Toon posts:

[Wlan] Hoe moet ik dit nu doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn PC'tje op zolder voorzien van internet.
Nu wil ik graag een soort wireless accespoint in de meterkast zetten (waar ook de kabelmodem zit) en dus een UTP (cat5) kabel voor mijn PC beneden.
Nu heb ik dus een wireless acces point nodig waar ik dus mijn kabelmodem op kan eensluiten en mijn pc van beneden zodat ik alleen een draadloze verbinding naar mijn pc boven heb hoe kan ik dit het beste realiseren met welke accespoint of is er nog een betere mogelijkheid? Het liefst wil ik een 54Mbit Wlan maar het mag al met al niet meer dan 180 euro kosten (incl. USB kaartje voor PC boven)

(heb dit topic niet zomaar geopend heb de faq gelezen en gesearched op google en tweakers maar heeft geen nuttige informatie opgeleverd)

Heb al enkele AP's gezocht:
ASUS WL-300g Access Point 11/54Mbps
(kan je daar wel de kabelmodem en mijn UTP kabel voor de PC beneden aansluiten?)
BenQ AWL700 Wireless Access Point + Router ( met 4 switch poorten)
Sweex wireless breedband router + 4 poort switch ( goedkoop maar is geen AP dus kan ik het netwerk wat ik wil volgens mij niet realiseren toch?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Sweex, Benq, Edimax... is prima (als het signaal het haalt, maar dat geld voor elk wireless antennetje)

No production networks were harmed during this posting

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik weet niet hoe groot je huis is maar je meterkast zit doorgaand bij de voordeur en sommige halen de zolder slecht. in dat geval kun je ap imho beter op een gang op een tussenverdieping hangen

een houten huis heeft er minder last ven verliezen dan iets vol betonijzer

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 20-09-2003 10:39 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een 54Mbit draadloos thuisnetwerk creeren...
Nu moet ik dus een accespoint router hebben + een netwerkkaart (USB of hetl liefst PCI)

Ik heb maar een netwerkkaart nodig omdat ik al een bestaande netwerk kabel naar een pc heb dus moet op de AP/router de kabelmodem worden aangesloten en de kabel vanuit de ene PC (100mbit).

Wat kan ik nu aanschaffen?

Ik weet gewoon niet welke Wireless broadband router ik moet kopen want ik wil op de router mijn kabelmodem (voor internet) en een PC (via cat5 (UTP)) aansluiten en mijn pc die op zolder staat wil ik draadloos erop aansluiten (omdat er geen UTP kabel naar zolder kan worden gelegd)

• AdP
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

AdP

Op de meeste wireless broadband routers zitten ook gewoon aansluitingen voor normale netwerkkabels, hier kan je dus je pc op aansluiten.
Uiteraard zit er ook een aansluiting op voor je kabelmodem. En je pc op zolder kan je dus gewoon wireless aansluiten. Let hierbij wel op beveiliging zodat niet iedereen gebruik gaat maken van jouw internet aansluiting.
Verder is nooit met zekerheid te zeggen of je die afstand van de meterkast tot aan de zolder gaat halen dus ik zou zeggen probeer bij de winkel waar je je router gaat halen te regelen dat je indien het bereik niet voldoende is of je hem mag terugbrengen/ruilen voor een andere.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

bestaat er eigenlijk ook zoiets als een wireless bridge? dus zeg maar modem -> utp -> wbridge -> wbridge2 -> utp- router.?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Heb je niet toevallig een loze leiding vanaf zolder je meterkast inlopen?
Of andersom natuurlijk ;-)
Knal je daar een utp kabel doorheen.........

Ben je klaar voor de zolder...

http://specs.tweak.to/7903

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
TeazNutz schreef op 24 September 2003 @ 15:52:
Heb je niet toevallig een loze leiding vanaf zolder je meterkast inlopen?
Of andersom natuurlijk ;-)
Knal je daar een utp kabel doorheen.........

Ben je klaar voor de zolder...
ja waarom niet gewoon een utp kabeltje naar boven, stukken goedkoper,

maargoed bij www.routershop.nl hebben ze nu een linksys router+switch+accespoint in 1 te koop voor €144 euro, als je daar nu ook nog een pci kaartje bij haalt, dan heb je dus 54mbit

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:43
Hubert schreef op 24 september 2003 @ 15:51:
bestaat er eigenlijk ook zoiets als een wireless bridge? dus zeg maar modem -> utp -> wbridge -> wbridge2 -> utp- router.?
Ja sommige WLan Accespoints kunnen dat....
Sommige PC's ook... Mijn Travelmate (Acer) 800LCi kan ook als Wireless brigde fungeren.

Over een WLAN in huis..: Ik ben aardig te spreken over mijn Linksys W54G.
Perfect. Zit een router in dus al je PC's kun je beneden wired aansluiten.
Mijn situatie is dus : Modem -> Linksys Router / Switch (wired en wireless) en daarachter PC's en een intern netwerk met eigen server en switches

Een dergelijke situatie heb ik hier ook :P Maar dan in mijn appartement :P (gelijkvloers dus)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1