[WinME] Alternatieve manier register wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
Mijn computer(s) zijn/waren geïnfecteerd met het Backdoor.NetTrojan virus.. Na lang proberen dit via de manieren van de anti-virus sites op te lossen, heb ik maar besloten om het op mijn eigen manier te proberen. Immers de virussen kwamen steeds terug.

Het virus zat dus in het bestand Unwise.exe, dat bestand heb ik dus maar via dos verwijderd. Alleen heeft het bestand zich in het register gemengt, in allerlei bestanden. Bijv bij het opstarten van een EXE bestand werd de opdrachtregel:
C:\WinMe\UnWise.exe /exec:"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"

Maar het bestand c:\WinMe\UnWise.exe bestaat niet meer, dus wil ie ook geen exe (en vele andere types zoals .bat .com .jpg) etc. niet meer opstarten.

Als ik nu in het register kon komen, kon ik dat wel wijzigen, maar aangezien regedit.EXE ook niet op kan starten (omdat het ook een EXE is) Weet ik niet hoe ik bij mij register gegevens moet komen.

Dus weet iemand misschien waar mijn algemene register opgeslagen wordt of een andere manier om in mijn register te komen en deze te wijzigen ?

Edit:
Wat ik trouwens vergeten ben te vermelden.. Als ik een eenvoudig EXE bestand zou hebben die het programma achter de /exec: uitvoert kan ik die natuurlijk ook ipv unwise.exe plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik zo'n bestand maak :)

[ Voor 11% gewijzigd door r0bert op 20-09-2003 11:25 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Regedit.exe veranderen in Regedit.com

Dan de sleutel herstellen die het mogenlijk maakt om weer .exe bestanden te kunnen starten

Een format c:\ en een nieuwe verse installatie van Windows is sneller, makkelijker en je bent gelijk ook van andere troep verlost. Kun je niet beter Windows XP nemen, deze heeft mooie herstelopties.....

[ Voor 45% gewijzigd door Frankie02 op 20-09-2003 11:28 ]

• r0bert
Het probleem zit ook in de opdrachtregel van een .com bestand ..

ik zal ze even allemaal opzoeken.. just a sec. edit zo wel ff

edit;
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\txtfile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\exefile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\batfile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\comfile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\piffile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\giffile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\htmlfile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\jpegfile\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\Word.Document.8\shell\open\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\Wordpad.Document.1\shell\open\command
dus txt,exe,bat,com,pif,gif,jpeg,html(,doc?)

Edit:
En ik kan dus ook nix van het configuratiescherm openen ofzo.. En nee, format c: is geen optie, vanwege belangrijke gegevens..

[ Voor 83% gewijzigd door r0bert op 20-09-2003 11:32 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:17
heb net zo'n exe-starter gemaakt. probeer dit eens: http://users.skynet.be/maycosplace/unwise.exe

• r0bert
Hartstikke koel man! Hij werkt! Nu kan ik alles in het register even aanpassen en dan werken m'n computers hopelijk weer normaal! Echt enorm bedankt