Toon posts:

[banner] Dank voor de giga banner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Giga banners voor de text.
Iets storends, altijd. Als je ze echter weg kan klikken valt het nog wel mee. Nu zat ik lekker op T.net te browsen (tweaker gallery), toen er opeens een schermvullende banner van HP voor het beeld kwam.
Deze banner opende zonder pardon een nieuw venster, waarin de HP site verscheen. Toen ik dit venster wegklikte, en zocht naar een kruisje o.i.d. om de banner te sluiten, werd er wéér een venster geopend voor een HP site, wat Mozilla er toe deed besluiten dan maar te crashen.
Bedankt.

Ik er ook geen shotje van kunnen maken, aangezien Mozilla dus crashte. Gaarne opheldering :? Is het zo dat de banner gewoon de link opende door een mouse-over :? Zeer vreemd... Er zat trouwens wel een kruisje rechts boven op de banner, maar ik kreeg niet genoeg tijd om dat aan te klikken...

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik vind het ook irritant, maar het is gelukkig door die ad's gratis! Bij mij crasht mozilla nóóit van die reclame. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Plofkotje schreef op 19 September 2003 @ 20:58:
Ik vind het ook irritant, maar het is gelukkig door die ad's gratis! Bij mij crasht mozilla nóóit van die reclame. :Y)
Banners mogen best, maar ongevraagd vensters openen (aka pop-ups) gaat me toch iets te ver... Zeker bij een mouse-over van een banner, het staat zo opdringerig. Als ik met m'n muis over die banner ga had ik er meestal sowieso wel op geklikt.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Die banner opent geen link onMouseOver.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die ad is geen pop-up maar een screenad; zie ook dit topic: Advertentiebeleid op Tweakers.net. Dat ding opent gewoon soms mee als je een pagina opent en dat heeft dus niets te maken met het hoveren over een linkje, wat jij beweert. Daarnaast werkt het kruisje in die screenad prima als je er op klikt. Dat je Mozilla crasht van een banner is IMO een bug in Mozilla, je bent namelijk de eerste die erover begint. We hebben hier genoeg Mozilla-gebruikers die - als het echt een bug is - allang geklaagd hadden. Installeer Mozilla 1.4 stable en je probleem, gesteld dat het echt een probleem is, zou over moeten zijn.

Trouwens, een volgende keer zou je ook even in de topiclist kunnen kijken :) :
Reclame op de frontpage
IBM reclame

edit:

Jojk bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Harm op 20-09-2003 17:11 . Reden: BTW ]

Verwijderd

Helemaal eens zeeeeer irritant bijna dwingend opleggend, ik krijg er ook een vreselijk onderbuik gevoel bij. HP hier maak je geen goede indruk mee, opzouten met dat soort truukjes. Het is in feite VERPLICHTE SPAM je kan het niet wegklikken. Enige oplossing is om eventueel flash player 7.0 (daar word je ook mee gespamd) te deinstallen. Ik vind advertenties prima T.net maar dit gaat toch echt te ver. Je kan dan wel zeggen inkomsten blaat maar op deze manier zoek ik wel een alternatief. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

• Harm
  • Niet online
Er zit gewoon een kruisje in om die ad af te sluiten. Ook die IBM-banner had een quit-knop. Dus je kan dat ding gewoon wegklikken of op F5 drukken. Lijkt me geen enkel probleem. En lees die sticky bovenin dit forum even :).

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Voor de duidelijkheid: het gaat om deze ad:
Ik stoor mij daar dus ook enorm aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~derijten/home/images/ad_HP_tnet.gif

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 09:06
Cow_tipping schreef op 20 September 2003 @ 10:12:
Voor de duidelijkheid: het gaat om deze ad:
Ik stoor mij daar dus ook enorm aan.

[afbeelding]
Dan moet je een aboo nemen :)

En anders, kruisje klikken is toch niet zo erg :?

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 10:55

Spruit_elf

Intentionally left blank

jah en het leuke van die leuke HP banner is dat ie scherm vullend is en op 800*600 is ie zelfs te groot voor mijn scherm, wat betekend dat ik dat kruisje nooit kan klikken.

die banners tussen de nieuws regels waren irri, maar niet onoverkomelijk, nu kan ik gewoon een paar seconden niets doen door die klote banner, als het zo door gaat ga ik andere sites zoeken want dit begint toch wel erg vervelend te worden

en als ie nou 1 keer per dag verscheen, ok , maar niet om de pagina!

Bij mij ziet hij er dus zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vanpaassen1/banner.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Spruit_elf op 20-09-2003 12:03 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47
Ik heb nu al 5 keer gehad, zit er geen cookie op de banner? Ik heb expres webads niet geblockt, maar met zulke enorme ads.. :/

|>

Verwijderd

Simon schreef op 20 September 2003 @ 11:57:
Ik heb nu al 5 keer gehad, zit er geen cookie op de banner? Ik heb expres webads niet geblockt, maar met zulke enorme ads.. :/
Dit is al een paar keer langsgekomen. Er hoort meestal wél een cookie op een screenad te zitten, maar om onbekende reden werkt dit niet goed. Ik geloof dat er naar word gekeken.

En toch snap ik het probleem niet van die screenads, er zit toch overduidelijk een kruisje bij? Ik heb het in 800x600 niet uitgeprobeert overigens.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik weet dat de cookie van de IBM-banner in eerste instantie niet werkte, WebAds heeft dat toen moeten fixen. Het zou kunnen dat dat hier ook weer het geval is, ik krijg 'm ook soms wel 5 keer achter elkaar terwijl ik 100% zeker weet dat ik cookies van webads accepteer (staat op Alway Allow).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 12:04:
[...]

Dit is al een paar keer langsgekomen. Er hoort meestal wél een cookie op een screenad te zitten, maar om onbekende reden werkt dit niet goed. Ik geloof dat er naar word gekeken.

En toch snap ik het probleem niet van die screenads, er zit toch overduidelijk een kruisje bij? Ik heb het in 800x600 niet uitgeprobeert overigens.
Als dat cookie probleem opgelost is boeit het me niet zo, maar alsnog, vind ik zo'n ding pontificaal voor je neus niet echt iets om blij over te zijn, misschien toch maar een abo nemen :)

|>

Verwijderd

mrcactus schreef op 20 September 2003 @ 11:54:
jah en het leuke van die leuke HP banner is dat ie scherm vullend is en op 800*600 is ie zelfs te groot voor mijn scherm, wat betekend dat ik dat kruisje nooit kan klikken.
Een startbalk van 2 regels, grote knoppen in IE mét tekst eronder, extra Google bar erbij. Ja, dan is het niet zo gek dat je het niet weg kunt klikken. En heb je die scrollbar rechts gezien?

Inderdaad, als je er alles aan doet om zo veel mogelijk ruimte te verspillen, dan kun je de popup niet wegklikken.

• Harm
  • Niet online
En anders kun je altijd nog op F5 drukken en hopen dat de ad daarna weg is. Dan ben je ook van het 'probleem' af :).

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56

Zym0tiC

^_^

Ach ik kwam die advertentie vandaag ook tegen. Mij boeit het echt weinig. Op dit moment betaal ik niet voor de content op t.net dus is het logisch dat er advertenties zijn. Ik had ze misschien ook liever wat kleiner gezien maar ach er zijn wel ergere banners op internet te vinden dan deze.
Ik stoor me er iig niet aan.

Ik ben wel erover aan het denken om misschien een abbo te nemen. Niet zo zeer om die banners kwijt te raken maar meer voor een financiële bijdrage voor de makers/beheerders.

offtopic:
Yottem 1000 posts! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Zym0tiC op 20-09-2003 12:27 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ben het helemaal met Harm eens, 1 keer op een klein kruisje drukken als je de ad af wil sluiten. Das echt niet erg, liever op een kruisje klikken dan maandelijks gaan betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 19 September 2003 @ 21:15:
Die ad is geen pop-up maar een screenad; zie ook dit topic: Advertentiebeleid op Tweakers.net. Dat ding opent gewoon soms mee als je een pagina opent en dat heeft dus niets te maken met het hoveren over een linkje, wat jij beweert. Daarnaast werkt het kruisje in die screenad prima als je er op klikt. Dat je Mozilla crasht van een banner is IMO een bug in Mozilla, je bent namelijk de eerste die erover begint. We hebben hier genoeg Mozilla-gebruikers die - als het echt een bug is - allang geklaagd hadden. Installeer Mozilla 1.4 stable en je probleem, gestelt dat het echt een probleem is, zou over moeten zijn.

Trouwens, een volgende keer zou je ook even in de topiclist kunnen kijken :) :
Reclame op de frontpage
IBM reclame
Wat is precies het verschil dan?
Hij opent ongevraagd een nieuw venster in Mozilla, het zou best een bug kunnen zijn maar ik had er iig nog nooit last van gehad.
En begrijp me niet verkeerd, ik vind de banner op zich niet storend, T.net moet ook gratis kunnen bestaan, maar een venster openen is storend en opdringerig, waardoor iemand in 99% van de gevallen sowieso niet meer in het aangeboden product is geïnteresseerd.
En ik heb nooit beweerd dat ie opende bij mouse-over, ik vroeg me af of het zo was :)

• Harm
  • Niet online
Die ad opent geen vensters. Hij opent zichzelf over de content heen, niet in een nieuw venster. En ja, dat is precies het verschil. Dingen die uit zichzelf compleet nieuwe vensters openen (popups dus) willen we niet, deze screenad opent over de content en is met één klik weer weg en je kan bij de content. Dát is bij een popup niet zo.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik vind een grote advertentie opzich niet zo erg, maar na 4 keer groot in beeld verschijnen wel.

-

• Harm
  • Niet online
Dan moet je je cookie-instellingen nakijken :). Hij zou AFAIK niet zo vaak achterelkaar langs mogen komen.

Verwijderd

mrcactus schreef op 20 September 2003 @ 11:54:
nofi, maar dat is meer een probleem aan jouw kant. Een site als t.net mag imo best van bezoekers verwachten dat ze op het minst 800x600 kunnen draaien.
die banners tussen de nieuws regels waren irri, maar niet onoverkomelijk, nu kan ik gewoon een paar seconden niets doen door die klote banner,
Je overdrijft behoorlijk. Die scrollbars al eens bekeken? Staan daar niet voor niets hoor ;)
als het zo door gaat ga ik andere sites zoeken want dit begint toch wel erg vervelend te worden
Je kunt natuurlijk ook een abbo nemen en betalen voor de dienst die aan jou geleverd wordt. Daarnaast wens ik je veel succes bij het zoeken naar een bannervrije pagina met goede content zonder dat je ervoor hoeft te betalen; deze bestaan gewoon niet.

/me vind dat men moet ophouden te zeuren over banners.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vond die reclame van HP eigenlijk wel leuk en heb 'm volledig door laten lopen. Als je nou wat harder op die banners klikt zijn er uiteindelijk minder banners nodig ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Moeten ze Advertentiebeleid op Tweakers.net nu echt in koeieletters bovenaan zetten ipv gewoon als sticky :?

Je kan die banner gewoon sluiten zoals ik het zie (heb em nog niet gehad).
Als je daar op een lage resolutie, koppelingen, google-bar, een start-balk van 2 regels ??? het kruisje niet ziet, terwijl je er gewoon naar kan scrollen ... sorry hoor ...

Een béétje inspanning mag toch wel, zeker als je weet dat t.net die content "gratis" aan je levert. Ja, je krijgt af en toe wat reclame, so what ?
Ben je het hier niet mee eens dan kan je of een abo nemen, of een, voor jou, betere site vinden. Heel veel geluk als je voor de 2de optie kiest.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Harm
  • Niet online
DinX schreef op 20 September 2003 @ 18:56:
Moeten ze Advertentiebeleid op Tweakers.net nu echt in koeieletters bovenaan zetten ipv gewoon als sticky :?
Is gewoon een sticky hoor. Alleen omdat het de laatst geposte sticky is staat hij bovenaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 20-09-2003 18:58 . Reden: BTW ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Harm: bij bedoelt dat de meeste mensen die klagen over de banners niet laten blijken dat ze dat topic hebben gelezen. Voor die mensen is het misschien nodig om het met koeieletters bovenaan te zetten :).

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Wouter Tinus schreef op 20 september 2003 @ 19:13:
Harm: bij bedoelt dat de meeste mensen die klagen over de banners niet laten blijken dat ze dat topic hebben gelezen. Voor die mensen is het misschien nodig om het met koeieletters bovenaan te zetten :).
Inderdaad :)

Ik weet wel wat een sticky is hoor, en dat dat topic een sticky is :)
Ik merkte gewoon op dat sommige mensen dat ding nog nooit gelezen hebben.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Harm
  • Niet online
Ok, dan heb ik niets gezegd :P. Ik dacht dat je het serieus meende :o. Ennieweej, je hebt wel gelijk voor een gedeelte. Dan valt dat ding wel op :P.
Pagina: 1