Toon posts:

[winXP]swen-virus. zelfs formateren wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het swen virus op mijn computer gekregen. Doordat ik net mijn pc had opgeschoond was ik er nog niet aan toe gekomen om er een degelijke virusscanner op te gooien. Nadat hij geinfecteerd was is de computer opnieuw opgestart.

Ik heb er een online virusscanner overheengegooid en die heeft een aantal virussen gedetecteerd en verwijderd. Vanaf dat moment kan ik geen exe, com, reg, piff en de andere wel bekende extensies niet openen. Ik heb hier en op google gezocht en kwam tot de conclusie dat er een aantal sleutels in het register verwijderd moesten worden. Regedit kon ik niet openen dus heb ik het geprobeert via een vbs script (ook te vinden via google - repair.vbs) maar ook hier kwam er een foutmelding dat het register niet geraadpleegd kon worden.

Via scanreg /restore een backup van het register terugzetten wou ook niet omdat hij geen eerdere versies van het register kon vinden.

Een installatie van windows xp er overheen gooien vanuit windows xp wilde ook niet. Daarom heb ik maar besloten om al mijn documenten naar mijn andere partitie (2e HD) te gooien en de C schijf (1e HD) te formatteren.

Het formatteren wilde ik met de installatie diskettes van windows XP doen alleen hij gaf de melding dat de schijf niet geformatteerd kon worden omdat deze beschadigd was of iets dergelijks.

Dus uiteindelijk heb ik deze schijf via de opstart diskette van windows 98 geformatteerd. Het probleem waar ik NU mee zit is het volgende

Ik kan niets meer installeren. Windows 98 wil niet en Windows Xp ook niet. Het vreemde is dat als ik in de setup van windows xp ben en ik probeer om windows op mijn andere partitie te installeren hij naar de c partitie blijft gaan. Als ik dus aangeef dat ik windows in de E partitie geinstalleerd wil hebben is het volgende scherm.. "kan C niet formatteren omdat blablabla"

Kan iemand mij hier helpen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als je nou zeg wat dat blablabla is kan iemand je misschien helpen.

ma ma ma ma ma macron one

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Waarom gebruik je niet de windows Xp prof cd om je c: schijf te formatteren, Lukt dat zelfs niet, gooi dan je hele partities weg. Maar Met de cd opstarten en formatten moet echt wel lukken lijkt me zo.

Dat de 98 disk niet werkt is logisch, 98 kan niet met NTFS system omgaan...

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 10:51
Als dit een boot-sector virus is dan is het nog niet weg na formatteren. Met behulp van de Windows 98 CD kun je het commando fdisk /mbr geven en dan zijn ook boot-sector virussen weg.

Ook het draaien van de Recovery Console via de Windows XP CD en dan fixboot is een optie.

Verwijderd

Topicstarter
het is een bekend rijtje. Niet echt een duidelijke reden. Hij geeft een aantal redenen op.. 1 daarvan is dat de schijf beschadigd kan zijn. Ik kan je zo niet vertellen wat de andere redene kunnen zijn, ik zit hier namelijk bij mijn ouders omdat ik met dat ding van mij toch niets kan. Maar ik begrijp niet echt waardoor dat kan komen. Het is gister om een ongeveer 18.00 gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is Fat32. en de opstartdiskette pakt hij wel alleen hij kapt ermee aan het begin van de setup.

Maar ik zal eens proberen te scannen op bootsector virussen.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Van wat ik hier lees, lijkt het me niet dat je probleem door het virus komt. Is je hardeschijf gewoon niet kapot? Check iig even met het tooltje van je fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
Op wat voor tooltje doel je dan?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 20:21:
Op wat voor tooltje doel je dan?
dat hangt af van wie de maker is van je harde schijf ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Okok.. maar dus een tooltje die checked of er ook fouten op de hd zitten zoals kapotte clusters etc..??

Ga ik dat ook maar ff doen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ik denk u allen voor de hulp. Hopen dat het lukt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeert maar tot dusver heeft niets resultaat geleverd. Ik heb een maxtor schijf en via de website van maxtor heb ik een tool erop losgelaten. Die zegt dat de schijf niet defect is..er is eigenlijk helemaal niets aan de hand.

Ook heb ik fdisk /mbr geprobeert maar ook hierbij kan ik niets installeren.

iemand nog sugesties?

Verwijderd

ja met dat zelfde maxtor tooltje je schijf nullen
(natuurlijk je floppy schrijfbeveiligen)
dus opstart diskette erin (virusvrij)
tooltje draaien (feitelijk formateer je m dan ook)
dan moet t weg zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle mogelijkheden gedaan van het tooltje behalve low level format. En overal raden ze dat af.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Low level format wordt meestal pas als laatste optie gedaan ja omdat het ook wel eens mis kan gaan. (nog nooit meegemaakt dat foutgaan maar goed).
Je kunt Gdisk nog proberen. gdisk.exe

parameter
gdisk 1 /diskwipe:1

Verwijderd

Topicstarter
IK weet niet of dit tooltje het heeft gedaan maar hij doet 't weer. Op het moment ben ik Xp weet aan het installeren.
Pagina: 1