Voeding naar CPU-cooler vraag

Pagina: 1
Acties:

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Systeem:
- 300W voeding
- Coolermaster Hac V81 cooler
- Verdere specs zijn niet belangrijk

Het probleem is de cooler. De cooler gebruikt stroom direct van de PSU ( via een stekkertje natuurlijk ). Aan de cooler zit een "vrouwtjes-stekker" ( voor de PSU ) en die wordt weer verlengd met een "mannetjes-stekker" ( voor hergebruik denk ik ). De cooler trekt ongeveer 12V.

Nu wil ik een HD aan dat "mannetjes-stekker" hangen ( door gebrek aan stekkertjes ).

Nu is mijn vraag of dat wel kan / slim is, omdat de cooler +/- 12V trekt.

Aye aye captain

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 14:15
moet gewoon kunnen... de 12 volt wordt niet verminderd als je een apparaat ertussen hebt hangen... deze 12volt is constant. Geen probleem indien de weerstand niet enorm hoog is van je cooler ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het voltage is idd. constant in je systeem, het maakt dus verder niks uit.

Aan veel voedingen zie je ook molex Y stekkers waarbij dus de aansluiting wordt gesplit naar 2 losse. Hierbij blijft gewoon het voltage constant. Er gaat alleen door de bron wat meer Ampere (stroomsterkte dus) als je aan die 2 dingen wat meer hangt. Maar ik denk niet dat dat hierbij een probleem zal zijn. [/natuurkunde les :P]

Samenvatting: kan prima.

Verwijderd

moet het trouwens niet andersom zijn, mannetje aa de PSU en vrouwtje in HDD, andersom past zo rot ;)

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

als je apparaten parallel schakelt (wat je doet met die molexen) verandert er niks aan de spanning (volt) over de apparaten, alleen de stroom, en 1. een fannetje trekt niet zo veel en 2. je voeding kan toch wel wat extra leveren. Moet gewoon kunnen dus.

Verwijderd

Je moet er alleen rekening mee houden dat dit soort kabeltjes vaak soring veroorzaken, slechte contacten hebben, of gewoon los gaan. Of je daar nu juist jouw harde schijf aan wilt hangen ?

Ik zou de CD-rom of een andere fan aan hangen, iets wat minder risico geeft bij stroomverlies.
Pagina: 1