Ok dit is een lastige waar ik zelf niet uitkom. Ik heb hier het spel GTA Vice City en hier wil ik graag vanuit mn VB programma de speler eigenschappen veranderen. Denk hierbij aan health, armor, coordinaten, etc.
Nu heb ik met een memhacking(T-Search) programma wel de plekken gevonden waar health en armor enzo staan en als ik het aanpas werkt het ook echt. Maar het probleem is dat het geheugenadres dynamisch wordt toegekend dus elke keer staat het op een andere plek. Ik heb begrepen dat ik het base address voro dat gedeelte moet zien te achterhalen netzoals het bij GTA3 1.1 bv &H6FB1C8 is.
Misschien dat deze code regels iets helpen:
hierbij is PlayerAdr in GTA3 1.1 &H6FB1C8
en lngPhandle de handle om bij het proces geheugen te komen.
lngHookBuffer is de echte plek waar in het geheugen de playerstats gedeelte begint.
Nu heb ik met een memhacking(T-Search) programma wel de plekken gevonden waar health en armor enzo staan en als ik het aanpas werkt het ook echt. Maar het probleem is dat het geheugenadres dynamisch wordt toegekend dus elke keer staat het op een andere plek. Ik heb begrepen dat ik het base address voro dat gedeelte moet zien te achterhalen netzoals het bij GTA3 1.1 bv &H6FB1C8 is.
Misschien dat deze code regels iets helpen:
hierbij is PlayerAdr in GTA3 1.1 &H6FB1C8
en lngPhandle de handle om bij het proces geheugen te komen.
lngHookBuffer is de echte plek waar in het geheugen de playerstats gedeelte begint.
Visual Basic:
1
2
3
4
| lngHWnd = FindWindow(vbNullString, "GTA3") GetWindowThreadProcessId lngHWnd, lngPid lngPhandle = OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, False, lngPid) lngReadReturn = ReadProcessMemory(lngPhandle, PlayerAdr, lngHookBuffer, 4, 0&) |
[ Voor 2% gewijzigd door curry684 op 20-09-2003 21:16 . Reden: correcte tag is [code=vb] dus ]