[Opera7/PHP] Meta redirect probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na veel pijn en moeite een php site geschikt gemaakt voor Mozilla 1.3, IE 5.5 en Opera 7 maar er resteerd nog een probleem.

Telkens als ik een pagina laat redirecten, bijvoorbeeld na een succesvolle bericht plaatsing, komt bij opera een oude pagina terug. Pas bij een reload zie ik de nieuwste versie die je bij Mozilla en IE direct ziet na de redirect.

Het redirecten doe ik met

print('<meta http-equiv="refresh" content="0; URL='.$redirect.'">');

maar opera lijkt dan op cache te vertrouwen ofzo.

Kent iemand dit probleem, of nog beter een oplossing :)

Verwijderd

Misschien aangeven dat pagina's niet gecached mogen worden?

PHP:
1
header ("pragma: no-cache");

Zo uit mijn hoofd :)

Verder kun je ook redirecten met een header:
PHP:
1
header ("location: http://www.jouwsite.nl/blablabla");

:)

Verwijderd

Topicstarter
De redirect met een header lijkt beter te werken heb alleen het probleem nog bij een redirect naar dezelfde pagina als waar je al bent.

Heb namelijk een link waarmee je van 1024x768 naar 800x600 versie kan wissellen. na de wijziging wordt je terug gedirect naar van waar je kwam. En dan kijg je dus nog gewoon de oude versie (oude resolutie) bij opera.

Heb wel een workaround maar is niet echt netjes, voeg nu achter de redirect een dummy parameter met de md5 van de huidige tijd. Zo is de url niet hetzelfde. :)

Dit moet natuurlijk beter kunnen, iemand?

PS: pragma doet niets, las trouwens op www.handleidinghtml.nl dat alleen netscape het ondersteunt

Verwijderd

Topicstarter
Hier het wordt steeds gekker, zelfs met:

// Date in the past
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");

// always modified
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");

// HTTP/1.1
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);

// HTTP/1.0
header("Pragma: no-cache");

Blijft Opera pragina's uit de cache weergeven, inclusief cookies. Ik kan gewoon uitloggen. En dan klik ik op een pagina waar ik eerder ingelogd was, gevolg: Ik zie die pagina weer alsof ik ingelogd ben.