weg wat er tot nu toe geinstalleerd is. Vervolgens ff zoveel mogelijk hardware (insteek kaarten) verwijderen, dan die netwerk kaart installeren. Als dat lukt de insteek kaarten 1 voor 1 terug doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 16:17 ]

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
Khep ook een sweex kaartje, blijkbaar wordt het land daarmee overspoeld (is NL-fabrikaat) Mijn probleem was/is dat WinXp het automatisch detecteert als ASOUND 10/100, en WinXP installeert het doodleuk met als einde dat die domweg niet werken.

Mijn oplossing was [start/config/systeem/apparaatbeh./netwerk/stuurprog bijwerken] Dan kan je als keuze software automatisch installeren (aanbevolen) of ik wil zelf kiezen -> dit laatste moet je kiezen en vandaar uit moet je niet [zoeken naar beste stuurprogramma] kiezen maar [Niet zoeken. Bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren]. Toen kon ie de drivers eindelijk veranderen naar Sweex...

Nu lees ik net dat je win9x heb, weet niet meer precies hoe dat truukje daar werkt ;) hehe maar goed misgien dat je toch iets aan hebt. :?

• Bonkdoos
Ik heb de modem eruit getrokken en de sweex kaart in een ander slot geduwd, en na het opstarten herkende hij het meteen als een realtek kaartje, en toen wist ik dat het zou gaan lukken. De installatie verliep probleemloos. Bedankt voor de hulp, vooral maui71!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 16:15:
[...]
Onder windows 98, is dit niet echt een issue, je kan altijd alles installeren.
Oeps, dat had ik over het hoofd gezien (en weinig ervaring met installeren onder Windows 98).
Bonkdoos schreef op 20 September 2003 @ 16:29:
Ik heb de modem eruit getrokken en de sweex kaart in een ander slot geduwd, en na het opstarten herkende hij het meteen als een realtek kaartje, en toen wist ik dat het zou gaan lukken. De installatie verliep probleemloos. Bedankt voor de hulp, vooral maui71!
Ik ben blij dat het gelukt is. _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
Het klopte al niet dat Win98 je netwerkkaart als communication device detecteerde. Een netwerkkaart wordt altijd als Network Device gedetecteerd. Een ISDN-kaart ook.
Pagina: 1