Welke proc voor nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik was misschien van plan om een nieuw systeem te gaan kopen maar nu ben ik mij aan het afvragen wat ik moet doen. De keuze is eigenlijk heel simpel (denk ik) voor iemand die er echt veel verstand van heeft (technische kennis en misschien toch een beetje marketingskennis).

Ik kan kiezen uit een Pentium 4 en dan alle snelheden tot de 3,2 ghz ee. Of moet ik wachten tot de 64 bits procs uitkomen?

Ikzelf zat te denken aan de 3,2 ghz omdat de komende 3 jaar toch geen games gaan uitkomen die op 64 bit werken en de eerste 64 bit procs misschien wel kinderziektes hebben.

Begin aub niet over AMD of zelfbouw want die keuze kan ik gewoon niet maken omdat DELL die systemen niet levert en het gaat via een bedrijf. Dank u wel

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoe kunnen wij nou bepalen wat jij moet doen?

http://gathering.tweakers...st_message/17919685#welke

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AMD is voorlopig de enige aanbieder van 64bits processors, dus zul je sowieso geen 64bits processor kunnen nemen. De opvolger van de 3.2GHz is de Extreme Edition. De échte opvolger komt pas over 2 of 3 maanden. De vraag is of je zolang kunt wachten. :'(

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Kijk eens naar de reactie van BalusC op een dergelijke vraag:

Wachten met aankoop Intel p4 ja of nee?

Je bent zelf dus het beste in staat deze beslissing te nemen :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
ja, als geld geen rol speelt dan is de keus toch niet moeilijk.
Maar het prijsverschil tussen de snelst en de zegmaar op 2 na snelste is behoorlijk veel voor een klein snelheidsverschil, is is dus net wat je er voor over hebt.

• YGDRASSIL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
(jarig!)
P4-EE is maar 3-13% sneller dan dezelfde P4 zonder EE. Dat is de meerprijs van een dollar of tweehonderd geloof ik (mijns inziens) niet waard. Plus hij is pas over een paar maanden los te koop.

Wat betreft de P4 is er op dit moment ruwweg de volgende prijsstelling;

P4 2.6 229,-
P4 2.8 289,-
P4 3.0 475,-
P4 3.2 675,-

Dan ga ik dus voor een 2.8 omdat die extra 0.2 relatief veel duurder wordt.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Wat wfvn en DeverauX dus al zeggen, zie ook de sluitpost van BalusC in Wachten met aankoop Intel p4 ja of nee? :)

Je moet zelf kijken wat voor applicaties je draait/gaat draaien, of je daar echt die snelheid/64 bits voor nodig hebt en of het te doen is met het prijsverschil. Die afweging kan alleen jijzelf maken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.