Cpu op mobo gesoldeerd kan dat ook al?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Zat vandaag es te bladeren in de nieuwe ct.

Daar las ik in de top 5 basis een systeem met een duron processor (geen applebred core maar 1,2 ghz) op het mobo gesoldeerd. Ik heb hier nooit van gehoord.

Na dat verhaal roept mij een vraag op: Is die zooi upgradeble? Oude eraf solderen en nieuwe er op 8)7

Na enig gezoek en gespit ben ik hier uit gekomen.

Het kost 91, 15 euro`s.

Meer staat er ook niet . Verdere info kan ik nergens vinden.

Enkele specs volgens ct:
Sis 740 chipset
2 ddr ram
geintergreerde grafische rommel sis 740 gedeeld
Ac`97 geluid
en duron 1,2 ghz

Plaatje komt er zo aan ff inscannen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is practisch niet te upgraden ofzo.
ECS doet dit redelijk vaak (en noemt het duron XPs :X)

het is geloof ik de ECS K7SOM die dit heeft.

imho geen geweldig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:45
d8 niet dat je de cpu van zoiets kan upgraden ;)

Ik heb overigens ook ooit zon bordje gehad, met aan amd 386sx-40 /vroegah ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 20:38

Twarp

just grin...

Als je een beetje kan solderen is ie misschien wel upgradable anders niet. Hangt ook van je BIOS af nog.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Dan zal het wel geen praktische uitvinding zijn (zie plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://store3.yimg.com/I/upgradenation_1758_154011.jpg

Toe maar ecs heeft nog meer van die *praktische* bordjes uit gebracht Praktische bordjes

Gesande plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/amd.JPG

[ Voor 55% gewijzigd door Meneer aard op 19-09-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63063

Die processor kan er alleen eraf solderen met speciale gereedschap!
En dat processoren op het moederboord gesoldeerd zijn is al zo oud als de weg naar rome.
Ik had vroeger ook een paar moederborden zaten voornamelijk 386SX en 486SX processoren op.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63063 op 19-09-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 22:35

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

kijk, voor bedrijfsmatig (dus office enzow) gebruik is dit natuurlijk perfect, en daar zullen (denk ik) dit soort bordjes ook voornamelijk voor bedoeld zijn, nix upgraden, zolang men zijn/haar werk kan doen op een acceptabele manier en de prijs gunstig is, is het PERFECT. Wat dacht je van de VIA EPIA MINI-ITX serie ?? 1 pot nat hoor, en dat is nou wat je noemt de perfecte office peecee met amper herrie :) :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 16:42
Solderen is op zich een goed middel, vooral in laptops kun je veel ruimte besparen.

De uitvoering PGA zou je kunnen vervangen door een BGA versie, die is veel platter. (BGA package ziet er meestal hetzelfde uit als bv een northbridge.)

Dat er meestal alleen maar PGA packages worden gebruikt, is alleen omdat wij als consument graag zelf onze CPU willen uitzoeken i.c.m. een bepaald MOBO. Wordt erg duur voor een fabrikant om alle typen CPU i.c.m. een MOBO te gaan maken.

Mocht je ooit een MOBO tegenkomen en denken laat ik de CPU eens vervangen, niet doen want dat gaat niet lukken!

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
mcb1 schreef op 19 September 2003 @ 21:13:
Solderen is op zich een goed middel, vooral in laptops kun je veel ruimte besparen.

De uitvoering PGA zou je kunnen vervangen door een BGA versie, die is veel platter. (BGA package ziet er meestal hetzelfde uit als bv een northbridge.)

Dat er meestal alleen maar PGA packages worden gebruikt, is alleen omdat wij als consument graag zelf onze CPU willen uitzoeken i.c.m. een bepaald MOBO. Wordt erg duur voor een fabrikant om alle typen CPU i.c.m. een MOBO te gaan maken.

Mocht je ooit een MOBO tegenkomen en denken laat ik de CPU eens vervangen, niet doen want dat gaat niet lukken!
Ten eerste: Waarom koop je als tweaker zijnde zo`n bord om alles mee te doen (gamen, lannen, tweaken, oc`en enz).

En waarom upgraden als het toch niet kan.
lameeuw schreef op 19 September 2003 @ 20:49:
kijk, voor bedrijfsmatig (dus office enzow) gebruik is dit natuurlijk perfect, en daar zullen (denk ik) dit soort bordjes ook voornamelijk voor bedoeld zijn, nix upgraden, zolang men zijn/haar werk kan doen op een acceptabele manier en de prijs gunstig is, is het PERFECT. Wat dacht je van de VIA EPIA MINI-ITX serie ?? 1 pot nat hoor, en dat is nou wat je noemt de perfecte office peecee met amper herrie :) :)
Daar zit wat in, alleen iets meer bekender. Denk ooh dat word vaak gebruikt met een divx bak of sow, maar daar is alles eigen (via proc enz). Maar deze combo heb ik nog nooit gezien met gesoldeerde amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
In de PC-Active staat ook zo'n systeem, en die noemen een duron een Duron Pro 2000+ . Die bestaat alleen niet, die hebben ze ook even op het moederbord vastgesoldeerd, ik weet niet waarvoor het nodig is.

Hij kostte daardoor maar 300 €.

[ Voor 10% gewijzigd door Plofkotje op 19-09-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Zal wel goedkoper in produktie zijn, aangezien je BIOS en hardware maar gemaakt hoeft te worden om één CPU op te kunnen draaien.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 16:42
dreeke schreef op 19 September 2003 @ 21:40:
Zal wel goedkoper in produktie zijn, aangezien je BIOS en hardware maar gemaakt hoeft te worden om één CPU op te kunnen draaien.
Is alleen jammer dat dit niet erg veel toegepast wordt en dat de kans dat de afzet klein is erg groot is. Resultaat; kosten zijn uiteindelijk nog steeds groot.

Maar goed als je niets wilt up-graden voldoet het op zich wel.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is een goede reden voor systeembeheerers om dit soort plank te kiezen: TCO (total cost of ownership).

Ieder onderdeel die je hebt moet je in een grote organisatie op voorraad hebben en (belangrijker) moet je apart ondersteunen. Kijk maar eens naar tig topics in PMG: is het moederbord of CPU? - zijn beiden gecombineerd, dan heb je veel sneller diagnose gesteld en dat scheelt kosten. Bovendien moet je dus niet twee onderdelen op voorraad hebben maar eentje. De baten die je daaruit haalt is bij een gegeven schaal uiteindelijk hoger dan de hogere lasten die je hebt door in feite CPU en mobo te vervangen als maar eentje kapot is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80282

Ik vind het niets, maar voor bedrijven ofzow kan het best een goede aanwinste zijn.
Ik denk niet dat oc'rs em zullen kopen, hij heeft wel een mooi kleurtje though. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dreeke schreef op 19 september 2003 @ 21:40:
Dat is niet helemaal waar in alle gevallen.
bijv de K7SOM wordt juist weer met meerdere procs geleverd (1200+, 1400+, 1600+ en 1800+)
Pagina: 1