Toon posts:

Internet delen XP stopt na 2-3 dagen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop en mijn MAIN pc via cross-cable verbonden, netjes internet delen gedaan deed het prima.
Vervolgens na 2 dagen stopt het hele internet gebeuren en ook netwerk, kan niet gepingd worden.
Vervolgen na 20uur lang proberen ongeveer werkt hij spontaan weer.
En nu 3 dagen later zelfde probleem.

Ik heb gezocht maar van dit probleem kon ik niets vinden.

HELP ? :D

PS : kabel en alles zijn goed, getest tussen andere pc's

Verwijderd

Stel dat hele ICS us opnieuw in, miss. dat dat helpt.

Verwijderd

Wat voor een Internet SP heb je thuis? En heb je de Windows-Internetdeel functie gebruikt?

Verwijderd

Koop voor 40 eurotjes bijvoorbeeld een sweex router. En je bent overal van af. ICS is gewoon instabiel,

Verwijderd

Topicstarter
SOrry ik had vergeten te melden dat is het via ics doe, en zelfs als ik het opnieuw install doe.
Maakt niet uit, ligt ook niet aan een virus of zo want het zijn net fresh geinstallde windows XP's met goeie anti-virus scanners.

Maargoed, een switch is wel mega geil.

PS : ik heb Kabel-internet ( @home ).
En ik heb gewoon 2x netwerkkaartjes in mijn pc zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 10:28 ]

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Gewoon zo'n goedkope router kopen, veel makkelijker en via @home geen probleem (geen gezeur met mac-adressen, alleen even je cc-nummer invullen in de router). Hoef je ook de XP-ICS pc niet meer dag-en-nacht aan te hebben staan...

rm -r *

Verwijderd

Idd... gewoon eens goed rondkijken voor een router. Bijv. Eminent. Dan hoeft niet altijd de hoofdpc aan te blijven staan om Internet te delen, dat doet dan de router voor je. En 1000x stabieler...

Verwijderd

Zoals ook alle andere posters: koop nu gewoon een stand-alone router - ben je in 5 min klaar en van alle gez*ik af.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je niet gewoon een firewall op je client? Best kans dat die ervoor zorgt dat je je dhcp lease niet kunt vernieuwen, dat klopt ook wel met de tijdsduur die ja aangeeft. Dan is het een kwestie van een paar vinkjes zetten en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
luckyme_ schreef op 21 September 2003 @ 12:26:
Heb je niet gewoon een firewall op je client? Best kans dat die ervoor zorgt dat je je dhcp lease niet kunt vernieuwen, dat klopt ook wel met de tijdsduur die ja aangeeft. Dan is het een kwestie van een paar vinkjes zetten en je bent klaar.
Nope, op bijde zijn firewall uit.....

Verwijderd

En vooral geen Linux proberen als je het niet snapt, daar kwam ik ook na 10 uur achter.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 10:26:
Maakt niet uit, ligt ook niet aan een virus of zo want het zijn net fresh geinstallde windows XP's met goeie anti-virus scanners.
heb je dan wel service packs en specifiek de laatste patches voor blasterachtige dingen geinstalleerd? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Tampie schreef op 21 September 2003 @ 23:23:
[...]

heb je dan wel service packs en specifiek de laatste patches voor blasterachtige dingen geinstalleerd? ;)
YEPS

Verwijderd

Wat zijn de IP configuraties van je netwerkkaarten ?
Heb je ook je DNS ingevuld ?

Verwijderd

Heb je de instellingen op de andere pc's vast ingesteld staan of via de dhcp van de xp server?
als je dhcp gebruikt van de xp/ics bak zou ik dat maar eens niet gaan doen en vast instellen op de client's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 10:39:
Heb je de instellingen op de andere pc's vast ingesteld staan of via de dhcp van de xp server?
als je dhcp gebruikt van de xp/ics bak zou ik dat maar eens niet gaan doen en vast instellen op de client's.
erhm idd ip's en dhcp worden toegekent via de internetdeel pc ( main pc ).
Pagina: 1