Windows2000 onbestuurbaar na virus?

Pagina: 1
Acties:

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Ik heb een laptop binnengekregen van een goede kennis. Na het lezen van zijn e-mails kon hij niets meer doen. (Dus waarschijnlijk iets worm achtig)
Het opstarten gaat normaal, maar op het bureaubad zijn enkel de standaard iconen te zien, die je hebt vlak na de installatie van Windows, alle andere zijn weg.
Bij het klikken op 1 van de iconen, of het klikken op start, of een shortcut, krijg je een errormsg "Explorer.exe has generated errors and will be closed down by windows"
Safe modus geeft hetzelfde.
IK kan wel via SafeModeWithCommandPrompt aan zijn harde schijf, en daar viel me wat anders vreemt op:
Er zijn 3 directorys "program files" en 3 "documents and settings"
Moest het nu FAT32 zijn, dan zou je aan een bescadigde FAT kunnen denken, maar de HD is in NTFS geformateerd en heeft dus bijgevolg geen FAT :?

Nu zoals je al kan vermoeden, staan er weer gegevens op die heel belangrijk zijn, en géén backup |:(
Voorlopig heb ik de enige mogenlijkheid om wat over te zetten via diskettes, daar ik enkel aan de CommandPrompt geraak, en met geen mogenlijkheid het netwerk kan aanspreken :(

IK kan me ook geen enkele (recente) worm herinneren die deze resultaten als gevolg heeft. Is er iemand die het wel iets zegt? En iemand een verklaring voor de dirlisting (2 keer 3 dirs met indentieke naam)?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

er is in ieder geval 1 optie om de data te recoveren, hang de schijf in je eigen systeem(met kans dat jou systeem ook besmet raakt..) en take ownership van de bestanden, schrijf ze weg op een cd en formateer de schijf daarna.

Verwijderd

Probeer bijv. eens met Norton Ghost een image te maken en deze te uploaden naar je eigen pc.
Via de boot van Norton kun je vaak nog wel op het netwerk komen aangezien Norton zijn eigen drivers gebruikt.
Als je de image naar je eigen pc hebt ge-upped, dan kun je via de Image Explorer van Ghost de bestanden extracten uit de image en veilig stellen op je eigen PC.
Het zou iig wel handig zijn om ook een virusscanner op je eigen PC te hebben aangezien er dus iets goed mis is met de bestanden op die flaptop (en die je dus via de image op je eigen pc zet).

Ik zou in ieder geval de hele laptop opnieuw installeren aangezien ie nogal brak is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 10:47 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ach een flaptop, las het ff verkeerd. Moet je eerst connector bouwen om die schijf in je eigen systeem te kunnen hangen. Dan is optie van Gracioso beter..... want bij laptop moet je in ieder geval zorgen dat je verdomd goed ge-aard bent anders blaas je her en der nog wel us wat op in een laptop.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Mutsje > Moest het een gewone desktop geweest zijn, was dat al lang gebeurd.
Maar met een laptop is het natuurlijk iets anders.
Ik had er eerst ook gedacht om via het netwerk te scannen, maar zijn drives staan niet geshared, en ik krijg ze onder die SafeMode met CommandPrompt met geen mogenlijkheid geshared. Ook de andere richting, een andere netwerkshare aanspreken lukt niet.

Het enige wat me op dit moment wel intrigeert, is welk wormpje dit voor zijn rekening heeft genomen... en hoe het komt dat die dirlisting upgefuckt lijkt

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone