Toon posts:

Ati 9700 en A7N8X 2800+ OC vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computer gaan kopen, en deze een beteje overclocken (om zo stiekum toch flink wat geld te besparen).

Zo wil ik een Ati Radeon 9700 kopen en deze OC-en naar de PRO versie. Beide kaarten hebben zelfde hardware en core, allees is de PRO al overgeclocked tot : 325/310MHz. dus als ik de kaart overclock van 275/270MHz naar 325/310MHz dan heb ik een PRO...
Her overclocken ging dacht ik via een stukje software (toch?), maar als ik dat dus overgeclocked heb en ik zou mijn pc formatteren...
is het dan ongedaan gemaakt?
of kan ik da overclocken voor vast doen en zoja, hoe?
Moet deze kaart GOED gekoelt worden, of is elke standaard Radeon 9700(NON-PRO) koeling voldoende?

Verders wil ik een AMD 2800+ kopen, omdat dit dezelfde is als de 3000+ (maar dan ondergeclocked). Deze proc komt op een A7N8X bordje te liggen, maar zijn deze procs niet MP gelocked?
als dat zo is moet de FSB worden verhoogd, van 166 (DDR333) naar +/- 173 (DDR347), bij aankoop wil ik toch al DDR400 nemen, dus dat is geen probleem.
maar heeft de bios van de A7N8X de functie erin zitten waarmee ik dit kan?
of hoe moet het anders?
en lukt dit met een boxed koeler? cheap zalman? of heavy koeling noodzakelijk?

zoals je merkt heb ik al redelijk wa onderzoen gedaan om achte de feiten te komen, maar het zijn ook nog maar een paar kleine details die ik nog graag wil weten voordat ik m'n geld overpomp naar de winkels

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Waar ga jij die radeon 9700 non pro kopen? ik ben namelijk ook op zoek naar die kaart. En de winkels uit de pricewatch hebben hem allemaal niet meer.(volgens hun eigen sites)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

quantum19, om even vlot antwoord te geven op je oc'vraagstukken, jah, dat gaat allemaal lukken met die hardware. Zowel de videokaart, als de mobo-cpu combo. Echter, ik merk aan je startpost dat je van overclocking nog erg weinig kaas hebt gegeten, dus wil ik je op het hart drukken om de DOC faq goed door te nemen, om de basics van oc'en te begrijpen.

Verder is het lezen van een aantal DOC draadjes (en voor videokaart oc'en /flashen ook VB draadjes) een goed idee, aangezien je daar erg veel info en tips kan vinden, voor precies die vragen. Met wat lezen van de desbetreffende oc'topics en de faqs is hier dus best uit te komen, daarom gaat deze op slot.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.