• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:33
Oke, ik zag nog geen recent topic over deze 2 spelers en een vergelijking ertussen hoewel ik op een aantal sites wel reviews heb gezien en onderlinge vergelijkingen. Maar toch wilde ik even jullie kritische meningen vragen ;)

Ik weet al wel zeker dat het een iRiver wordt omdat ik goede reviews hierover gelezen heb en de modellen van de iFP's zooo mooi vind :D

Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.com/images/product/ifp300-01.jpg
[iFP 390-T]

Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.com/images/product/190TC00-b.jpg
[iFP 190-T]

De iFP 300 serie is de nieuwste en heeft een wat funkier model :), hier de (grootste) verschillen van de iFP 300 t.o.v. de 100:

[iFP 300 serie]

+ Line-In recording
+ 24 Hours battery life / runtime
+ Improved battery compartment
+ 12 mW Output
+ Blue Backlight Display

[iFP 100 serie]

+ No line in recording
+ 20 Hours battery life / runtime
+ Fragile battery compartment
+ 10 mW output
+ "Old style" Green Backlight Display

1) [Line-In Recording]
Line-in recording lijkt me handig op vakantie, ik heb een discman maar vaak
geen laptop, dus kan ik als de 128 of 256mb liedjes saai wordt er even nieuwe
nummers op streamen.
2) [24 Hours Battery life / runtime]
Wat langere battery life, maakt op zich niet veel uit voor mij, 20 of 24 uur.
In praktijk halen ze waarschijnlijk 17 en 21 uur ofzo.
3) [Improved battery compartment]
Het batterijen klepje van de iFP 100 serie is best wel fragiel omdat het klepje
de batterij tegen moet houden, en er dus veel kracht op komt te staan. De
batterij gaat er dus aan de zijkant in en vervolgens wordt deze vastgedrukt en
de stroom cirkel gesloten met het klepje.
4) [12 mW output]
Heeft iemand enig id. of 10 mW of 12 mW veel uitmaakt, ik zag namelijk andere
mp3 spelers met 7 mW dus dat zal ook wel voldoende zijn. Met 10 mW hoe
hard kun je dan met normale oordopjes/headphones.
5) [Blue Backlight Display]
Dit is niet alleen mooi maar ook praktisch aangezien het naar mijn mening veel
beter te lezen is dan het oude Green Backlight

Dan als laatste punt nog de geheugen grootte:

+ 128mb
+ 256mb

Het prijsverschil valt wel mee maar je hebt wel de dubbele opslagcapiciteit, wat raden jullie aan, is 128mb genoeg of ben ik veel beter af met 256mb?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :D.

Verwijderd

Hmm met dat opslagcapaciteit moet je zo bekijken, ga je echt veel liedjes zetten of maar paar. Kijk ik heb 128 mb gehaald ( een mpio fl100 ) en ik heb maar 20 liedjes erop gezet, ik kan niks meer bedenken. Maar mijn vriend heeft een mambox 265 mb die zegt dat hij 265 echt weinig vindt. :)

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Zoals je al aangeeft, de iFP-3XX serie kan encoden. Als je deze feature veelvuldig gaat gebruiken, dan maakt het basisgeheugen niet zo heel veel meer uit. Let er wel op dat encoding altijd een bepaald aantal mb's in "vooropslag" kost, omdat het natuurlijk naar mp3 ge-encode moet worden - een vrij intensief proces.

De iFP-3XX is gewoon een sterk verbeterde versie van de iFP-1XX, de serie die de halve wereld gek kreeg, niet het minste te danken aan het mooie design natuurlijk.

Denk je dat je aan 256 MB sowieso niet genoeg gaat hebben, dan moet je de encoding-optie van de iFP-3XX serie de doorslag laten geven. Je hebt dan ook gelijk een FM-tuner erbij en een aantal maanden extra iRiver-expertise (ze hebben veel geleerd van de iFP-1XX, en dat zit veelal in de iFP-3XX verstopt). Het lijkt scheef, maar het klopt wel: je bent nl. onafhankelijk van een HDD vol mp3'tjes, je neemt gewoon op van je discman, tv of whatever en je hebt nieuwe muziek.

Let er wel op dat bij elke vorm van line-in encoding sowieso kwaliteitsverlies optreedt. Hoewel de line-encoding van de iFP-3XX uitstekend te nomen is, zal het voor audifielen toch iets zijn om rekening mee te houden.

Persoonlijk vind ik de iFP-3XX niet bepaald het mooiste ding op aarde, maar er zit heel wat fabrieks-knowhow en gebruikerservaring in het ding.

Gaat het je enkel om de playback van MP3's, dan is de iFP-1XX een goede keuze (hoewel al een beetje verouderd).

Je kunt ook even de kat uit de boom kijken door te wachten op de iFP-5XX serie, die ongetwijfeld voor een prijsverlaging van de iFP-3XX serie gaat zorgen (op de langere termijn). Wellicht is dan zelfs de aanstaande iGP-1XX serie interessant, met 1.5GB mini-HDD, line-in encoding en FM-tuner voor een prijs die ongeveer op $289 (zal dus wel 300 Euro oid worden) ligt.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Ik heb een IFP-190TC en Duracell batterijen zijn een gepiel om eruit te halen =). Dit omdat er zo'n batterijindicatordingetje opzit en het ding dus dikker is dan een normale AA-batterij =)

ojah

256MB is niet genoeg =)

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:33
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik wel voor de iFP 300 serie ga vanwege de Line-In recording wat de tijd dat ik zonder een computer met mp3'tjes "database" (:)) wel verlengt. Maar ook inderdaad omdat ze veel dingen hebben geleerd van de iFP 100 serie, en de fouten eruit gehaald hebben enzo :*)... en de funky look natuurlijk ;).

Daarnaast kies ik voor het 256mb model omdat ik toch wel redelijk vaak nieuwe mp3'tjes download en je natuurlijk nooit ruimte genoeg hebt :)

Verwijderd

Mensen, mijn eerste post dus ik ben n00b >:)

Maar ik had even een vraagje over de iRiver iFP-390T 256Mb MP3 Speler.
256 MB is als je er wat WMA op zet redelijk wat, maar kun je er ook mappen mee aanmaken? Het lijkt me stug dat je 4 uur muziek in de root zet :X
Ik wil dus de mappen "rock" "pop" "NL talig" etc. aanmaken, en daar dus de muziek bestanden in zetten.
Een complete directory structuur dus.
Kan dit met de iFP 390T ?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:44

Piggen

Lekker bakkie

Ja hoor. Gewoon die mappen aanmaken op je pc, de bestanden erin zetten en de boel naar de speler slepen

Verwijderd

Als je kijkt naar de binnenkant wint de 390T het van de 190T door als zn technische snufjes maar het uiterlijk van de 190T is in mijn ogen fantastisch. Die zilverkleuren met de prachtige vorm zijn heel cool. (enige nadeel is het groene scherm, blauw zou helemaal mooi zijn bij het zilver).

Toch zou ik, als ik jou was, gaan voor de 390 aangezien je gewoon een goed apparaat wilt.... en dat is de 390 op alle vlakken. Toch leuk dat er ook nog eens sennheiser oordopjes bijzitten. Echt een mooi geluid (vriend heeft de 390 en vindt 256 genoeg)

veel plezier met je nieuwe speeltje :)

Verwijderd

Ok thx mensen!
Mijn APK keuring van vanochtend 08.00 sochtends :*) viel mee met 205 euries, dus er is wat geld beschikbaar :P
Ik denk dat ik hem vanmiddag ga halen bij informatique.
GRTZ
Pagina: 1