Zelf heb ik ook VWO gedaan, ben er net klaar mee, en heb erg goede ervaringen met m'n TI-83 gehad. Ik denk dat het werken op een GRM beter en makkelijker gaat dan op een PDA. Een PDA aanschaffen lijkt mij daarom ook volkomen overbodig. Je moet er handigheid in krijgen, je moet software gaan zoeken, je kan geen uitleg krijgen van je leraar aangezien die alleen voor een aantal rekenmachines de dingen weet te vinden.
Verder over het spieken. Ik denk sowieso niet dat je een PDA op je examen mag gebruiken. Bij mij in m'n oude klas was iemand die niet goed kon schrijven en werkte op school daarom altijd op een laptop zelfs met de proefwerken (handig om achter te gaan zitten

daar werd nl. niets van gezegd), maar op het examen _moest_ hij alles schrijven.
Ook is het zo dat je op je GRM mag zetten wat je wil, je kan gewoon met een pc-link kabel naar je computer er alle teksten inzetten wat jij wil. Ze _mogen_ je GRM zelfs niet wissen omdat dit privacy schending is. Een oude leraar van mij zei dat ook tegen me, ik mocht (wel bij de vakken waarbij het werken met een GRM legaal was dus wel WI en NA etc. maar geen EC bv.) best dingen zoals formules in me GRM zetten. Daarentegen is het wel zo dat je soms nog langer bezig bent met het invoeren van al die formules dan ze gewoon uit je hoofd te leren.
Bovendien met spieken in GRM leer je niets en je bent toch op school om te leren?