Coax bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 16:44
Simpele vraag denk ik, kan ik de coax bekabeling van mijn @home modem ook voor mijn TV gebruiken ?

Ik heb namelijk geen @home meer, maar die kabel die ze gebruikt hebben voor van de meter kast naar mij modem is lekker lang. Kan ik die dan nu ook gewoon gebruiken als TV coax kabel ?? Ik sluit hem wel aan tussen een video recorder en TV, gebruik dus niet de @home aansluiting die nog in mijn meterkast zit.

Ik dacht dat er verschil was tussen het aantal ohm dat zo'n kabel doorlaat, het moet niet ten koste gaan van de beeldkwaliteit natuurlijk :Y)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:31
Kijk even naar de opdruk op de kabel, misschien staat daar wel op wat voor type het is. Als je een stukkje gewone tv coax hebt liggen weet je het. Het heeft met de kwaliteit van de kabel te maken, die zal bij een kabel voor internet beter zijn lijkt mij, dus dat lijkt me geen probleem. Je kunt het natuurlijk ook gewoon even proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door djluc op 20-09-2003 13:34 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De weerstand is wel verschillend idd; respectivelijk 75 en 50 Ohm... in de praktijk maakt het
weinig uit; mits de lengte niet meer dan > 5 meter is.

[ Voor 4% gewijzigd door avon op 20-09-2003 13:36 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• nimmolon
Ja, zal het even proberen, maar er staat ook niks op de kabel, dus kon hem niet vergelijken ;)

Het enigste wat er op staat is montagekabel 8)7

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

BoAC

Memento mori

Ik meen dat netwerk-coax 50 Ohm is en tv-coax iets van 70 Ohm dus ..

edit: telaat is dus 75 voor tv ja

[ Voor 22% gewijzigd door BoAC op 20-09-2003 13:38 ]

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
BoAC schreef op 20 September 2003 @ 13:37:
Ik meen dat netwerk-coax 50 Ohm is en tv-coax iets van 70 Ohm dus ..

edit: telaat is dus 75 voor tv ja
Maar een kabelmodem werkt ook op "tvcoax" en heeft dus dezelfde impedantie.
Met andere woorden, deze kabel kun je gewoon gebruiken, er zitten waarschijnlijk alleen andere connectoren op dan op je tv en videorecorder, deze zul je dus moeten vervangen :)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• nimmolon
idd, ik heb hem aangesloten en het werkt perfect :D

• Sine
  • Laatst online: 12:46
j_iscool schreef op 20 September 2003 @ 13:58:
[...]

Maar een kabelmodem werkt ook op "tvcoax" en heeft dus dezelfde impedantie.
Met andere woorden, deze kabel kun je gewoon gebruiken, er zitten waarschijnlijk alleen andere connectoren op dan op je tv en videorecorder, deze zul je dus moeten vervangen :)
Oei dat is een erg foute veronderstelling, lang niet alle coax aansluitingen waar data overheen gaat hoeven 50 Ohm te zijn !

De "kabel kant" van je modem is ook geen ethernet maar gewoon TV kabel 75 OHM dus

Repareren doe je zo.

• Jorn
  • Laatst online: 13:25
Sine schreef op 20 september 2003 @ 21:24:
[...]

Oei dat is een erg foute veronderstelling, lang niet alle coax aansluitingen waar data overheen gaat hoeven 50 Ohm te zijn !

De "kabel kant" van je modem is ook geen ethernet maar gewoon TV kabel 75 OHM dus
Mjah, dat is ook eigenlijk wat ik zei :)
De meeste coax is zelfs 75 ohm.
50 komt volgens mij alleen bij netwerken voor.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee hoor, sterker nog, de 50 Ohms dunne coax voor 10Base-2 Ethernet (RG-58) komt uit de radio-wereld, net zoals de oorspronkelijke 50 Ohms dikke coax (RG-2) voor 10Base-5 Ethernet.

Een nog antiekere netwerk-technologie, ARCnet, gebruikte de 93 Ohms dunne coax (RG-62) die oorspronkelijk door IBM gebruikt werd voor terminals.

En de 75 Ohms TV-coax (RG-59) is ook gebruikt voor een exotische Ethernet-variant, 10Broad-36, waar breedband-, dus modulatie-technologie op een TV-frequentie werd gebruikt om de 3600 yards (3.2 km) afstand te halen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1