norton ce liveupdate vs continuous liveupdate

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Ok dit vind ik echt wazig. Ik was op mijn server norton ce in aan het stellen nu kwam ik ook bij update terecht.

De situatie is dat de server de updates binnenhaald en de werkstations download die dan weer van de server.
Nu kun je bij de server onder liveupdate opgeven dat je iedere dag op 1 bepaald tijdstip de updates binnenhaalt.

Nu staat er ook continuous liveupdate bij waarbij je in principe om de minuut kunt updaten. Maar kijk ik echter in de help dan staat er:
Manage virus def. file update for clients with an internet connection, but infrequent or no connection to a parent server.
Dus als ik het goed begrijp heeft dit betrekking op de clienten. Maar waarom staat dit onder server en kun je de server niet om de 10 minuten laten updaten.
Dus de server haalt nu niet om de x minuten updates binnen :X :?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Zym0tiC
na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat continuous liveupdate is voor clienten die niet altijd aan het netwerk hangen zoals laptops enzo. Zij gaan dan zelf om de x aantal minuten updaten.

tenminste dat denk ik

Ik vind het dan wel vreemd dat de server bij liveupdate schedule alleen maar op 1 tijd is in te stellen per dag en niet om de x aantal minuten.

Of vergis ik me nu gewoon ergens in :?

• Zym0tiC
ok een lichte kick :o

Is het mogelijk om misschien doormiddel van een registry aanpassing liveupdate in te stellen op een interval kleinen dan 1x per dag. Dus bijvoorbeeld ieder uur.
bij continuous liveupdate gaat dat wel maar dan willen nog alle clienten naar het internet terwijl ik wil dat ze via de server hun updates binnenhalen.

De server haalt trouwens ook maar 1 keer per dag de updates binnen....dit wil ik ook graag vaker laten gebeuren.