Laptop scherm blijft wit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.935 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49

Robin F.

5 micron is huge

Topicstarter
Ik heb een Pentium 120 laptop met een 800x600 TFT scherm (Acernote Light 370DX). Op een kwade dag toen ik 'm opstartte, ging het scherm aan, werd wit en... bleef wit.

De computer start verder gewoon op, alleen is er dus niets te zien op het scherm. Af en toe verschijnen er wat random horizontale strepen, die dan langzaam "faden", verder is alles volledig wit.

Hij doet het prima met een externe monitor, dus de videokaart doet het. Ik heb nergens op internet iets kunnen vinden dat hier op lijkt, telkens als je zoekt op info over kapotte laptop schermen krijg je dingen over strepen, kapotte backlights etc. Ik heb alle flatcables van het moederbord naar het paneel losgehaald, schoongemaakt en weer aangesloten, maar het probleem blijft.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:43
Vanaf wanneer krijg je het witte beeld?

Al meteen in het BIOS of pas vanaf het moment dat windows gaat starten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Topicstarter
Meteen, zodra het scherm spanning krijgt. De BIOS is dus niet eens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 00:23

w0w

eh ik vrees dat je schermpje gewoon dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40319

dit heb ik gehad op de laptop van mn broer, was een 233mhz...dit is als hij te warm wordt...mn broer had altijd zo'n kleine vga card fan erop gezet dan deed ie t wel. Hij deed internet gewoon doorbooten, maar als ie een tikje gaf op t scherm dan kwam t beeld weer... misschien moet je dat ook es proberen? in de hoekjes beetje te tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Het scherm krijgt dus duidelijk wel stroom , maar precies geen beeldsignalen.Probeer eens met de flatcables te "bewegen" terwijl hij aanstaat , of het scherm in een andere positie te zetten.Mss slecht contact , maar ik vrees dat hij naar de haaien is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Topicstarter
Tikjes, draaien, kabels manipuleren... allemaal geprobeerd. Het zou natuurlijk balen zijn als het scherm kapot is, want dat is natuurlijk vrijwel niet te vervangen. Maar hoe kan het dan dat hij van de ene op de andere dag stuk is?

Zou het trouwens niet logischer zijn als het scherm zwart werd i.p.v. wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Tjah , waarom gaat een auto , een wekker of een radio opeens kapot ? Ouderdom zullen we zeggen he ;)

Het wit zal wijzen op een wel nog werkende lamp. Het is inderdaad balen als je scherm totaal verloren is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61398

Heb ik ook met mn digitale camera gehad nadat er wat water in was gekomen, maar dat ging na 2 weken drogen (gelukkig) weer over.

Anoniem: 60460

heb je ook dadwerkelijk binnen in de laptop gekeken??
bijvoorbeeld om de kabels goed te checkken.
wat ook nog weleens een oorzaak kan zijn is het volgende:
het contact achter op het scherm zelf...je zal het scherm daadwerkelijk uit het omhulsel moeten halen om het te checken. dit kabeltje kan nog weleesn scheef zitten.
in de meeste gevallen bij wit beeld is het scherm nog gewoon heel, maar is er en of ander contactje los

Anoniem: 44997

Ik heb hetzelfde gehad. Bleek gewoon dat de kabel achterop het scherm was losgeschoten door het veelvuldig open en dicht doen.
Pagina: 1