DV via firewire, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort een DV camera(de Sony PC5E) en een dynalink Firewire kaart. Ik heb al wat zitten proberen, maar het is me nog niet gelukt om iets op de PC te krijgen. Er staat ook niks in de handleiding van de camera, er stom. Ook op internet kan ik niet erg veel vinden wat dit behandeld. Er is een tijdje geleden ook iets gepost in de trant van DV en firewire, maar daar kwam ook geen oplossing naar boven.
Iemand een idee hoe ik nou een stukkie film op m'n PC krijg?

Verwijderd

Zorgen dat je een programma te pakken krijgt als Studio DV. Wellicht ook premiere maar dat ligt aan je firewire kaart.

succes

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Op de site van Dynalink staat dat de Firewire kaart in Premiere 6.0 pas ondersteund word. Ik zal eens zoeken of ik Premiere 6.0 ergens weg kan halen.

Dat Videowave wat erbij zit is maar een waardeloos programma volgens mij. Ik hoop wel dat het me gaat lukken, lijkt me wel leuk.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Had dan ook een ECHTE DV kaart gekocht. De DV500 of zo (is wel 2000,-) maar dan heb je wat.

You can't have everything. Where would you put it?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Als ik zo'n "echte" kaart ga kopen dan koop ik de Matrox RT2000 en niet de DV500.
Ik heb die RT2000 op de HCC gezien en was zeer onder de indruk. Maar eerst wil ik dus iets op de PC krijgen.

Verwijderd

de DV500 is echt geen topper op dv gebied. eerder op analoge capturing.

op dv gewoon studio dv nemen.

prijs kwaliteit vehouding studio dv toppie.

grussen

Verwijderd

Wat voor bestanden krijg je dan op je PC? Is het echt digitaal of gecapturered??? Met studio DV bedoel ik. En hoe groot zijn die bestanden? En kan ik ze omzetten in Divx?
:z

Verwijderd

gewoon grote AVI bestanden.

Deze kan je omzetten naar alles wat je maar wilt.

Verwijderd

Of koop gewoon een Mac, dan heb je standaard al een Firewire poort (3 zelfs)
En als je dan Final Cut Pro gebruikt, kan iedere leek na eventjes oefenen de mooiste films monteren.
De bestanden die je van je camera trekt kun je in alle formaten opslaan, die je maar wilt.

greetz
Mudman

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
ff een antwoord ;):

de hardware die je hebt, die is goed! Die sony camera kan prima praten met die dynalink, het gaat immers via firewire....

Nu nog de software.... en daar wordt het wat lastiger....Die moet kunnen omgaan met je kaart en je camera.....

Probeer via dynalink eens te achterhalen welke progs die kaart ondersteunen en bij Sony welke progs die camera ondersteunen!

Succes, Spyro

:9 @Spyro draait een DCR-TRV310 op een VAIO PCG-F707@Ook via Firewire@ :9

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Tnx, Spyro. Daar heb ik wat aan. Ik heb wel een mailtje gestuurd met wat vragen, maar aan die vraag had ik nog niet gedacht.
De dynalink kaart kan met elke compatible OHCI IEEE1394 kaart werken, dus das het punt niet. Maar bij elk lijstje met compatible camera's heb ik de PC5 nog niet gezien. Op zich best belachelijk dat dat ook nog weer uitmaakt. Tis toch standaard? Koop je een dure camera heb je er in eerste instantie nog geen ruk aan.

ik stuur vandaag gelijk een mailtje

• backupdevice
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Je had de Miro studio DV plus moeten kopen.
Fire in en out. FF een kastje kopen om je digital in van je camera te un-locken en je digitaal terug. Werkt beterder.

die kaarten van dynalink werken niet met een sony, sorry

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Waarom zou een dynalink Firewire kaart niet met sony producten werken?
Als je dat ff uit wil leggen. Kijk eens op de site van dynalink en zoek naar dat compatible lijstje. Als jij daar geen sony camera's in tegen komt heb je gelijk.
Alleen de PC%E komt daar (nog) niet in voor, maar dat betekent alleen dat ze die nog niet getest hebben met die kaart(volgens dynalink).

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Zeg BWA,
1 ff www.dynalink.nl intikken voordat je dingen intikt.....Je ziet in de lijst dat de 'bekende' sony modellen ondersteund worden...De nieuwere modellen ongetwijfeld ook.
2 www.sony.com:
With Sony Digital8™ and Mini DV Handycam® Camcorders, your videos can show life as it should be. Every Sony Digital Handycam® Camcorder incorporates the i.LINK7® (IEEE 1394) digital video interface. So it's easy to edit your videos on a Sony VAIO Digital Studio™ PC using supplied DVgate™ Motion software. In fact, you can use any PC that has a video capture board, an IEEE 1394 interface and editing software.
(ik weet ook dat ze niet altijd de waarheid spreken ;))

Voor de vraagsteller:
1 check je kabel. Bij mij is die KUT (lees: niet goed). Beetje friemelen en ik heb connectie.

2 Probeer andere proggies om te capturen; desnoods gehackte/gecrackte, zolang je het alleen maar om te proberen doet B-)

3 Succes!

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

DV via Firewire...

Simpel:

Als het goed is heeft Windows je IEEE kaart gedetecteerd en staat er nu een OHCI IEEE compliant kaart in je hardware profiel.

Als je daarna je Sony aansluit zal Windows deze automatisch moeten detecteren als multimedia device.

Echter het volgende:
Daar er een erg vervelende BUG zit in de MS drivers voor je DV Camera (ondersteund alleen NTSC camera's en dus geen PAL camera's) in Win98SE en W2K heb je er niets aan.

Gelukkig leverde StudioDV een alternatieve driver mee van TI (texas Instruments) die wel werkt onder Win98SE (onder W2K ook maar is alleen te installeren door de reg te slopen)

De beste oplossing die ik je kan geven is om een aparte 'Primaire PArtitie' aan te maken speciaal voor Video Editing en op deze partitie WinME te draaien.
De drivers van WinME werken namelijk wel goed en onderstuenen wel PAL DV devices.

Groeten,

TheCleaner.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem (denk ik). Ik heb hier een JVC gr-DVL100 waar ik wel via de SVHS uitgang kan capturen, maar niet via de DV uitgang. Mijn TI kaart wordt goed herkent (Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host-controller) en zodra ik me kabeltje aansluit aan me DV-out, refreshed mijn apparaat-beheer zodat er een "1394 DV Camcorder" verschijnt bij me 'besturing voor geluid, video en spelletjes'.

Ik ga er dus vanuit dat me connectie en dergelijke gewoon werkt, maar ik zou toch een nieuwe 'drive' moeten krijgen waar ik me DV als avi rechtstreeks kan copieeren (en dus niet capturen) naar me schijf toe?

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Pagina: 1