Acces probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 22:35
Ik heb in access een formulier gemaakt met de naam Klant_Gegevens en in dat formulier staan 2 adres gegevens, gewone adres gegevens en factuur adres gegevens. Nu wil ik dat als ik de gewone adres gegevens heb ingevuld dat die dan door behulp van 1 druk op een knop gecopieerd worden naar de velden voor de factuur gegevens, hieronder is schematisch weergegeven hoe mijn tabel eruitziet.
edit:
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan doen? Met een macro of gebeurtenis, maakt me niets uit als het maar werkt. ik vraag dus niet voor een script of macro maar alleen voor een duw in de goede richting!!!

==============
Adres gegevens
==============
straat
huisnummer
postcode

==============
Factuur gegevens
==============
Factuur_straat
Factuur_huisnummer
Factuur_postcode
Factuur_woonplaats
Factuur_land

Alvast Hartelijk bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door CerielTjuh op 19-09-2003 23:22 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je op een knop drukt, kan een bepaald stuk code uitgevoerd gaan worden.

Als ik me goed herinner heeft MS Access zelfs wizards, als je een knop toevoegt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je topicstart lijkt nu heel erg op "Dit is wat ik nodig heb, wie maakt het voor me". Dat is niet de bedoeling hier. Je kunt redelijk eenvoudig gegevens van het ene veld naar het andere kopieren. Probeer zelf eens het een en ander. Als je dan dingen tegenkomt die niet lukken kun je hier aangeven wat je wil doen, wat je al geprobeerd hebt en waar het mis gaat.

My personal website

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

het is echt super makkelijk te doen met javascript..... dus neem ik aan dat het nog makkelijker is met asp/php of welke andere taal.....

en inderdaad, volgens mij zijn er wizqards vooor....

maar ik wist trouwens niet dat dit soort posts in dit forum mocht.... wat is hier programming en webscripting aan?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

hobbeldebobbel schreef op 19 September 2003 @ 21:51:
het is echt super makkelijk te doen met javascript..... dus neem ik aan dat het nog makkelijker is met asp/php of welke andere taal.....
Wie zegt dat het met een serverside taal moet? Voor zover ik zie zijn het de standaard MS Access formulieren
maar ik wist trouwens niet dat dit soort posts in dit forum mocht.... wat is hier programming en webscripting aan?
Daar hebben ze topic reports voor. :) Zo blijft een discussie zuiver, totdat een mod anders beoordeelt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 22:35
ik vraag niet om een script te maken of om me de oplossing helemaal uit te werken, ik vraag alleen een beetje hulp om op gang te komen want ik heb 2 boeken van elk meer dan 1200 pagina's doorgewerkt om de oplossing te vinden inclusief internet, maar ik kan niets vinden wat me ook maar in de richting brengt, daarnaast heb ik in de f.a.q. gelezen dat het hier gaat over PROGRAMMING, dus waarom zou dit hier niet thuis horen? ik ben bezig een Database te PROGRAMMEREN dus ik zit hier goed.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

De actie die je wilt uitvoeren kan met een update-query, een VBA-macro of met de hand. Zie hiervoor de online-help van Access.
Maar ik zou je aanraden om niet de data, maar de applicatie aan te passen. Bijvoorbeeld: Als er een factuuradres nodig is, haalt de applicatie de factuuradresgegevens op. Als die leeg zijn, dan neemt 'ie het andere adres.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Daar heeft KingRichard een erg goed punt! Je factuuradres is standaard gelijk aan je afleveradres, tenzij je factuuradres ingevuld is. Doeltreffend en gebruiksvriendelijk lijkt me.

Overigens nog even een vraagje van mijn kant: wil je de waardes kopieren van veld AA naar FA op je formulier, of in je database? Beiden hebben namelijk nogal een verschillende aanpak nodig (alhoewel de bassis hetzelfde is...)

My personal website

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

de oplossing van king_richard is de beste maar als je toch wil kopieren:

maak een knop met een on klik event (VB) en zet de volgende code neer:

me![factuur_straat] = me![straat]
me![............
enzovoort

klaar

[ Voor 21% gewijzigd door Force op 20-09-2003 09:17 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Is ondertussen wel erg basic he, gewoon data van A naar B kopieren is hoofdstuk 1 van ieder programmeerboek ter wereld. Tevens mis ik een beetje eigen voorwerk in dit topic, tis nog net geen scriptrequest maar we moeten je wel van A tot Z uitleggen hoe je het moet doen. En daar hebben wij geen zin in :)

Tenslotte wil ik je verzoeken de volgende keer een topic te openen mbv P&W FAQ - De "quickstart", vooral puntje 'duidelijke topictitel' schort hier wel wat aan :+

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.