Toon posts:

schoonmaken van mijn laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn laptop helemaal schoonmaken maar de windows versie die erop staat moet er gewoon op blijven staan.....

Hoe doe ik dit het slimst :)

Ik heb het geprobeert via een boot diskette maar die wil niet echt.... :(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

schoonmaken, open schroeven en met een kwastje stof verwijderen is meestal voldoende.
Daar heeft je software niets mee te maken.

(Als je softwarematig bedoeld, alle software deleten die je niet gebruikt :?)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 19 september 2003 @ 21:48:
schoonmaken, open schroeven en met een kwastje stof verwijderen is meestal voldoende.
Daar heeft je software niets mee te maken.

(Als je softwarematig bedoeld, alle software deleten die je niet gebruikt :?)
Helaas is mijn bezemte groot om de computer van de binnenkant schoonte maken... ik zal morgen even een veger en blik halen 8)

Maar ik heb 2 inmage cd's die ik er nu graag over heen wil gooien om de computer weer terug te bregen naar de oude staat, echt staat er geen boot bestand op de cd.
Dit betekend dat ik de computer op moet starten via boot diskette die ik heb gemaakt , alleen hoe kan ik daar na de cd laten draaien???

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

door in dos een cd driver te laden 8)7

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 21:54:
Maar ik heb 2 inmage cd's die ik er nu graag over heen wil gooien om de computer weer terug te bregen naar de oude staat, echt staat er geen boot bestand op de cd.
Dit betekend dat ik de computer op moet starten via boot diskette die ik heb gemaakt , alleen hoe kan ik daar na de cd laten draaien???
ehm, als je image cd's erover zet, dan bijft je huidige software er toch niet opstaan :?

zijn dat image cd's van de laptop zelf, of heb jij die (laten) maken?
in het eerste geval moet je RTFM doen (dus de handleiding bij je laptop lezen en volgen)
In het tweede geval weet je toch hoop ik zelf wel wat je gedaan hebt, en als iemand anders het gedaan heeft moet je die even lastig gaan vallen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan niet van driver wisselen in DOS
Hij wil niet van A naar F da krijg ik een fout melding

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Hoe kan je nu verwachten dat wij met de info die je geeft een zinnig antwoord kunnen geven.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Deze post loopt niet echt over van de info ... Daarnaast is het ook niet echt duidelijk wat je al hebt geprobeerd (google doet vaak wonderen).

Kijk ook eens op www.beginnersweb.nl ...

[ Voor 14% gewijzigd door Juicy op 19-09-2003 22:21 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 19 September 2003 @ 22:17:
[...]

ehm, als je image cd's erover zet, dan bijft je huidige software er toch niet opstaan :?

zijn dat image cd's van de laptop zelf, of heb jij die (laten) maken?
in het eerste geval moet je RTFM doen (dus de handleiding bij je laptop lezen en volgen)
In het tweede geval weet je toch hoop ik zelf wel wat je gedaan hebt, en als iemand anders het gedaan heeft moet je die even lastig gaan vallen ;)
Alle software die er nu opstaat gaat er dan af en wordt vervangen door de software op de image cd (als alles goed gaat :? )

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 22:22:
[...]

Alle software die er nu opstaat gaat er dan af en wordt vervangen door de software op de image cd (als alles goed gaat :? )
nou, lees de handleiding dan :/
en lees overigens ook eens diverse faq's zeker over hoe je een topic start en wat voor info erin moet ;)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:22:
[...]

Hoe je dat doet kan je gewoon terugvinden in je handleiding, maak wel eerst een backup van de data die er op staat die je wel wil bewaren.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dat is meestal als je fabriage image cd's terug zet wordt alle data gewist.......

maak idd een backup naar een rw ofzo en ga dan us zoeken naar bootflop met cd-ondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
nou voor de vriendelijke mensen die alleen commentaar geven ipv een fatsoenlijk antwoord of een eventuele vraag:

Ik wil een mijn huidige XP eraf en vervangen door het image bestand dat ik op CD heb staan.
Echter, op de CD's staat geen boot bestand waarmee ik in DOS het image bestand kan starten. Ik heb een boot bestand gedownload. Die kan alleen op diskette worden opgeslagen.
De instellingen in de bios heb ik al aangepast. De laptop start via diskette. Daar krijg ik natuurlijk A:.

Mijn vraag : Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik de image bestanden van de cd op kan starten. Het lukt mij niet de drive te veranderen van A: naar F: (mijn cd-rom).

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 19 September 2003 @ 22:34:
dat is meestal als je fabriage image cd's terug zet wordt alle data gewist.......

maak idd een backup naar een rw ofzo en ga dan us zoeken naar bootflop met cd-ondersteuning.
Enig idee waar ik die zou kunnen vinden ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:36:
[...]

www.bootdisk.com :z

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 19 September 2003 @ 22:26:
[...]

Hoe je dat doet kan je gewoon terugvinden in je handleiding, maak wel eerst een backup van de data die er op staat die je wel wil bewaren.
Probleem is alleen dat ik geen handleiding meer heb..

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Welkom op Got. Maar voor je wat vraagt wordt je geacht wel zelf wat voorwerk te verrichten, zoals de search gebruiken en de FAQ door te worstelen. :)
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:36:
[...]

Lees de FAQ eens door. Je zal omvallen van verbazing, maar daar kan je die echt vinden. :o
En als je de search gebruikt moet je er ook wel uit komen. :z
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:38:
[...]

Probleem is alleen dat ik geen handleiding meer heb..
En die kan je bij voorbeeld vinden met google of op de site van de fabrikant van je lappie, waarschijnllijk in PDF-formaat. Echt waar. :P

[ Voor 76% gewijzigd door agent327 op 19-09-2003 22:57 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik dnek dat de topicstarter nu wel even verder kan... Met een beetje eigen zoekwerk kan ie er makkelijk uitkomen. GoT is geen plek waar we aan 'handje vasthouden' doen. Je zal toch echt wat zelf moeten doen :)

Wat betreft je nick, je eerste account heb ik maar even op lsot gezet aangezien ik vermoed dat er iets met het registreren mis gegaan is :)

Succes verder :)

En ow ja, lees het volgende even op je gemak door, dan weet je precies wat wij van jou verwachten voordat je en topic opent en hoe je die dient te openen :)

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.