Luxe probleem: Teveel games en te weinig tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
1 jaar geleden speelde ik een spel dat ik er goed wel eens 2 keer of halverwege het spel gooide ik alle savegames weg en begon ik opnieuw. Ook kon je soms uren vast zitten in een spel voordat je het gehaald had of dat je de oplossing gevonden had.

Ik heb in tussen heftig geinvesteerd in: een snelle game pc en een snelle internet verbinding.

Ik heb, mede dankzij de snelle interverbinding, een uitgebreid scala (80 GB) aan games op mijn pc staan. Mijn pc is snel genoeg om alles in pracht en praal in de hoogste resolutie te spelen en dus echt te genieten.

1 jaar geleden kon ik makkelijke 3 a 4 uur gamen op een dag. Nu mag ik blij zijn als ik 45 minuten kan vinden op een dag.

Ik baal er echter van dat ik zoveel topgames op de hard disk heb staan waarvoor ik gewoon geen tijd meer heb om ze te spelen.

En als je dan een keer speel ben je sneller geneigt om te cheaten of te stoppen met het spel als het moeilijk word.

Binnenkort komen halo en half life 2 uit. Waar moet ik de tijd vandaan vinden??

Ik zou eigenlijk een weekje vakantie moeten hebben. Maar dan zonder de vrouw en de kinderen.

Ken je dit probleem??

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

En 's avonds :? Dan kun je toch wel even tijd vrijmaken... en vrouw en kinderen zou ik wel iets belangrijker vinden, dan spellen spelen...

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Weet je hoe zon probleem heet? een leven hebben ;)
Ik heb hier gelukkig geen last van omdat ik nog op school zit, en dus alke middag vrij ben om de hele tijd te gamen. :P

This space is occupied

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:02
Ik heb, mede dankzij de snelle interverbinding, een uitgebreid scala (80 GB) aan games op mijn pc staan.
Dus jij klaagt dat je je gejatte games niet kan spelen. Welke emotie moet dit nou bij mij oproepen? Hint: geen medelijden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

nee, ik ken dit probleem niet.
en wat kunnen wij d'r aan doen?

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 20 September 2003 @ 10:51:
[...]

Dus jij klaagt dat je je gejatte games niet kan spelen. Welke emotie moet dit nou bij mij oproepen? Hint: geen medelijden.
Hij vraagt ook geen medelijden, alleen een oplossing...

Oplossing: Genoegen proberen te nemen met die 45 minuten gamen, en niet je vrouw/kinderen aan de kant zetten voor die stomme games... zoals ik het dan lees/// :X

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Hé Ja inderdaad, als je nou gewoon 1 game KOOPT en de rest van je schijf flikkerd, speel je dat ene spel heerlijk, en kan je al je 45 minutjes op een dag daaraan besteden :)

misschien een kromme verglijking maar toch:

autodief: "waah ik heb geen tijd om in mijn 20 gestolen auto'tjes te rijden ;( (NOFI maar zo klinkt het ongeveer)

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 20-09-2003 11:01 ]

This space is occupied

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

TheEvilCuber schreef op 20 september 2003 @ 10:56:
Hé Ja inderdaad, als je nou gewoon 1 game KOOPT en de rest van je schijf flikkerd, speel je dat ene spel heelijk, en kan je al je 45 minutjes op een dag daaraan besteden :)

misschien kromme verglijking maar toch

autodief: "waah ik heb geen tijd om in mijn 20 gestolen auto'tjes te rijden ;( (NOFI maar zo klinkt het ongeveer)
Wat hij zegt klopt wel zo`n beetje :P

Ga gewoon 1 spel spelen en forget about the rest. Die komen later wel ;)

Ja doe maar.

Verwijderd

Ik ken het probleem.

Heb zelf ook een vrouw en kind :)
Ik limiteer het gamen zoveel mogelijk dus speel ik alleen de spellen die ik het echt waard vind. De rest uninstall ik vrij snel weer. Op het moment speel ik alleen desertcombat en homeworld 2 :)

• Henkus
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 10:49:
En 's avonds :? Dan kun je toch wel even tijd vrijmaken... en vrouw en kinderen zou ik wel iets belangrijker vinden, dan spellen spelen...
Dat is ook de reden dat ik tegenwoordig geen tijd meer heb. Ik vindt vrouw en kinderen veel belangrijker.

[ Voor 8% gewijzigd door Henkus op 20-09-2003 11:01 ]

Verwijderd

Henkus schreef op 20 september 2003 @ 11:01:
[...]

Dat is ook de reden dat ik tegenwoordig geen tijd meer heb. Ik vindt vrouw en kinderen veel belangrijker.
_/-\o_

• Henkus
TheEvilCuber schreef op 20 September 2003 @ 10:56:
Hé Ja inderdaad, als je nou gewoon 1 game KOOPT en de rest van je schijf flikkerd, speel je dat ene spel heerlijk, en kan je al je 45 minutjes op een dag daaraan besteden :)

misschien een kromme verglijking maar toch:

Ik wil toch even iets recht zetten. Het is niet zo dat ik alles alleen maar download. Ik koop wel degelijk spellen. Alleen niet zoveel meer als 1 jaar geleden.

Ik heb ook absoluut van plan om half life 2 te gaan kopen.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

En dat is meteen je probleem, probeer NIKS meer te downloaden en alleen heel soms 1 game te kopen (HL2 bv ;)) wedden dat je dan meer pezier er van hebt en je kan je gewoon focussen op 1 game in die korte tijd die je hebt.

This space is occupied

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
ach man.. ik heb hier atm 196 197 games (waarvan meeste legaal btw..) en ik moet meer als de helft daarvan ook nog spelen (ok heb ze wel allemaal gespeeld maar niet echt gespeeld)..
dus je hebt nog niks om over te klagen ;)

en idd wat TheEvilCuber zegt, niks downen en kopen... veel leuker :)

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 20-09-2003 11:47 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34
Ga naar een LAN :) Kun je round the clock gamen :)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
msteggink schreef op 20 september 2003 @ 11:52:
Ga naar een LAN :) Kun je round the clock gamen :)
* LordMithril kijkt naar zn sig O-) *hint hint*

Bier, Whiskey en Metal!!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat is nu eigenlijk het probleem? Ken het probleem helemaal niet. De meeste games van tegenwoordig zijn oersaai en kunnen mij geen dagen boeien. Daarom blijf ik ook altijd maar met 1 a 2 games over.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:09

-db-

Hoi

De oplossing is simpel:
>:) >:) >:)
Maak je baas gek zodat hij je ontslaat (laat hem wel flink betalen), het geld geef je aan je vrouw waar je van scheidt (hoef je je geen zorgen te maken over alimentatie), je kind laat je gewoon meegamen als hij bij jou is.

Ronde de tijd dat je geld op is zoek je weer werk, krijg je een ongeluk (op je werk uiteraard) waarbij je arbeidsongeschikt wordt en je baas voor je moet gaan betalen.

En dan kan jij de rest van je leven elk spel wat ook maar enigzins de moeite waard is echt spelen . :+ :+ :+

• HuggyB
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik ken anders wel wat roemenen die kinderen kopen.
Hoe oud is jouw vrouw?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 10:53:
[...]
Hij vraagt ook geen medelijden, alleen een oplossing...

Oplossing: Genoegen proberen te nemen met die 45 minuten gamen, en niet je vrouw/kinderen aan de kant zetten voor die stomme games... zoals ik het dan lees/// :X
andere betere oplossing: Games kopen :X

Verwijderd

ha ja ik ken dit probleem.
ik had dit met metroid prime en zelda the windwaker..
Had net metroid een paar weken toen kwam zelda uit... heb metroid toen links laten liggen en zelda heb ik wel uitgespeeld maar die zee was wat te groot en heb toen een paar keer gamefaqs geraadpleegd om bepaalde dingetjes te vinden.....die zelda bonus disk heb ik helemaal nog niet gespeeld zal wel wat met de titel te maken hebben ( orarina of time)

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 20 September 2003 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat je wat minder spellen moet gaan downloaden.
En gewoon een beperkt aantal titels 'KOPEN en die uitspelen.

en of gewoon blijven bij de 2-3 spellen die je leuk vind.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 10:53:
nee, ik ken dit probleem niet.
en wat kunnen wij d'r aan doen?
Reageer dan niet. Tjezus zeg.

Ik vind 45 minuten per dag gamen meer dan genoeg. Daarna vind ik er meestal al niet veel meer aan... (of ga de volgende dag verder... beetje zelf discipline ; )

Verwijderd

Je hebt wel tijd om ze te downloaden maar spelen lukt dan niet meer.
Misschien iets minder downloaden iets meer spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 15:23:
ha ja ik ken dit probleem.
ik had dit met metroid prime en zelda the windwaker..
Had net metroid een paar weken toen kwam zelda uit... heb metroid toen links laten liggen en zelda heb ik wel uitgespeeld maar die zee was wat te groot en heb toen een paar keer gamefaqs geraadpleegd om bepaalde dingetjes te vinden.....die zelda bonus disk heb ik helemaal nog niet gespeeld zal wel wat met de titel te maken hebben ( orarina of time)
Gelieve interpunctie (correct) te gebruiken.
Wat bedoel je met "het zal wel wat met de titel te maken hebben" :?

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Als je nu eens stopt met het downloaden van allemaal games en er nu is eentje speelt voor de verandering ? :P

Verwijderd

Sjah het is al vaker genoemd maar het komt inderdaad neer op een kleine mentaliteits verandering. Ik dacht eerlijk gezegd dat alleen de wat jongeren er last van hadden (jeugdig enthousiasme :P) maar blijkbaar heb jij hetzelfde probleem: alles moeten hebben, en ook het allernieuwste, anders loop je achter en dat kan niet.

Waarom?

Je hebt 80GB aan spellen op je HDD staan zeg je. Ik zal niet gaan uitwijden over al dan niet illegaal, mijn mening erover is bekend, maar het is toch simpel, pak een spel dat je leuk vind, en speel geen ander spel tot je er mee klaar bent. Is ie niet leuk, deleten die hap en de volgende pakken. Je bent gewoon te snel afgeleid. Als ik 10 nieuwe spellen ga halen heb ik dat ook hoor, daarom doe ik het niet. Silent Hill 3 en C&C Generals zijn al lange tijd uit, maar ik heb ze nog niet gespeeld. Ik ben nog met WCIII en Shinobi bezig dus de nieuwere spellen wachten maar even, dat is toch geen probleem...gewoon laten liggen, worden ze alleen maar goedkoper van.

En te weinig tijd...tijd maak je, als jij je tijd liever spendeert aan vrouw en kinderen is dat toch geen probleem? Dan ligt daar je prioriteit en dat lijkt me volkomen normaal. Dat je dan die 80GB aan spellen niet kan spelen...who gives a fuck? Dan speel je er maar de helft. Er zijn zoveel spellen die ik nooit heb gespeeld, ik zal vast wel wat goeie spellen gemist hebben, als je je daardoor laat storen zul je nooit genoeg tijd hebben om te gamen.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
De gamesmarkt is oververzadigd en naar mate je ouder wordt heb je steeds minder tijd om te gamen..
Daarom beperk ik me tot de games die me echt interesseren (D2, NWN, alle Infinity Engine games) met heel zelden een uitstapje (WC3 bonuscampaign, JA).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 16:21:
[...]
Gelieve interpunctie (correct) te gebruiken.
Wat bedoel je met "het zal wel wat met de titel te maken hebben" :?
te weing tijd om games te spelen daar gaat deze topic over.

ik heb geen tijd om de bonus disc te spelen, dat spel heet ocarina of time.

jeez. zie je die LINK (lol link) niet? vreemd, als je toch zulke mooie woordjes als "interpunctie" gebruikt."

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 21:14 ]

Verwijderd

Ach, echt veel last heb ik er niet van... :Y)

Afgezien van het feit dat ik een leven heb (schok?), vind ik dat de games van tegenwoordig nou niet echt om over naar huis te schrijven zijn... Meestal speel ik het spel enkele keren, en dan laat ik het maar wegstoffen ergens in een donker hoekje.

Zoek gewoon tussen die ondoorkoombare massa een paar leuke games uit, waarvan je zeker weet dat ze je goed zullen boeien. Dan hou je tijd over voor andere praktijken en je mist de beste games niet ;)

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 00:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, vroeger toen ik nog op school zat gamede ik ook vrijwel elke vrije minuut. Tegenwoordig niet meer. In tegenstelling tot de topicstarter heb ik nog geen vrouw of kinderen (ben dus vrijgezel ;) )

Heb het tegenwoordig druk op het werk, en 's avonds geen zin meer om nog uren te gaan gamen. Ik surf liever op het Internet of gooi een DVD in mijn PC. De enkele keren dat ik nog wel game is doorgaans in het weekend een paar uurtjes. En dan ook nog voornamelijk en alleen maar Rainbox Six 3, UT, en soms een uitstapje naars RPG's als Neverwinter Nights en Icewind Dale 2.

De games van tegenwoordig vind ik niet echt boeiend meer, sommigen zoals Jedi Academy zijn leuk. Die koop ik dus ook wel, maar de meeste andere games heb ik allang in 1 of andere versie tig jaar geleden reeds gespeeld. Het is eigenlijk steeds meer van hetzelfde.

Dat je voorkeur naar je vrouw en kinderen gaat, daar geef ik je groot gelijk in. Games zijn maar games, familie is veel belangrijker.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Henkus schreef op 20 september 2003 @ 10:47:
1 jaar geleden speelde ik een spel dat ik er goed wel eens 2 keer of halverwege het spel gooide ik alle savegames weg en begon ik opnieuw. Ook kon je soms uren vast zitten in een spel voordat je het gehaald had of dat je de oplossing gevonden had.

Ik heb in tussen heftig geinvesteerd in: een snelle game pc en een snelle internet verbinding.

Ik heb, mede dankzij de snelle interverbinding, een uitgebreid scala (80 GB) aan games op mijn pc staan. Mijn pc is snel genoeg om alles in pracht en praal in de hoogste resolutie te spelen en dus echt te genieten.

1 jaar geleden kon ik makkelijke 3 a 4 uur gamen op een dag. Nu mag ik blij zijn als ik 45 minuten kan vinden op een dag.

Ik baal er echter van dat ik zoveel topgames op de hard disk heb staan waarvoor ik gewoon geen tijd meer heb om ze te spelen.

En als je dan een keer speel ben je sneller geneigt om te cheaten of te stoppen met het spel als het moeilijk word.

Binnenkort komen halo en half life 2 uit. Waar moet ik de tijd vandaan vinden??

Ik zou eigenlijk een weekje vakantie moeten hebben. Maar dan zonder de vrouw en de kinderen.

Ken je dit probleem??
Beste oplossing:

Ensceneer je eigen dood, verhuis naar een goedkoop land, en ga de hele dag gamen in een kamertje van 4 bij 4.

Komop zeg, wees en vent en zit niet zo te zeuren omdat je geen tijd meer hebt voor games.

Of ben je helemaal niet gelukkig met je *nieuwe leven?

*nieuwe=post-game periode.

• Henkus
Allochtoon schreef op 20 September 2003 @ 23:17:
[...]

Beste oplossing:

Ensceneer je eigen dood, verhuis naar een goedkoop land, en ga de hele dag gamen in een kamertje van 4 bij 4.

Komop zeg, wees en vent en zit niet zo te zeuren omdat je geen tijd meer hebt voor games.

Of ben je helemaal niet gelukkig met je *nieuwe leven?

*nieuwe=post-game periode.
Als je de topic titel leest: Staat er "LUXE" probleem. Ik ben er tevreden met mijn huidige leven.

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Henkus schreef op 21 september 2003 @ 08:46:
[...]

Als je de topic titel leest: Staat er "LUXE" probleem. Ik ben er tevreden met mijn huidige leven.
Waarom klaag je dan dat je weinig tijd voor gamen hebt?

Beetje tegenstrijdig imo.

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

[knip]

En weer open

[ Voor 92% gewijzigd door White Dust op 21-09-2003 14:49 ]

Pagina: 1