analoog inbellen, verbinding valt constant weg

Pagina: 1
Acties:

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ik heb hier 3! pc's met het zelfde probleem staan, namelijk de inbelverbinding wordt binnen 3 minuten verbroken. de search al gebruikt, maar weinig relevants gevonden.

Alle systemen zijn uitgerust met een Intel P4 800 fsb processor (een met een ASUS P4P800 deluxe, een met een Gigabyte 8IK1100 en een met een asus P4S800 nieuwste bios)
ze draaien allemaal op dual channel DDR met in totaal 512 of 1024 mb

heb zowel hardware als software modems geprobeerd (USB, Serieel en pci) een stiring meegeven helpt niet. heb hardware compressie uitgezet, en de snelheid omlaag gegooit, dan blijft de verbinding wel online, maar krijg ik alleen maar fouten en komt er nog nauwelijks een pagina in beeld

Zelf heb ik het vermoeden dat het aan de combinatie van Intel p4 hyperthreading met WinXP SP1 en een analoge modem ligt.

edit:
heb trouwens ook al 5 verschillende providers geprobeerd, zonnet, 12move, planet, hetnet en tiscali

iemand een oplossing???

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 20-09-2003 14:30 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• cypher21
schopje

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Dit is niet een oplossing, maar kan helpen met het bepalen van waar het probleem ligt.

Probeer hyperterminal en bel eens in naar een BBS of gewoon naar je ISP. Het gaat niet zozeer om het inloggen of zo, maar meer om te zien of je dan ook binnen 3 minuten de verbinding kwijt bent. Zo ja, dan zou ik eens kijken naar je telefoonlijn (daar je zegt dat 3 PCs dit hebben met verscheidende modems).

Als je daarentegen niet de verbinding verliest, zou ik eens kijken naar je dial-up instellingen voor je isp.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• cypher21
heb dezelfde pc's geinstalleerd met windows 2000 (om te testen), daar deden ze het wel goed mee (telefoonlijn is echt wel in orde, en de modems ook) maar de systemen moeten uitgeleverd worden met windows XP Home

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 11:22
Misschien een stomme opmerking maar ik heb ook eens zoiets gehad echter viel de verbinding met een niet constante interval weg... (was een gratis Castel account) Heb toen een tijdje geprobeerd met een andere ISP (Planet Internet in dit geval) en dat scheelde... Ik zou zeggen check je ISP eens...

Verwijderd

Heb je ook al eens geprobeerd om een standaard modem te installeren i.p.v. de drivers die van de modemfabrikant komen.

• cypher21
heb standaard externe modem gepakt, intern ook en zoals in et 1e bericht staat al 5! ISP's geprobeerd, maar helaas niet opgelost

trouwens onder windows 2000 draaide de modems wel goed, met dezelfde drivers als voor XP :S

Verwijderd

Ik heb dit probleem met win2k als ik via de telefooncentrale van onze tweede locatie inbel. Maar ik heb daar ook het idee, dat de kwaliteit van de lijn niet echt super is. Klinkt ook voor gewoon telefoneren soms niet echt helder. Vanachter de telefooncentrale waar ik nu zit, hoofdlocatie, heb ik geen enkel probleem.

Ik neem aan, dat XP netjes up to date was? Je zou het met een duo-vox (beste te omschrijven als een crosscable voor modems, geloof ik, de naam klopt voor 98% zeker) kunnen proberen tussen 2 PC's. Kijken of de verbinding dan wel blijft bestaan voor langere tijd. Doet hij het dan ook, dan ligt het met zekerheid niet aan de telefoonlijn.

Verder zo geen idee....

• cypher21
de telefoonlijn is een maand oud, en alle andere pc's die eraan gehangen hebben (98se of xp) die doen et perfect, heb getest met 2 pc's (win 98 en xp en GEEN hyperthreading) en die hebben zonder problemen 2x een bestand van 10mb binnen gehaald

bellen met die aansluiting is ook goed. dus de lijn is echt wel in orde

Verwijderd

Cypher21 ik had hetzelfde probleem, dit is wat ik heb gedaan.
Modem verwijdert, in ander PCI slot gedrukt en nieuwste origineel drivers erop.
De KPN bellen om te vragen of ze de lijn even willen nalopen of er dus in de centrale geen lus in de lijn zit. (Dit was bij mij de oorzaak).
Lukt het jou ook vaak niet om de eerste keer dat je probeert verbinding te maken? Leg dan eens de telefoon van de haak, bel in en wees zelf heel stil. Dan heb je als het goed is wel verbinding

• cypher21
bedankt voor de tip, zal ik inderdaad eens gaan proberen, voor de rest heb ik KPN ook al 2x gebeld, maar sta in een winkel dus een wachtrij van 10 minuten is eigenlijk niet te doen, maar zou betekenen dat de lijn hier niet goed is, en bij de klanten ook niet

• cypher21
heb inmiddels de klanten KPN laten bellen, zelf ook gedaan, de lijnen zijn perfect in orde. Inmiddels is er bij ons nog een P4 HT pc de deur uitgegaan met dezelfde problemen onder XP met SP1 ik denk wel dat ik de oorzaak weet (NMl hyperthreading en XP met SP1) maar heeft iemand hier ook een oplossing voor

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 10:18

Jap

No worries

Hier pcies het zelfde meegemaakt, p4's MET HT en MET xp(sp1) en na een tijdje hoppa verbinding weg, allerlij instellingen met modem geprobeert, het moch niet baten, toen 2000 erop gezet en problemen waren weg, probeer het anders is met xp zonder sp1 mischien dat dat helpt.

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

• cypher21
de mensen hebben betaald voor XP Home, deze wordt tegenwoordig geslipstreamt met SP1 aangeleverd door M$, was idd van plan ff een cdtje van thuis mee te nemen waar SP1 niet op geslipstreamt is om te kijken of dit werkt

• cypher21
Ik heb inmiddels de computer geinstalleerd met XP ZONDER SP1, maar helaas geen (goed) resultaat, ik kan Hyperthreading wel uitschakelen, maar dan gaan de prestaties ook ontiegelijk omlaag, heeft misschien iemand hier een goede oplossing voor

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Ik heb dit probleem ook meer gehoord.
Er is een oplossing voor en dat is een extern modem op de paralelle poort aansluiten.
Ik weet dat het geen mooie oplossing is maar het werkt wel.
als er verder iemand is die het softwarematig kan oplossen dan lees ik dat graag

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
cypher21 schreef op 01 October 2003 @ 11:16:
Ik heb inmiddels de computer geinstalleerd met XP ZONDER SP1, maar helaas geen (goed) resultaat, ik kan Hyperthreading wel uitschakelen, maar dan gaan de prestaties ook ontiegelijk omlaag, heeft misschien iemand hier een goede oplossing voor
Dat is weer beetje overdreven, dat je prestatie dan veel omlaag gaat.

Maar heb je settings van je inbelverbinding op "disconnect after X minutes idle" 3 minuten staan?

Ik gebruik overigens een wanadoo dial-up, werkt prima. Kan zo gratis worden aangevraagd

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Eindelijk na heel lang zoeken is er eindelijk iemand in geslaagd om het aan de praat te krijgen.
ik heb het zelf niet gedaan maar de eerste draaid en wel met een ander modem.
Een DYNALINK PCI modem.
Het is dus wel mogenlijk gelukkig.

Vraag gewoon even bij een winkel of je er 1 mag proberen of voor de leveransiers onder ons probeer het gewoon.

Graag hoor ik of het bij meerdere is gelukt.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

Verwijderd

Even een gigantische kick.

Ik heb hier nu de PC van een oom van me thuis staan. Hij belt dus in bij Wanadoo, dit heeft al meer dan een jaar geen problemen opgeleverd. Sinds een paar weken, heeft hij echter wel problemen.

Inbellen gaat eigenlijk prima, maar de verbinding wordt na verloop van een aantal minuten verbroken terwijl ze gewoon aan het surfen/mailen zijn. De ene keer hebben ze 3 of 4 minuten, soms gaat het wel 10 a 15 minuten goed.

Bij mij aan de kabel ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen. Wel wat spyware eraf gemikt, maar dat was opzich nog niet eens zo schokkend veel. Ook is de PC absoluut virusvrij. Het apparaat loopt verder als een trein, bij n00bs kom je ze niet zo vaak zo netjes tegen. Ze gaan ook vrij bewus om met e-mail en internet, ze openen echt niet zomaar alles en klikken zeker niet overal op "Ja" of "OK".

Het gaat om een vrij eenvoudige PC. Asus moederbordje met 845 chipset, 256 MB DDR en een Celeron 1700. Videokaart is een Geforce4 MX440 en het modem is een e-tech 56k6 softmodem. De PC draait XP home, ik heb net nog een paar updates geínstalleerd, dus hij is nu helemaal up-to-date.

Wat zou deze plotselinge problemen kunnen veroorzaken? Zijn er dingen waar ik nog even goed op moet letten, of zijn er problemen bij Wanadoo wat betreft inbellen?

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 00:15

deejee007

Ubuntu fan

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:30:

Inbellen gaat eigenlijk prima, maar de verbinding wordt na verloop van een aantal minuten verbroken terwijl ze gewoon aan het surfen/mailen zijn. De ene keer hebben ze 3 of 4 minuten, soms gaat het wel 10 a 15 minuten goed.
Heb zelfde probleem gehad. Waarschijnlijk modempje defect. Ik had een nieuw modem geplaatst en alle problemen waren opgelost

Niels en Lieke in the house

Pagina: 1