Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] startposts...

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles zoveel mogelijk geprobeerd te zoeken maar kon niet echt iets duidelijks vinden. Of ik zoek verkeerd :+

ff nummertjes voor elke suggestie maakt het wat makkelijker:

1. Kan alleen de startpost de gehele breedte krijgen (als optie) zoals bijvoorbeeld de main faq? Dat je dan bijvoorbeeld alleen in de kolom boven je ziet wie het gepost heeft en dat dus de usericon-kolom van de topic starter verdwijnt.

2. Mogelijkheid om de fontkleur aan te passen.

3. Linken in startpost zelf (ik meende vaag iets gelezen te hebben dat het al kon maar niet dat ik nu weet iig).

4. Het is dan ook vooral bedoeld voor de startposts van ‘grote’ topic om er een mooier kunstwerkje van te maken :P Meestal is het zo dat een user eerst toestemming vraagt aan de mod om zo’n ‘grote’ topic te maken en daarom zou het dan bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de mod dan tijdig een soort recht geeft om de ‘bijzondere’ rechten te geven voor alleen een topic start.

5. Er was al over gesproken las ik over die notepad functie e.d. Handig zou zijn dat tijdens een preview je startpost tijdelijk (totdat je post is gezet) bewaard wordt. Maar ik zet het er nog ff neer zodat ik het iig kwijt ben :P

6. background image in tabel

7. Hoeft niet speciaal voor startpost te zijn maar misschien het keihard afbreken van de breedte van images tot de standaard forum breedte. Users moeten maar de tags leren gebruiken of de images resizen…

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

je kan wel van tabellen gebruik maken in beperkte mate. Zelfs de kleuren kan je wijzigen en wordt een startpost toch wat mooier.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 09:55:
1. Kan alleen de startpost de gehele breedte krijgen (als optie) zoals bijvoorbeeld de main faq? Dat je dan bijvoorbeeld alleen in de kolom boven je ziet wie het gepost heeft en dat dus de usericon-kolom van de topic starter verdwijnt.
Dat vind ik niet zo'n super idee. Mensen worden vaak herkend aan hun icoon (als ze die hebben natuurlijk) en als je die naam daar weg haalt heb je gelijk een stuk minder herkenning. Verder is 600 px breed meer dan genoeg ruimte, wat wou je er nog meer mee gaan doen dan?
Lijkt me ook niet zo slim. Hierdoor krijg je allemaal startposts met kleuren om gek van te worden, omdat iedereen tig kleuren gaan combineren. Het enige wat ik qua fontkleur wel handig zou vinden is een wit lettertype, omdat je in een donkere tabel de letters in het zwart een stuk moeilijker kan lezen.
3. Linken in startpost zelf (ik meende vaag iets gelezen te hebben dat het al kon maar niet dat ik nu weet iig).
Wat linken :?
4. Het is dan ook vooral bedoeld voor de startposts van ‘grote’ topic om er een mooier kunstwerkje van te maken :P Meestal is het zo dat een user eerst toestemming vraagt aan de mod om zo’n ‘grote’ topic te maken en daarom zou het dan bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de mod dan tijdig een soort recht geeft om de ‘bijzondere’ rechten te geven voor alleen een topic start.
Met tabellen etcetera kan je toch mooie dingen maken? Ik zou het wel leuk vinden om bijvoorbeeld met HTML te kunnen werken, maar ik acht het niet nodig. Verder is de kans veel te groot dat mensen er misbruik van gaan maken.
5. Er was al over gesproken las ik over die notepad functie e.d. Handig zou zijn dat tijdens een preview je startpost tijdelijk (totdat je post is gezet) bewaard wordt. Maar ik zet het er nog ff neer zodat ik het iig kwijt ben :P
Dat komt in React 1.9.x » Kladblok opvoeren? :)
6. background image in tabel
Ook weer iets waar misbruik van gemaakt kan worden. Geef de achtergrond gewoon een mooi kleurtje en het is ook een stuk makkelijker te lezen ;)
7. Hoeft niet speciaal voor startpost te zijn maar misschien het keihard afbreken van de breedte van images tot de standaard forum breedte. Users moeten maar de tags leren gebruiken of de images resizen…
Dat is een goed punt, maar inderdaad niet alleen voor startposts :P

The devil is in the details.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 15:32
Dat punt 7 hebben ze bijvoorbeeld op Fok!Forum, maar ik geloof dat dat de stress niet helemaal ten goede komt.. Het kan ook net zo goed een template questie zijn :P

|>

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 09:55:
Die functie zal ongetwijfeld al in de RML zitten, maar zal wel uitgeschakeld zijn op GoT omdat het zulke bere-irritant leesbare posts kan geven.
Simon schreef op 20 September 2003 @ 13:51:
Dat punt 7 hebben ze bijvoorbeeld op Fok!Forum, maar ik geloof dat dat de stress niet helemaal ten goede komt.. Het kan ook net zo goed een template questie zijn :P
Op FOK! is het in ieder geval een template issue. Daar is het gewoon een stukje JavaScript die de plaatjes verkleint maakt, nadat de pagina is geladen. Die functie zit trouwens ook in phpBB en waarschijnlijk nog wel in meer forums.

[ Voor 24% gewijzigd door Harm op 20-09-2003 14:09 . Reden: BTW ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Harm schreef op 20 September 2003 @ 14:08:
Op FOK! is het in ieder geval een template issue. Daar is het gewoon een stukje JavaScript die de plaatjes verkleint maakt, nadat de pagina is geladen. Die functie zit trouwens ook in phpBB en waarschijnlijk nog wel in meer forums.
True, maar schijnt niet op alle browsers te werken, en daarom weigeren ACM & Chem (terrecht) om deze functie ook in React te bouwen. Zodra iemand een manier weet om dit in zowel Mozilla, IE en Opera op exact dezelfde manier te regelen, zal er pas naar gekeken worden afaik..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 09:55:
Het lijkt me onzinnig om puur voor de startposts van 'grote' topics de rechten uit te gaan delen om 1000-kleurige Mondriaanposts te gaan maken. Je kunt namelijk gewoon zo'n openingspost in HTML intypen en posten, waarna een willekeurige mod even op 'edit' klikt om z'n HTML-rechten toe te passen, en je hebt plots alle features die je hier voorstelt.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 20 september 2003 @ 22:53:
[...]

Het lijkt me onzinnig om puur voor de startposts van 'grote' topics de rechten uit te gaan delen om 1000-kleurige Mondriaanposts te gaan maken. Je kunt namelijk gewoon zo'n openingspost in HTML intypen en posten, waarna een willekeurige mod even op 'edit' klikt om z'n HTML-rechten toe te passen, en je hebt plots alle features die je hier voorstelt.
Ik had vanochtend die forgotten hope post gemaakt ([rml][ BF1942 mod] Forgotten Hope[/rml]) en had ook overwogen om dat in html te doen en te laten editten door een mod maar probleem is dan bij updates dat je het weer en weer moet vragen en daarnaast weet ik niet hoe de html reageerd op react. (je kunt niet testen zeg maar en met name de breedte van bijv. tabellen).

Nu is het ook niet de bedoeling dat men html rechten tijdelijk krijgt voor het maken van een startpost maar de 'rechten' om die font kleuren e.d. te gebruiken zodat het niet misbruikt gaat worden.

En met die images afbreken bedoel ik niet speciaal een code aan die images oid meegeven maar gewoon de tabel-layout van react op een waarde zetten en dat die niet groter kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 23:07 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
moto-moi schreef op 20 september 2003 @ 22:45:
[...]

True, maar schijnt niet op alle browsers te werken, en daarom weigeren ACM & Chem (terrecht) om deze functie ook in React te bouwen. Zodra iemand een manier weet om dit in zowel Mozilla, IE en Opera op exact dezelfde manier te regelen, zal er pas naar gekeken worden afaik..
Cascading Stylesheet:
1
img {max-width: 600px; }

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Skaah schreef op 21 September 2003 @ 15:28:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
img {max-width: 600px; }
Als het zou werken zou het een prachtige oplossing zijn, maar volgens mijn eigen ervaring en die van W3Schools werkt deze property niet... :|

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
Harm schreef op 21 September 2003 @ 16:53:
[...]
Als het zou werken zou het een prachtige oplossing zijn, maar volgens mijn eigen ervaring en die van W3Schools werkt deze property niet... :|
* Skaah mompelt iets over de waardeloze implementatie van CSS2 in browsers in het algemeen, en zucht dat het met CSS3 vast niet beter zal worden...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:52

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op 21 September 2003 @ 16:53:
[...]
IE ondersteund het inderdaad ook niet. Een andere optie zou zijn om table-layout: fixed te gebruiken, waardoor de tabel ook niet meerekt met te grote plaatjes. Echter krijg je dan ook problemen met [ code ] blokken die te breed zijn en zo...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 22-09-2003 13:22 ]

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ik denk dat we de startpost toch niet te veel anders moeten behandelen dan andere postings.
En volgens mij zijn alle andere punten ook al in andere topics hier in BUG behandeld, meeste is gesloten met "doen we liever niet" of "kan niet" :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.