suse 8.2 installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 01:07
Ik heb nu suse 8.2 van iemand gekregen om effe eens mee te gaan spelen.

Nu heb ik jaren mandrake gedraait en zo me weg in linux gevonden en tja drivers en zo installeren is allemaal geen probleem meer..

Maar nu zit ik met het volgende.

Ik heb 5cd + DVD.
Natuurlijk plaats ik cd 1 er in en boot er mee op. Start installatie en kies mijn pakketten.

Hij begint netjes te installeren en na installatie van cd1 Herstart die.. Beetje raar maar kan horen zo.

Dus na de boot vraagt die netjes naar CD2. Ik doe die cd2 er in en druk op OKE.. Hoor me cd-rom speler aangaan en gaat weer uit. Net of ik de verkeerde cd hebt.

Nu komt er nog een keer doe cd2 er in. Nouw ik weer oke want is goede cd.
Nu krijg ik zwart scherm :X en hij start zo opnieuw op...????

En dan start die suse op??? hoe kan dit?

Nouw ik nog eens proberen dubbel checken of cd's goed zijn ja dat zijn ze maar wat ik ook doe ik kom daar niet verder..

Telkens bij cd 2 vraag reboot die welke cd ik er in stop en welke optie ik kies.
Iemand een idee?

Verwijderd

kan het niet zijn dat er een kras op de cd zit?
heb je al de cd's al is gemd5checked :P
Rddr schreef op 20 September 2003 @ 00:06:
En dan start die suse op??? hoe kan dit
hrm? dus hij heeft suse wel goed geinstaleerd?

• rhodium
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 00:17:
kan het niet zijn dat er een kras op de cd zit?
heb je al de cd's al is gemd5checked :P

[...]

hrm? dus hij heeft suse wel goed geinstaleerd?
ja dat wel... cd is goed net gecheckt... geen kras maar en hij leest hem perfect in een andere pc :X

Hmmm...

Ik krijg nu een melding van != Suse Linux AG ??

[ Voor 9% gewijzigd door rhodium op 20-09-2003 00:44 ]

Verwijderd

Je kunt proberen van de DVD te booten en installeren als je een DVD-rom oid hebt.

Of misschien heb je 2 CD-spelers. (Brander, DVD whatever) naast de CD-rom. Ik weet uit ervaring dat b.v. een SCSI CD-rom nogal eens plotsklaps de CD-rom wordt waar het schijfje in moet, hoewel je daar helemaal niet van hebt geboot.

Dan moet je CD2 in de andere stoppen denk ik.. ;)

Een derde optie is de PC met een Live-Linux CD op te starten, en rondsnuffelen op de harde schijf, om te zien wat er in /etc/fstab staat en dat eventueel corrigeren.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heel stom misschien, maar heb je al eens op annuleren/cancel gedrukt?
Ik heb hier Suse 8.1 en die doet hetzelfde, maar als ik dan ipv OK op annuleren druk gaat ie vreemd genoeg wel gewoon door met de installatie van de volgende cd

• rhodium
Fantomas schreef op 20 September 2003 @ 17:10:
Heel stom misschien, maar heb je al eens op annuleren/cancel gedrukt?
Ik heb hier Suse 8.1 en die doet hetzelfde, maar als ik dan ipv OK op annuleren druk gaat ie vreemd genoeg wel gewoon door met de installatie van de volgende cd
hhmmm.. nee ik druk nooit eigelijk op anuleren :) maar ik heb ook de dvd alleen daar boot die niet vanaf :X raar kep er toch echt een dvd speler in zitten.

Verwijderd

Rddr schreef op 20 September 2003 @ 00:06:
Ik heb nu suse 8.2 van iemand gekregen om effe eens mee te gaan spelen.
Even voor de duidelijkheid: Het is een besturingsysteem en geen spel |:(

• rhodium
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 17:19:
[...]

Even voor de duidelijkheid: Het is een besturingsysteem en geen spel |:(
mag ik vragen wat dit met mijn probleem heeft te maken?

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

stop anders als test eens cd 3 erin of laat cd1 zitten. Als het goed is krijg je dan wel een of andere melding.
Nog een optie is dat je install gewoon klaar is ( want je meldt niet hoever de install is na de reboot0

Verwijderd

Je kunt ook een bootfloppy maken van SuSE zelf (staat op de CD en DVD, zoek maar effe) en dan vrolijk toch met de DVD installeren.. ;)

(Hoef je ook niet te wisselen!)
Pagina: 1