Toon posts:

HDD laat maar 31GB zien ipv 80GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier 2 nieuwe Hitachi Deskstar (model HDS722580VLAT20) maar hij pakt in Windows (en DOS) de schijf op als een 31GB schijf. Ook heb ik m'n laatste BIOS updates binnen gehaald, geen effect. Zoeken op de site van de leverancier levert niet echt veel op. Ze beginnen naar over Third Party Bios Overlay Software. Deze is nergens te vinden. Zodra dit is geinstalleerd zou het goed moeten werken. Zoals ik al zei, ik heb die software nog nergens gevonden. Iemand een idee?

Bedankt alvast. ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is de schijfruimte niet gewoon gecapped middels jumpers :?

Voor de rest van tips/suggesties/achtergrondinformatie verwijs ik je naar de FAQ van dit subforum :)

Verwijderd

Bekijk eerst je jumpers eens, en ga in DOS naar fdisk, gewoon fdisk intypen, en kijk daar naar de partities info

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik kon zien heb ik hem op Cable Select gezet op Device 1. Das volgens mij goed.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12
2 opties:

- Ouwe pc die gewoon niet >32Gb wil (onwaarschijnlijk, gezien de P3-667)
- Jumper op 32Gb caplimit gezet

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welk moederbord gaat het :?
En wat zijn nou je bevindingen/vermoedens na het lezen van de FAQ?

Verwijderd

En kijk eens op de jumpers op HDD zelf, daar staan er soms ook veel, of kijk eens in handleiding van moederbord

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 19 September 2003 @ 22:11:
Om welk moederbord gaat het :?
En wat zijn nou je bevindingen/vermoedens na het lezen van de FAQ?
Bezig met lezen!

Verwijderd

Schroef een hdd weer es los, en kijk eens bovenop de schijf. daar zie je de beschrijving hoe je de hdd moet "cappen op 32 gig limiet" . Zo instellen dat ie dat niet meer doet. en Presto!!!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56
Ik snap niet wat dat nou met P!!!-667 heeft te maken. Het gaat toch om de mobo, en laat BalusC hier nou net het moboexpert zijn.

Ik heb een 80Gb HDD in een packard bell met P!!-350 gebouwd => werkt perfect
in een packard bell met P!!!-450 => werkt totaal niet

Heeft dus met mobo te maken. En ja ik heb maxblast en al die andere progsels gebruikt bij de tweede, maar hij werkt totaal niet :(

Verwijderd

Capacity Clip 2GB/32GB

Zie: http://support.ap.dell.co...0gxp/jumpers.htm#capacity

zo moet je het dus NIET instellen.

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oguz286 schreef op 19 September 2003 @ 22:26:
Ik snap niet wat dat nou met P!!!-667 heeft te maken. Het gaat toch om de mobo, en laat BalusC hier nou net het moboexpert zijn.

Ik heb een 80Gb HDD in een packard bell met P!!-350 gebouwd => werkt perfect
in een packard bell met P!!!-450 => werkt totaal niet

Heeft dus met mobo te maken. En ja ik heb maxblast en al die andere progsels gebruikt bij de tweede, maar hij werkt totaal niet :(
In sommige gevallen is dat een bios probleem dat ze niet meer als 32 gig aankunnen, bij mij hielp het op mijn PII mobo om mijn bios even te updaten!

Verwijderd

Topicstarter
Even laten weten dat hij het doet. Heb Third Party BIOS Overlay software erover heen gegooid van Seageat en nu heeftie 2 partities. Bij elkaar opgeteld 82 GB. Zoals hij ook had moeten zijn. Allemaal iig bedankt voor de hulp. ;)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08

woutur

Klauwtjes uit!

/edit.
Overbodige, blinde reactie.

[ Voor 82% gewijzigd door woutur op 22-09-2003 13:01 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

woutur schreef op 22 September 2003 @ 13:00:
Maar misschien mis ik iets.
Ja :) Dat het probleem reeds is opgelost B)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 22-09-2003 13:01 ]

Pagina: 1